A Festileaks meeting sounds cool. We missed the GMM one but this time both Thursday or Friday would work.
Ah mooi, altijd een fijn moment in de voorpret dat dit soort foto's voorbij komen. Ik kan ze alleen niet helemaal goed plaatsen, welk stuk van het veld is dit? Welke tent heeft daar al zijn mooie bruine stukje veld uitgetekend over de jaren heen?Opbouw is gestart, de fotos komen uit de Alcatraz Inmates groep op facebook.
Bekijk bijlage 15108
Bekijk bijlage 15109Bekijk bijlage 15110Bekijk bijlage 15111Bekijk bijlage 15112
Bij andere festivals heb je bordjes "verboden op het gras rijden" , bij Alcatraz staat aan de ingang blijkbaar een bordje "verboden een bestaand bandenspoor te hergebruiken" op die manier wordt het gegarandeerd een stoffige editieAh mooi, altijd een fijn moment in de voorpret dat dit soort foto's voorbij komen. Ik kan ze alleen niet helemaal goed plaatsen, welk stuk van het veld is dit? Welke tent heeft daar al zijn mooie bruine stukje veld uitgetekend over de jaren heen?
Edit: opeens klikt het. El Presidio op dat bruine stuk, veld met de bandensporen is Helldorado area en het strakke veld aan de andere kant is waar de Prison komt.
Bij andere festivals heb je bordjes "verboden op het gras rijden" , bij Alcatraz staat aan de ingang blijkbaar een bordje "verboden een bestaand bandenspoor te hergebruiken" op die manier wordt het gegarandeerd een stoffige editie![]()
hahaha, dat was ook het eerste dat ik dacht bij het zien van die foto's "die gebruiken daar geen rijplaten" en "ze doen er écht alles aan om het gras te doen verdwijnen, niet moeilijk dat we daar zoveel zandpits hadden tijdens de hete, droge editie in 2022'Bij andere festivals heb je bordjes "verboden op het gras rijden" , bij Alcatraz staat aan de ingang blijkbaar een bordje "verboden een bestaand bandenspoor te hergebruiken" op die manier wordt het gegarandeerd een stoffige editie![]()
In mijn ogen is het eerste deel van de camping het "actievere" deel. O.a. de friendszone, een "chill out" zone (super leuke plekke om wat tijd te passeren) met wat eet- en drankstanden, alsook het ontbijtgedeelte. Het verdere deel (achter de mobilehomes en campers) is merkelijk rustiger. Tussenin zijn dan de douches en sanitaire blokken, dus het is ook echt geen nadeel om achterin te zitten. Voor het mannelijke volk zijn er pissijnen voorzien verspreid op de camping, ook wel altijd leuk 's nachts.
Wij lopen eigenlijk steeds meteen door naar het tweede deel, omdat wij onze nachtrust en ruimte wel appreciëren. Naar mijn ervaring gaan de campeerders op het eerste deel wel nog wat langer door dan diegene op het tweede deel.
Camping is ook echt vlot bereikbaar vanop het terrein. Wij keren wel soms terug voor een trui of warme pint bijvoorbeeld, wat op Graspop dan weer een heel eind verder is..
Merci voor de reacties.Ook op de camping is er wel wat entertainment voorzien, vorig jaar had je op de openingsavond een brass band verder 's ochtends luchtgitaar battle, bijlwerpen, een optreden van Metallikoor.
Het ontbijtbuffet is ook wel aan te raden niet al te duur en je hebt direct een goede basis om de dag te beginnen.
Ik veronderstel dat er dit jaar ook wel een festileaks-meeting zal zijn als je daar kan bij zijn ga je ook op de camping wel wat nieuwe bekenden tegenkomen
en proberen de spoilers tot een minumum te houden?Gezien ik in de buurt woon, zal ik binnenkort ook wel eens sfeerbeeldje delen. Vanop een afstandje, wil niet in de weg lopen en moet veilig blijven uiteraard.
Gezien ik in de buurt woon, zal ik binnenkort ook wel eens sfeerbeeldje delen.
Of ook niet... zet ze dan maar gewoon achter een spoiler-tag voor wie ze niet wil zienen proberen de spoilers tot een minumum te houden?![]()
1 van de huisfotografen Helmert Decavele komt wel af en toe met zen drone over het veld, zoals de foto's die hier even terug op geplaatst werden. denk dat er geen tekort zal zijn aan beeldmateriaal.Gezien ik in de buurt woon, zal ik binnenkort ook wel eens sfeerbeeldje delen. Vanop een afstandje, wil niet in de weg lopen en moet veilig blijven uiteraard.
er heeft nog geen enkele kraan of truck op het stuk van de mainstage gereden zie ik, de meeste sporen zijn achter/onder de helldorado en presidio momenteel. Als je deze foto bekijkt zie je trouwens dat ze precies langs een zandbak moeten aan de ingang van de straat voor ze het terrein opmoeten, denk dus dat de sporen eerder daarvan komen dan schade aan het terreinBij andere festivals heb je bordjes "verboden op het gras rijden" , bij Alcatraz staat aan de ingang blijkbaar een bordje "verboden een bestaand bandenspoor te hergebruiken" op die manier wordt het gegarandeerd een stoffige editie![]()

Tof schema!Geen optredens/ festivals meer gepland tot Alcatraz, dus nu volle focus hierop.
Mijn schema ziet er voorlopig als volgt uit:
Donderdag
Denk dat we hier vooral de cover bands zullen meepikken. Sowieso al Motörheads, Ramones Alive en Frog Leap.
Vrijdag
Dag met de meeste variatie op vlak van podia.
Er zit nog een serieuze blok tussen Phil Campbell en King Buffalo. Kan nog opgevuld worden, maar moet nog wat inluisteren. Zo niet is het waarschijnlijk tijd voor een speciaalbier of 2 dan.
- Blaze Bayley (als hij Maiden songs speelt)
- Messa (kijk ik heel hard naar uit!)
- Dvne
- Phil Campbell & The Bastard Sons
- King Buffalo
- Mastodon (hoogtepunt van de dag)
- Hypocrisy
- Stukje Ministry
- Slomosa
Zaterdag
Vind ik dit de beste dag.
Zondag
- Between The Buried And Me
- Evergrey
- Rivers Of Nihil
- VOLA (een van mijn favoriete bands van het voorbije jaar)
- Wolfmother (classics!)
- Doro
- Helmet (misschien Extreme)
- Avatar (feest!, spijtig van Leprous)
Komt iets later op gang, maar dat is misschien niet erg voor de laatste. Vooral aan de main te vinden.
Nog 2 onbesliste clashes dus, zal van het moment afhangen. Het viel voor de rest wel mee. Leprous x Avatar en Machine Head x Fu Manchu zijn lastig, maar duidelijke beslissing. Helmet x Extreme gaan we nog zien (voorkeur gaat eerder naar die eerste).
- Gaerea
- Fear Factory OF Dope
- Kerry King
- Michael Schenker
- Dimmu Borgir OF Static-X
- Machine f*cking Head (wat een afsluiter!)
Juist nog hopen op wat zon en het wordt terug een topeditie!
geen ne obliviscaris?Geen optredens/ festivals meer gepland tot Alcatraz, dus nu volle focus hierop.
Mijn schema ziet er voorlopig als volgt uit:
Donderdag
Denk dat we hier vooral de cover bands zullen meepikken. Sowieso al Motörheads, Ramones Alive en Frog Leap.
Vrijdag
Dag met de meeste variatie op vlak van podia.
Er zit nog een serieuze blok tussen Phil Campbell en King Buffalo. Kan nog opgevuld worden, maar moet nog wat inluisteren. Zo niet is het waarschijnlijk tijd voor een speciaalbier of 2 dan.
- Blaze Bayley (als hij Maiden songs speelt)
- Messa (kijk ik heel hard naar uit!)
- Dvne
- Phil Campbell & The Bastard Sons
- King Buffalo
- Mastodon (hoogtepunt van de dag)
- Hypocrisy
- Stukje Ministry
- Slomosa
Zaterdag
Vind ik de beste dag.
Zondag
- Between The Buried And Me
- Evergrey
- Rivers Of Nihil
- VOLA (een van mijn favoriete bands van het voorbije jaar)
- Wolfmother (classics!)
- Doro
- Helmet (misschien Extreme)
- Avatar (feest!, spijtig van Leprous)
Komt iets later op gang, maar dat is misschien niet erg voor de laatste. Vooral aan de main te vinden.
Nog 2 onbesliste clashes dus, zal van het moment afhangen. Het viel voor de rest wel mee. Leprous x Avatar en Machine Head x Fu Manchu zijn lastig, maar duidelijke beslissing. Helmet x Extreme gaan we nog zien (voorkeur gaat eerder naar die eerste).
- Gaerea
- Fear Factory OF Dope
- Kerry King
- Michael Schenker
- Dimmu Borgir OF Static-X
- Machine f*cking Head (wat een afsluiter!)
Juist nog hopen op wat zon en het wordt terug een topeditie!
Ik ken ze nog niet echt, maar zal ze zeker een kans geven. De mooie looproute voor dat biertje is een extra troef! Bedankt voor de tip!Tof schema!
Betreft je gaat op vrijdag: gelet op een aantal andere bands die je hebt aangestreept, kan ik Conjurer van harte aanbevelen. Speciaalbier is natuurlijk ook altijd een goed idee. Maar vanaf Phil Campbell naar La Morgue kom je mooi langs El Presidio, dus dat biertje kan je ook meenemen de tent in.![]()
geen ne obliviscaris?
Bij Briqueville ben ik ook bij, hopelijk met Akte IV als afsluiter kwestie van de nek nog eens goed kunnen los te makenik zou de zondag briqueville ook zeker niet onderschatten wat die met de morgue gaan doen.
Geen dank! En voel je ook welkom om eens hallo te zeggen tegen andere Festileakers. Op vrijdag zijn er een hoop vrijwel de hele dag bij La Morgue te vinden.Ik ken ze nog niet echt, maar zal ze zeker een kans geven. De mooie looproute voor dat biertje is een extra troef! Bedankt voor de tip!
ik zou de zondag briqueville ook zeker niet onderschatten wat die met de morgue gaan doen.
Pfoeh ja, ik begin daar ook steeds meer zin in te krijgen. Op Samhain vorig jaar niet helemaal het moment, maar hoe vaker ik het luister, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat die me kunnen gaan betoveren in La Morgue.Bij Briqueville ben ik ook bij, hopelijk met Akte IV als afsluiter kwestie van de nek nog eens goed kunnen los te maken
setlist.fm is nogal onvolledig voor Briqueville maar het zit zeker af en toe in de setlist, vorig jaar in het Wintercircus hebben ze het gespeeld als ik het mij goed herinnerIk zelf hoop trouwens (een beetje tegen beter weten in) op Akte XX. Dat vind ik echt een héérlijk nummer, die me live denk ik helemaal in vervoering kan brengen.