Pinkpop 2026

kan ik wel voorstellen inderdaad....

ik heb dan zelf juist steeds meer het idee dat ik juist moet opletten wat ik bestel, want zelfs bij de hamburger tent kan je een vega en een beef variant krijgen. UItkijken dat ik niet op een smakeloos stukje tofu aan het kauwen ben en wel een lekker sappig stuk (rund)vlees aan het eten ben. Of de pokewowl met kip of fallaffel. Dat het aanbod Vega en veganistisch steeds meer groeit jaarlijks, dat zie ik wel. Wat ik dan weer gek vind in het Limburgs hoekje, is dat het zoervleis (zuurvlees) in de verste verte niet lijkt op zoervleis, op de eerste plaats lijkt het op een hollandse runderstoof en heeft het totaal niet de reuk, smaak en kleur van een Limburgs zoervleis en zelfs niet eens met paardenvlees gemaakt is.
Ja, we weten dat je VLEES eet, Dennis 😂

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Want het risico bestaat dat je per ongeluk de vegaburger bestelt?

precies, liever niet inderdaad

Ik kom dit ook in mijn omgeving tegen. Mensen die uit principe vlees eten, maar zich niet realiseren dat de vleesvervanger de laatste jaren kwalitatief ontzettend veel beter is geworden, omdat je er gewoon moedwillig niet voor open staat.
Je zal maar per ongeluk een milieuvriendelijke handeling uitvoeren. Ga zo ook nog even uit principe het licht op de bovenverdieping aanzetten. Zal ze leren, die groene maffia!

Ik kan me niet voorstellen dat U2 op PP staat. Ik ben groot fan van ze, maar denk dat ik ze liever in een zaalshow zie. Die hebben zo veel te vertellen en de hele entourage er omheen zou denk ik niet tot zijn recht komen op een festival.
Waren de woorden van Larry. Maar die zat pas geleden nog aan de morfine 😀 En ja ze willen het even anders gaan aanpakken. We wachten geduldig af. Hajje

Ik kom dit ook in mijn omgeving tegen. Mensen die uit principe vlees eten, maar zich niet realiseren dat de vleesvervanger de laatste jaren kwalitatief ontzettend veel beter is geworden, omdat je er gewoon moedwillig niet voor open staat.
Je zal maar per ongeluk een milieuvriendelijke handeling uitvoeren. Ga zo ook nog even uit principe het licht op de bovenverdieping aanzetten. Zal ze leren, die groene maffia!
Ja, bijzonder principe ook, massaslachting van dieren principieel steunen. Maar goed, laten we die afrit maar niet nemen. Ik kauw wel rustig door op mijn prei ;).

Ja, bijzonder principe ook, massaslachting van dieren principieel steunen. Maar goed, laten we die afrit maar niet nemen. Ik kauw wel rustig door op mijn prei ;).
Eigen koe bij bekenden in de wei lopen, geweldig goed vlees en de koe heeft een mooi en voldaan leven. Voor de rest niks tegen vega/vegetarisch, karmakabab is vaak minder garantie op buikpijn dan de gemiddelde lam/kip/kalfs-kebab en is nog best lekker ook, gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt en niet mensen gaan shamen op hun voedselvoorkeuren.

Waarom zou je er voor open staan? Ieder mag hier toch z'n eigen keuze in maken!
Waarom zou ik in godsnaam een vega-burger moeten opeten omdat het veel beter is geworden..
Hele enge reactie deze!!

Heeft niks met moedwillig te maken, het is gewoon omdat ons brein daar niet mee bezig is... slechts de calorieën zou die keuze kunnen overwegen!

Waarom zou ik in godsnaam een vega-burger moeten opeten omdat het veel beter is geworden..
Hele enge reactie deze!!

Heeft niks met moedwillig te maken, het is gewoon omdat ons brein daar niet mee bezig is... slechts de calorieën zou die keuze kunnen overwegen!
Uhmmm, maar ergens voor open staan is toch geen probleem? Als iemand tegen mij zegt, jo die vegetarische hap bij die tent is echt heerlijk dat moet je echt is proberen, is het toch gek als ik dat puur weiger omdat er geen vlees in zit? Je kan er dan toch gewoon voor openstaan om het wel te proberen? Of je het daadwerkelijk wel of niet gaat eten maakt niet uit, maar je kan er in ieder geval voor open staan.

Ik ben als niet vegetariër altijd wel benieuwd hoe goed vleesvervangers zijn bijvoorbeeld. En ze worden echt oprecht steeds beter. Maar misschien is dit meer een discussie voor buiten het Pinkpop forum.

Persoonlijk ben ik sinds Corona veel gezonder gaan koken/eten en daar hoort veel groente bij en dat ben ik verdomd lekker gaan vinden. Daardoor eten we diverse dagen in de week geen vlees, maar een ossenhaas van de grill kan me ook nog steeds doen watertanden. En de vegetarische happen maken me serieus nieuwsgierig, dat vlees op een festival ken ik ondertussen wel!
En toch pak ik af en toe nog wel een broodje kroket bij de Bourgondiër en een lekkere burger, maar bewuster eten hoort toch wel bij deze tijd. Het valt me altijd op hoe weinig mijn schoonouders en moeder van (gezond) eten weten.

Laatst bewerkt:
Hele enge reactie deze!!

en dit is ook een heel enge reactie

niemand zegt hier dat je het moet eten toch?
hij zegt gewoon dat het veel beter is geworden qua smaak de laatste jaren en dat misschien veel mensen hier geen idee over hebben hoe het smaakt tegenover vroeger

het zou voor de mensheid in het algemeen op alle gebieden beter zijn als we wat meer buiten onze hokjes durven te kijken en gaan.
en vooral niet alles als een aanval aan te nemen

eet je vlees ok, maar moet je vega niet afbreken
eet je vega, moet je vleeseters ook niet afbreken

Uhmmm, maar ergens voor open staan is toch geen probleem? Als iemand tegen mij zegt, jo die vegetarische hap bij die tent is echt heerlijk dat moet je echt is proberen, is het toch gek als ik dat puur weiger omdat er geen vlees in zit? Je kan er dan toch gewoon voor openstaan om het wel te proberen? Of je het daadwerkelijk wel of niet gaat eten maakt niet uit, maar je kan er in ieder geval voor open staan.

Ik ben als niet vegetariër altijd wel benieuwd hoe goed vleesvervangers zijn bijvoorbeeld. En ze worden echt oprecht steeds beter. Maar misschien is dit meer een discussie voor buiten het Pinkpop forum.
Natuurlijk kan je dat proberen en dat is ook prima.. maar het bestempelen als moedwillig vind ik belachelijk!
Draai de vraag eens om dan is daar toch ook respect voor.. ieder zijn overwegingen

Hele enge reactie deze!!

Je brein is er blijkbaar wél mee bezig om het niet te eten dus. Maar goed, beetje zinloze discussie zo.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Je brein is er blijkbaar wél mee bezig om het niet te eten dus. Maar goed, beetje zinloze discussie zo.
Nee die is daar niet mee bezig, automatisme! Zo drink ik ieder ochtend paar koppen koffie en zou niet ineens voor thee gaan...

Maar erg zinloos dit inderdaad

Echt klaar met al het gezeik over alles
Schrik om een vega optie in je poten te krijgen op pinkpop
Schrik om een politieke leuze te horen want we zijn hier voor een goede tijd. En we willen daar niet op gewezen worden dat andere veel en veel minder hebben.
Blind egoisme en beslotenheid.
Draai de vraag om?
99% van de menus zijn uitsluitend niet gericht op mensen met intolerancies.
Als men wat meer open minded zou omgaan met elkaar kan persoon x van zijn vleeskebab eten en persoon y van zijn sappige vleesvervangende burger/kebab.

Ik raad aan eens op stap te gaan met iemand die geen gluten mag, geen room, geen ei, geen koemelk....
Dan zijn er nog veel stappen te zetten en dan is het fijn dat er wat vega/vegan opties zijn.

Niemand reageert hier als morrisey en wil vlees bannen

Eerder om te proberen mensen nieuwschierig te maken en zo op termijn voor iedereen voldoende opties te hebben en voorzien.
En wie weet zijn er dingen waar mensen nu halstarrig over doen wel veel lekkerder dan je denkt.
Maarja open staan voor nieuwe dingen is moeilijk.

Laten we ons maar focussen op pinkpop namen en hopen dat er daar wel beterschap in zit

Users who are viewing this thread