Mijn bijdrage van deze week. Iets uitgebreider, want meer albums:
Aerial Salad – Roi De L’Herbe (EP): Gezien op Left Of The Dial. Een heerlijke postpunk-band. En dit is ook een heerlijke EP. Alle 5 de nummers zijn erg lekker, maar ‘King Of The Grass’, ‘Wires’ en ‘My Girl’ vind ik de lekkerste.
Daniel Ellsworth & The Great Lakes – HIGH(er) LIFE: Een redelijke indiepop/rockplaat. Niet heel spannend. In de recensies wordt gezegd ‘voor liefhebbers van Portugal The Man’. Ik begrijp dat wel, maar die vind ik persoonlijk wel een stuk beter. ‘High Life’, ‘Cold Killer’ en ‘Ultraviolet’ zijn nog wel aardige nummers
Dayglow – Dayglow (superboom): Dit is nog best een aardige indierock/popplaat. Ook lang. 16 nummers, 52 minuten. ‘Cocoon’, ‘Nothing Ever Does!!!’ en ‘Broken Bone’ zijn prima nummers.
Domkraft – Domkraft: Een reissue van hun selftitled EP uit 2015 aangevuld met 2 nog niet eerder gereleaste nummers. Een volwaardig album dus nu. En wat voor een! Een heerlijke stoner/doomplaat! ‘Horses Horses’, ‘Treeman’, ‘Spiral Noises’ en ‘The Bane’ zijn vooralsnog mijn favorieten. Dat is bijna de hele plaat dus.
Door Eater – Try: Dit electro-industrial, psychpunk, noisepop-album start lekker met ‘lifeblood’. Heel apart, maar heel erg lekker. Melodieuze, ‘rustige’ muziek afgewisseld met snoeiharde riffs en met woede gevulde screams. En dat vervolgens nog 15 nummers zo door. Ik vind eigenlijk alle nummers erg lekker, maar als ik er dan een paar moet uitpikken: ‘daywrecker’, ‘nightglow’, ‘shatter fugue’ en ‘dawn tercet’. Ik vind het een topplaat!
Durry – This Movie Sucks: Broer en zus Durry hebben een heerlijke indierock (poppunk) album gemaakt. Ik zeg: kom maar door naar Europa. ‘Bully’, ‘Start A band’, en ‘idk i just work here’ vind ik de lekkerste nummers.
Frankie Cosmos – Different Talking: Indierock in de hoek van Adult Mom en Girlpool. Ik vind dit geen bijzondere plaat. Het zijn 17 voortkabbelende nummers zonder enige uitspatting. Te lieflijk. Qua stem hoor ik nog wel iets van Cherry Glazerr, maar qua muziek totaal niet helaas.
Greet Death – Die In Love: Dit is een heerlijke melancholische shoegaze/slowcoreplaat met voor mij ‘Die In Love’, ‘Same But Different Now’ , ‘August Underground’ en ‘Motherfucker’ als lekkerste nummers.
HLLLYH – URUBURU: Deze band als vervolg op The Mae Shi is best lekker. Het experimentele (punk)rockalbum met een vleugje pop af en toe ook. ‘Flex It, Tagger’ vind ik het beste nummer.
Hot Milk – Corporation P.O.P: Dit vind ik een meer dan prima powerpop, emo, poppunk-plaat. Klinkt af en toe lekker bombastisch.‘(How Do I) Make The Devil Fall Asleep’, ‘Swallow This’ en ‘Sunburn From Your Bible’ steken er wat mij betreft bovenuit. Het einde van ‘Payment Of Pain’ en ‘Sympathy Symphony’ is ook erg lekker.
late night drive home – as i watch my life online: Dit is nog best een aardig indierockalbum met leuke, aanstekelijke poppie liedjes. ‘as i watch my life online’ en ‘day 2’ zijn wat mij betreft de lekkerste nummers.
Moving Mountains – Pruning Of The Lower Limbs: Een album wat emotionele zang met elementen van postrock en emo combineert. Volgens een bio worden ze vaak vergeleken met The Appleseed Cast en Thrice. Op basis van dit album kan ik de vergelijking met eerstgenoemde nog enigszins maken, maar Thrice? Verder is het een prima album met ‘Cars’, ‘All Here’ en ‘Houses’ als de betere nummers.
Pig Pen – Mental Madness: Best een prima hardcore (punk)plaat met o.a. gitarist Wade MacNeil van Alexisonfire. Daar moeten wel fans van zijn op dit forum. ‘Heat Wave’, ‘Pig Pen’, ‘Venom Moon Rising’ en ‘Problem Mind’ zijn alleraardigste nummers. Lekker tempo ook. 10 nummers in 24 minuten.
Placement - Insect: Dit debuutalbum van deze Aussies is een heerlijke combi van noiserock, postpunk en artrock. Af en toe vleugjes Dry Cleaning (met name uiteraard de zang), maar dan harder en onvoorspelbaarder. Met houtblazers, saxofoon en andere verrassende instrumenten. Een heerlijk debuut. O.a. ‘Inertia / Heavy Lids’, ‘Sought Out The Night’, ‘This Weak’, ‘Insect’ en ‘More A Curse’ zijn grandioze nummers.
Ringlets – The Lord Is My German Shepherd (Time For Walkies): Een prima tweede indierock/postpunkplaat van deze Nieuw-Zeelanders. ‘Posh Girl Holds A Whip’, ‘Street Massage’, ‘Ancient Gays’ en ‘Sucking On A Surly Pout’ zijn heerlijke nummers. Iets voor Left Of The Dial?
Skegss – Top Heavy (EP): Een aardige EP van deze garagerockers. Niet heel bijzonder. ‘So Excited’ is wel een erg lekker nummer.
Smut – Tomorrow Comes Crashing: Prima hardcore/indierockalbum. Een beetje in de hoek van Scowl. ‘Syd Sweeney’ en ‘Sunset Hymnal’ vind ik de lekkerste nummers.
Starling – Forgive Me (EP): Dit is een heerlijk postrock/shoegaze-album. Of grungy dreampop (geef het maar een naam). Muziek van heel hard naar heel zacht. Vaak binnen een nummer. Het begint gelijk al lekker met ‘Quiet’. Verder zijn ‘My Love’, ‘Slow Down’ en ‘Keep It’ heel prettige nummers.
Wavves – Spun: Dit is een aardige lo-fi poppunkalbum. aanstekelijke zangmelodieën en fuzzy gitaren. De toon van deze 13 nummers is nog steeds hetzelfde als altijd. Misschien iets gepolijster. Een leuk zomeralbum. ‘Lucky Stars’, ‘Goner’ en ‘Big Nothing’ zijn best lekkere nummers.
Mijn albums van deze week: Door Eater – Try en Placement - Insect.