Kinderen hebben, Festivals en muziek

Festival Grasnapolsky X Camping buitenland: (13) 14 (15) juni 2025

We bieden je: Cheesy Friday, Sleezy Saturday, Lazy Sunday. Overnachten kan in de mooiste huisjes die allemaal een kunstwerk op zich zijn, of kom kamperen met je camper, caravan of tent. Met je hele (Gras) vriendengroep, of lekker in je uppie, en maak nieuwe vrienden :)

Samengevat: een heerlijk, relaxt weekend kamperen met muziek, kunst, expeditie en randactiviteiten… mét of zonder kinderen!
Kom zo lang als je wilt, (of sla een nachtje over, op de camping bepaal je het allemaal lekker zelf).
☉ (13) - 14 - (15) juni 2025
☉ BuitenLand, Nieuw Amsterdam.
☉ Een weekend camping met een lekker programma on top
☉ Zoveel nachten als je wilt
☉ Met of zonder kids :) (Denk: timmerdorp, vlaggenroof met mini en maxi, hobbyhorsing competitie, kinderdisco)

Houd ons in de gaten voor de start van de verkoop maar markeer de datum alvast heel erg groots in je agenda en licht je vrienden in.

Zit in het Best Kept Secret-weekend dus dit gaat hem voor mij niet worden, maar wie weet voor anderen hier wel.

• Leuk
Waarderingen: daily
Wij hebben de Alpine Muffy Baby. Gezien ons dochtertje nog maar 7 weken is, en we ook pas voorzien om deze te gebruiken in de zomer op enkele festivalletjes / drukke aangelegenheden, heb ik wel nog geen persoonlijke ervaringen met 't product.

Je kan deze "koptelefoon" gebruiken tot 48 maanden (staat er geadverteerd).
Wij hebben deze nu ook gekocht en ook zelf even over onze oren gehouden. Goede demping!
Dochter hield hem ook op dus dat is een pluspunt, nu hopen dat ze dat volgende maand ook nog doet als we ons eerste bierfestival bezoeken.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Gisteren ervaren dat zeker de eerste uren, als het nog niet heel druk is, op een bevrijdingsfestival met (jong) kind ook al erg leuk zijn. Vorig jaar was mijn dochter 2, toen was het al best leuk in de kinderhoek in Haarlem. Nu is ze logischerwijs 3 en waren we in Utrecht. Daar was het kinderterrein nog wat leuker, maar het bleek ook al erg leuk om met haar op de nek bij het hoofdpodium te staan. Vooral bij de eerste act, Lola Cedes (popbanje; kende ik nog niet en zou ik puur voor mezelf ook niet direct heen hoeven, maar het was nog best rustig en de muziek en het optreden waren leuk en toegankelijk. Dansen met de peuter op de nek die bij de stukjes publieksparticipatie zelf al aan het meezingen was: goud waard!)

7 jaar geleden had ik al een kaartje voor DTRH werd mijn zoon geboren. Toen was er nog een onduidelijk beleid daar(nu mag t niet meer geloof ik) en onze zoon van 7 weken mee genomen. Wel elke dag tuis geslapen en op en neer gereden(woon redelijk in de buurt).
Kwam elke dag om 10 uur pas aan en niet gek laat gemaakt(baby sliep in de draag zak) Gewoon ui de felle zon blijven en vooral niet de pit in ;).
Ging heel goed,
Heeft helaas niet geholpen bij de muzikale opvoeding en hij luistert nu zoetsappige Nederlandstalige muziek, grrrrr. Had hem naar Jerra mee moeten nemen.

Vandaag ons zoontje meegenomen naar HEAVN in OLT. Vrouw wou graag gaan zien. Wegens het mooie weer en maar halve dag school morgen, mocht hij mee.
Enorm braaf. Laat die per ongeluk zijn hoofdtelefoon vallen tot voor de voeten van de man rij voor ons, die weigerde het op te rapen en terug te geven. Ben het dan maar aan zijn voeten gaan oprapen. Sneerde ook dat concerten niet voor kinderen zijn. 🤷‍♂️Ben dan maar voor zijn neus blijven staan.

Ach, niet het soort publiek waar ik vrolijk van word. Jammer. Had dagtrippers vibes van ‘In De Gloria’.

Vandaag ons zoontje meegenomen naar HEAVN in OLT. Vrouw wou graag gaan zien. Wegens het mooie weer en maar halve dag school morgen, mocht hij mee.
Enorm braaf. Laat die per ongeluk zijn hoofdtelefoon vallen tot voor de voeten van de man rij voor ons, die weigerde het op te rapen en terug te geven. Ben het dan maar aan zijn voeten gaan oprapen. Sneerde ook dat concerten niet voor kinderen zijn. 🤷‍♂️Ben dan maar voor zijn neus blijven staan.

Ach, niet het soort publiek waar ik vrolijk van word. Jammer. Had dagtrippers vibes van ‘In De Gloria’.
Wel ironisch dat jij jou kind meeneemt en degene voor je zich als een kleuter gaat gedragen.

• Haha
Waarderingen: gretz, team-0 en Aadt
Ik was gisteren met mijn kleuter (net 4 geworden) op het Rapunzel-festival in Vleuten, Utrecht. Een festival voor zo'n 1.500 bezoekers met een hoofdpodium met zitplaatsen, een slotgracht met wat showtjes en een kleiner podium. Het festival is vooral voor volwassenen, maar zeker op de zondag ook voor kinderen. Daar waren er dan ook best een hoop van, zonder dat er veel specifieke acts voor kinderen stonden.

De line-up (organisatie: een bandlid van Bløf + Maartje en Kine. Line-up min of meer in het verlengde hiervan) zou mij normaal niet direct hebben getrokken, maar omdat het festival op fietsafstand was en ik benieuwd was hoe mijn 4-jarige dit zou vinden, wilde ik wel een poging wagen.

Op basis van mijn ervaring: dit is een meer dan prima festival om met kinderen te bezoeken! Het terrein is fijn, met net genoeg te doen en zien om je een dag te vermaken, maar ook niet zo groot en druk dat kinderen snel overprikkeld raken. In het midden staat een toren; voor mijn kleuter was de gedachte dat de echte Rapunzel daar woonde heel spannend en leuk.

Qua muziekacts bleek mijn dochter nog wat ongeïnteresseerd in de wat grotere act als Blaudzun en Diggy Dex op het hoofdpodium, maar wat mooie acapella-liedjes op het kleine podium werkte al wel. Er was ook een riddershow, een synschroonzwemshow, een (oprecht leuke!) mimeworkshop en, hoogepunt voor mijn dochter, een voorleesmomentje (van een dragqueen die mijn dochter na het voorlezen wijsmaakte dat zij Rapunzel was en terug haar toren in ging :) ).

In ieder geval: de zondag van Rapunzel, een heel leuk idee voor iedereen in dit topic die een instap-dagje festival met kinderen zoekt!

heb vaak meegemaakt dat bands het heel erg waarderen en positief reageren op kinderen < 10 jaar , idem concertbezoekers in het algemeen.

Heb mijn dochter ( ze was wel wat ouder...14) vaker meegenomen naar Bospop om haar met mijn "ouwe lullen" rock te laten kennismaken; Ted Nudgent, Thin Lizzy, Sammy Hagar....maar zij liet me met haar bands kennis maken ..Apocalyptica, Opeth ....Top.
Leuk was het geweld van de toen nog minder bekende Triggerfinger die het dak eraf blies
Bedankt! Welkom bij Chatgpt

• Leuk
Waarderingen: the Rocker
Ik heb het hier al wel eens in een ander topic gezet volgens mij.
Mijn dochter is momenteel 10.
Haar eerste (echte) rock concert was 3,5 jaar terug, Queen in het Sportpaleis.
Als 7-jarige ook mee in het KBS voor Coldplay. Haar eerste festival was in Low fest in Spanje voor Editors en White Lies. Op 8 jaar Muse in Den Haag. Intussen nog samen een dag live is live, Nirwana, Crammerock en Pinkpop gedaan. Tussendoor nog wat losstaande concerten zoals Nothing But Thieves, Keane, White Lies,… Ik vergeet er nog een paar denk ik.
Komende zomer eindelijk samen voor de eerste keer op de wei van Werchter voor Linkin Park.

Als eerste belangrijk punt is natuurlijk hoe je kind is ingesteld. Ik besef dat ik enorm veel geluk heb op dat vlak. Dat zij ook geïnteresseerd is in ‘mijn’ muziek en dat ze geduld heeft tussen de optredens door.

Nirwana is trouwens zeer toegankelijk.
Eigenlijk overal wel goede reacties ontvangen. Ook van de bands. Natuurlijk een jong meisje die mee opgaat in de muziek en in mijn nek zit valt op. Ze heeft zo al op elk White Lies concert (5) de drumstokken gekregen, ook de setlist van The Warning (ze is grote fan) en plectrum, idem van Noel Galllagher in Crammerrock (die zijn voor mij zegt ze).

Bottom line. Niets opdringen. De eigen weg laten zoeken. En hopen dat jullie evenveel geluk hebben als mij op dat vlak. Hopelijk kunnen we samen effectief eens naar Rock Werchter. Of zij met haar vriendinnen. En dan afspreken om hopelijk samen ooit Muse daar te zien.

AB doet dit weekend weer een Ketclub met Maria Iskariot, meteen een doop in de AB voor de 2 oudsten (10 en 7,5).

AB doet dit weekend weer een Ketclub met Maria Iskariot, meteen een doop in de AB voor de 2 oudsten (10 en 7,5).
nice,
spijtig is de oudste niet bij ons deze week anders had ik dit overwogen

AB doop geslaagd, next stop Weerdse Bierfeesten en Nerf Herder.

En hun playlist mag er de laatste tijd ook wel zijn. Van vrouwenpunk tot dansbare metal met hier en daar een klassiekertje (te danken aan THPS).

Hopelijk zet deze lijn zich verder!

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Joe

Users who are viewing this thread