Rock Werchter 2025

Vond gisteren een stuk leuker dan donderdag. Genoten hoor!

Green Day, heb er vaak wat zuur over gedaan, maar stond daar toch met ene grote glimlach te kijken. Publiek werkte echt aanstekelijk hier. Toch wel respect voor wat deze band neerzet, ookal is het mijn muziek niet.

Simple Minds ook echt de juiste band op de juiste plek. Leek een tijdcapsule, qua sound én qua performance. Mooi.

Girl In Red zoals gezegd verrassing van de dag, na het 2 jaar geleden gezien te hebben en minder onder de indruk te zijn. Heel goede nummers en een heerlijk ontwapenende podiumverscjijning.

Thee Sacred Souls ook een 4- sterrenshow, perfecte show op het perfecte moment.

Enige echte draak was Weezer. Heel jammer dat ik me toch laten doen heb om hier, en niet naar Celeste te gaan staan (al viel dat blijkbaar ook tegen). Verdchrikkelijk saaie band.

De vrijdag was wat korter dan gepland door fysiek ongemak bij de familie, wel hele leuke dingen gezien.

Wet Leg was lekker energiek met de bekende nummers van het vorige album en nieuw werk van het aankomende album. Catch these fists (opener) en CPR (afsluiter) zijn alvast klassiekers in de dop en net iets steviger dan het oude werk. Frontvrouw Rhian is mooi non-conformistisch.

Hoge verwachtingen bij Celeste en dat heeft ze zeker waargemaakt. Nog wat onzeker op en voor het podium, maar wauw, wat een stem. Geluidsmix bij de stevigere nummers leek niet helemaal optimaal, waardoor vooral de ballads eruit sprongen. Met Strange als gedroomde afsluiter tot tranen geroerd Klub C verlaten.

Bij main stage nog een stuk girl in red meegekregen. Enthousiaste performance en een groot deel van het publiek ging daar flink in mee. Misschien juist een voordeel dat het bij Barn/Klub C op dat moment onwaarschijnlijk druk was, waardoor ze een volledig aan haar toegewijd publiek had.

Ja, dan de Simple Minds. Inderdaad deja vu bij opener Waterfront (dezelfde opener als mijn vorige Simple Minds concert in 1985). Verschil: Jim Kerr nu in zijn dagelijkse kloffie. Hetzelfde: het klonk als een klok, misschien zelfs beter dan toen want wat een band! Het blijft natuurlijk een ongelooflijk sympathieke band en Jim heeft het charisma dat hem ook op z'n 65e nog prima past. Het repertoire is behoorlijk tijdloos, om niet te zeggen dat het z'n tijd vooruit was. Zelfs het instrumentale intermezzo om Jim de gelegenheid te geven iets feestelijkers aan te trekken klonk geweldig, om maar niet te spreken over de drumsolo (girlpower!). Het publiek was geweldig en ik zal niet de enige zijn geweest die na afloop schor van het meezingen was. Leuk: ook heel veel jongelui die volledig meegenomen werden.

Daarna jammer genoeg weg gegaan, want ik had Green Day nog graag gezien.

Laatst bewerkt:
Vond gisteren een stuk leuker dan donderdag. Genoten hoor!

Green Day, heb er vaak wat zuur over gedaan, maar stond daar toch met ene grote glimlach te kijken. Publiek werkte echt aanstekelijk hier. Toch wel respect voor wat deze band neerzet, ookal is het mijn muziek niet.

Simple Minds ook echt de juiste band op de juiste plek. Leek een tijdcapsule, qua sound én qua performance. Mooi.

Girl In Red zoals gezegd verrassing van de dag, na het 2 jaar geleden gezien te hebben en minder onder de indruk te zijn. Heel goede nummers en een heerlijk ontwapenende podiumverscjijning.

Thee Sacred Souls ook een 4- sterrenshow, perfecte show op het perfecte moment.

Enige echte draak was Weezer. Heel jammer dat ik me toch laten doen heb om hier, en niet naar Celeste te gaan staan (al viel dat blijkbaar ook tegen). Verdchrikkelijk saaie band.
Celeste viel niet tegen hoor, vond ik erg goed

• Leuk
Waarderingen: mattman
Wil hier niet te veel vloeken in de kerk maar ik denk dat een band als electric callboy deze dag toch een pak levendiger kon maken. Het vuur wat aan steken bij het publiek.

Look on the bright side... dit staat er wel nog vandaag:

Bright Eyes – melancholie met een gouden randje. Als je ooit wilde huilen op een festival terwijl je toch cool blijft, dit is je moment.
Amenra – voor wie denkt: “Ik wil mijn ziel laten reinigen door een sonische storm.” 🌪️
Peter Cat Recording Co. – jazzy, funky, Bollywood-vibes. Alsof je in een Wes Anderson-film beland bent, maar dan met betere muziek.
Beth Gibbons – de stem van Portishead, live, op jouw netvlies en trommelvlies.
Hermanos Gutiérrez – broederlijke gitaarmagie die je rechtstreeks naar een Tarantino-woestijn stuurt. 🌵
Gurriers – Ierse post-punk die je doet vergeten dat je ooit verdrietig was over een afzegging.
RAYE – pop, soul, power, glitter, tranen, dansen. Alles in één vrouw.
Elbow – als een warme knuffel van een Britse oom die toevallig ook poëtische stadionhymnes schrijft.

Enjoy!

Look on the bright side... dit staat er wel nog vandaag:

Bright Eyes – melancholie met een gouden randje. Als je ooit wilde huilen op een festival terwijl je toch cool blijft, dit is je moment.
Amenra – voor wie denkt: “Ik wil mijn ziel laten reinigen door een sonische storm.” 🌪️
Peter Cat Recording Co. – jazzy, funky, Bollywood-vibes. Alsof je in een Wes Anderson-film beland bent, maar dan met betere muziek.
Beth Gibbons – de stem van Portishead, live, op jouw netvlies en trommelvlies.
Hermanos Gutiérrez – broederlijke gitaarmagie die je rechtstreeks naar een Tarantino-woestijn stuurt. 🌵
Gurriers – Ierse post-punk die je doet vergeten dat je ooit verdrietig was over een afzegging.
RAYE – pop, soul, power, glitter, tranen, dansen. Alles in één vrouw.
Elbow – als een warme knuffel van een Britse oom die toevallig ook poëtische stadionhymnes schrijft.

Enjoy!
Voor mensen die twijfelen, ga Raye zien! Vorig jaar op North Sea Jazz gezien zonder dat ik 1 nummer kende en mannn, ik was blown away! Tot tranen geroerd bij Ice Cream Man toen, wat puur, oprecht, rauwe tekst.
Ze pakt iedereen in met dr stem en geweldige band!

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Gisteren:
Three sacred souls helaas gemist door douche taferelen
Wet leg: *** (even van afstandje bekijken terwijl ze al bezig waren)
Mark Ambor: **** (leuke spontane jongen, stem klonk goed, barn stond vol)
Celeste: **** (fenomenale stem)
Girl in red: *** (alleen laatste stukje gezien van afstand, wel energieke show)
Simple minds: **** (echt een legacy acts, kregen de wei goed mee)
Green Day: *** (ben geen doorgewinterde Green day fan maar vind ze wel leuk, maar voor iemand als ik speelden ze bijna al hun bekenden nummers al aan het begin en kakte het daarna flink in, met alleen een Jesus of surburbia en 21 guns wat later in de setlist. Ook iets teveel eyy oohh gehalte voor mij. En ik snap nu hoe ze zulke lange setlists kunnen spelen. Het feit dat ik het nieuws van Sam fender zag na boulevard of broken dreams hielp ook niet echt mee).

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Vanaf 21u eigenlijk niks meer wat mij interesseert. Het wegvallen van SF verandert er eigenlijk niks aan, hoewel ik hem wel objectief een kans wou geven.

En tegelijkertijd op zo'n zwakke dag wel nog een clash hebben met Raye en Elbow - da's dan wel flink balen.

Niks interessant na 21u maar net daarvoor wel nog moeten kiezen...

Bijzonder dat dat nodig is. Echt nog nooit meegemaakt dat er tafels en stoeltjes gejat worden. Wij laten die gewoon altijd voor de tent staan, meestal nog inclusief een treetje bier en eten.
Wij dus ook.. kan blijkbaar niet hier dus. Verbaas me nog het meeste over dat zelfs t klein bijzettafeltje gestolen is🥲

Gister een echte topdag gehad. Wet leg was goed. Daarna even gerust bij de tent, want had de energie nodig voor de rest van de avond. Daarna genoten van Simple Minds, dat is gewoon kwaliteit, fijn dat ik ze nog heb kunnen zien. Omdat we Purple disco machine zeker niet wilden missen Underworld geskipt en naar fatdog geweest. Dat was een goede keus, wat een energie en sfeer! Daarna door naar Purple disco Machine, mooie opbouw en lekker gedanst en meegezongen.

Simple Minds *****
Green Day ****
Weezer ***
Wet Leg ***

Blij dat ik niet gaan aanschuiven ben bij Lola Young.

Vandaag ondanks cancel toch een mooie dag van maken .

Nothing But Thieves is een leuke vervanger zo op t laatste moment.
Yungblud mss niet de headliner die je wil op een werchter maar kan met z'n nieuwe album wel voor wat vuurwerk zorgen.

Daar nog Elbow bij en het wordt zeker genieten

Was er iemand aanwezig bij Boston Manor? Dit was ook echt zó goed! Heel stevige energie.
Weet er trouwens iemand of die livestreams van proximus kunnen herbekeken worden na het festival? Want als ik nu check zie ik enkel de bevestigde streams van vandaag en niets meer van gisteren/donderdag.

• Leuk
Waarderingen: phil, ChrisV en lennertw

Users who are viewing this thread