Overig Muzieknieuws

is wel een mogelijk om een "once in a lifetime ervaring"te hebben op tomorowland
ik zie t al voor me, 10.000 man dansend voor een vrachtwagen met een geluidsinstallatie op
en verder 0 aankleding
Gelijk de eerste edities haha.

Ik vind het echt gek dat het doorgaat, maarja tzal dus echt verzekeringskwestie zijn anders. Zoveel te beter voor iedereen!

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem en Timmetje
De enige boodschap die de organisatie nu kan geven. Vrijdag weten we het pas echt.

Het gaat om veel geld en de schade-experts zullen eerst onderzoek willen doen wat normaal gesproken dagen/weken duurt.

Hopelijk komt er een goede oplossing voor de festivalgangers!
Dit was ook mijn gedachte. Tuurlijk klinkt het heel hoopvol wat de organisatie zegt, maar anderzijds kunnen ze ook niet anders. Als ze zelf de boel afgelasten dan komen ze in de problemen met de verzekering. Ze kunnen enkel een uitkering van de verzekering claimen als een andere partij de stekker uit het evenement trekt, zoals een gemeente. En afgelasting zonder een schadevergoeding betekent direct faillissement, lijkt me.

Dit was ook mijn gedachte. Tuurlijk klinkt het heel hoopvol wat de organisatie zegt, maar anderzijds kunnen ze ook niet anders. Als ze zelf de boel afgelasten dan komen ze in de problemen met de verzekering. Ze kunnen enkel een uitkering van de verzekering claimen als een andere partij de stekker uit het evenement trekt, zoals een gemeente. En afgelasting zonder een schadevergoeding betekent direct faillissement, lijkt me.
Dat bedoelde ik dus ook. Als je de inkomsten van 400.000 tickets moet refunden dan is het over en uit

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Dat bedoelde ik dus ook. Als je de inkomsten van 400.000 tickets moet refunden dan is het over en uit
En dan zijn er ook nog alle artiesten met hun gage en de kosten van de op- en afbouw. We hebben het hier over een miljoenen evenement en misschien nog wel meer.

Toch vraag ik me af of ze wat met het veld voor het hoofdpodium kunnen doen. Als je de beelden ziet, is de stalen stellage helemaal blijven staan. Maar dat lijkt me toch niet veilig na zo'n brand? En 1 dag kan je dat echt niet afbreken.

Jup. Zou me ook niet verbazen als er ergens de komende dag nieuws komt dat het van de gemeente oid niet door mag gaan waardoor ze het wel moeten annuleren. Maar goed, dat is aan de andere kant ook giswerk. :)

• Leuk
Toch vraag ik me af of ze wat met het veld voor het hoofdpodium kunnen doen. Als je de beelden ziet, is de stalen stellage helemaal blijven staan. Maar dat lijkt me toch niet veilig na zo'n brand? En 1 dag kan je dat echt niet afbreken.
Slim afbakenen denk ik. En blinderen voor de sensatie selfie makers

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Doet mijn denken aan Wacken 2023. Door extreme weersomstandigheden was het terrein toen extreem slecht begaanbaar. Normaal is dat 80000 capaciteit, hebben ze toen gereduceerd tot 50000 en wie er al was, die mocht blijven. De rest kreeg hun ticket terug betaald

Hier is dat wel een iets moeilijker verhaal. Er is nog namelijk niemand aanwezig. Maar die mensen die 1000en km's gereisd hebben, die moeten wel opgevangen worden. Als het festival afgelast wordt, vermoed ik dat ze Dreamville gaan open doen om die mensen op te vangen en de mensen uit België (en Nederland, Duitsland, Frankrijk, ... ) ja die kunnen natuurlijk gewoon thuis slapen
Was op pukkelpop tijdens de storm...was in Wacken 2023...en heb kaarten voor tmwl dit weekend....3 vss dingen maar chapeau van tmwland om niet de handdoek in de ring te gooien... Maar dit zal iets betekenen voor alle festivals....zekers in ons land maar mss wel in de wereld ook....Zekers als de oorzaak van vuurwerk komt...

• Leuk
Waarderingen: won666 en saurus
Jup. Zou me ook niet verbazen als er ergens de komende dag nieuws komt dat het niet door mag gaan waardoor ze het wel moeten annuleren.
Als het niet door mag gaan van andere instanties dan kunnen ze zich daar achter verschuilen. Dan wordt er helemaal niks gerefund. Maar wie gaat die beslissing durven maken. Dit is geen miljoenen bedrijf, maar een miljardenbedrijf

Ik vermoed dat ze het zelfs niet mogen afbreken voor de verzekering hun onderzoek af is.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Maar dat wil dan zeggen evenveel bezoekers op een kleinere oppervlakte? Of gaan ze het terrein waar de mainstage normaal staat ook gebruiken? (eventueel rustbanken, of een kleiner podium daar nog rap in elkaar flansen, desnoods van bierbakken)

Maar dat wil dan zeggen evenveel bezoekers op een kleinere oppervlakte? Of gaan ze het terrein waar de mainstage normaal staat ook gebruiken? (eventueel rustbanken, of een kleiner podium daar nog rap in elkaar flansen, desnoods van bierbakken)

Gaan het podium van the gathering gebruiken...Van de camping....Allee niet verplaatsen maar op de camping zelf normaal....wel 40 min wandelen

• Leuk
Waarderingen: won666
Dat gebied is een "crime scene" dat gaat absoluut niet gebruikt worden

• Leuk
Waarderingen: won666
Slim afbakenen denk ik. En blinderen voor de sensatie selfie makers
Deze opmerking is (onbedoeld, denk ik?) best heel grappig. Want als er nou één plek is wat bekend staat om de zichzelf heel belangrijk vindende influencers die liever selfies maken om te laten zien dat ze erbij waren dan daadwerkelijk van de muziek te genieten (ja ik generaliseer) dan is het de mainstage van Tomorrowland wel.

De échte liefhebber staat, zo heb ik me laten vertellen, bij één van de vijftien andere stages op het terrein.

Jup. Zou me ook niet verbazen als er ergens de komende dag nieuws komt dat het van de gemeente oid niet door mag gaan waardoor ze het wel moeten annuleren. Maar goed, dat is aan de andere kant ook giswerk. :)
Beide burgemeesters zaten erbij op de PC. Lijkt me best bizar om vandaag dan gezamenlijk aan te kondigen dat het festival kan plaatsvinden, om morgen te annuleren. Maar het blijft politiek natuurlijk. ;)

Deze opmerking is (onbedoeld, denk ik?) best heel grappig. Want als er nou één plek is wat bekend staat om de zichzelf heel belangrijk vindende influencers die liever selfies maken om te laten zien dat ze erbij waren dan daadwerkelijk van de muziek te genieten (ja ik generaliseer) dan is het de mainstage van Tomorrowland wel.

De échte liefhebber staat, zo heb ik me laten vertellen, bij één van de vijftien andere stages op het terrein.
Is idd erg gegeneraliseerd, want ook dat is een manier van genieten van de ervaring. Ook genoeg liefhebbers die de main bezoeken voor de indrukwekkende showelementen en specifieke acts (wel vooral in de avond).

Ja, die was niet als grap bedoeld deze keer😝

• Leuk
Vreselijk. Eerst hopen dat iedereen het overleefd. Hopelijk kan in BE/NL de mensen onderdak bieden die een weekend op de camping hadden verwacht.

Was op pukkelpop tijdens de storm...was in Wacken 2023...en heb kaarten voor tmwl dit weekend....3 vss dingen maar chapeau van tmwland om niet de handdoek in de ring te gooien... Maar dit zal iets betekenen voor alle festivals....zekers in ons land maar mss wel in de wereld ook....Zekers als de oorzaak van vuurwerk komt...
Ik denk persoonlijk dat de opbouw van de main bij Tomorrowland echt totaal niet op de podia van andere festivals lijkt. Dat zijn over het algemeen gewoon grote steigers bekleed met doeken. De dubbele main bij Graspop zou nog niet een kwartier branden denk ik.

Users who are viewing this thread