Graspop Metal Meeting 2026

ugh
en dat verhalen wil ik dus niet meer tegen komen.

ik denk dat graspop niet heel veel tijd had om te reageren.
en als er meer tijd tussen zat ze wel een doordachte beslissing zouden maken

needless to say
ik snap @1880 in zijn uitspraken en was ook altijd zo.
maar de case waarin ik in zat met mijn kind maakte het onmogelijk om iets laten doorsijpelen naar de buitenwereld of dergelijke daar de persoon op dat moment nog op vrije voeten was en onderdeel van een groter onderzoek met meerdere slachtoffers

en dat is fucked up.
dat ge aan de zijlijn MOET staan om de andere slachtoffers ook te kunnen vinden en betrekken in het dossier...

• Verdrietig
Waarderingen: 1880 en Lars.
Welke visuele upgrade zouden jullie het liefste zien volgend jaar?

bijvoorbeeld: we weten dat de tenten gaan aangepakt worden, wat zou er intern of extern aan mogen veranderen om ze mooier te maken? exclusief airco :)
en wat mag er voor jullie veranderen op de rest van het terrein?

-> schermen aan de Jupiler zal al sowieso hoog eindigen..

- Voor mij persoonlijk mogen de kruisen gerust gewisseld worden door palen met een fakkel of iets dergelijks (of een lamp die dat nabootst :)) de kruisen zijn wat statisch en hadden vroeger een beter nut (oa in 2018, de ingang aangeven voor het mainstage terrein, wat nu weggevallen is met de nieuwe indeling..)

- ik zou de algemene aankleding liefst wat zien opschuiven richting alcatraz, hellfest normen. Natuurlijk niet het prison thema maar toch iets wat meer aankleding geeft en dit doortrekken naar het hele festival. Steampunk ofzo dat past bij de huidige ingang en de ingang voor de camping..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: talos654 en PreFXDesigns

bijvoorbeeld: we weten dat de tenten gaan aangepakt worden, wat zou er intern of extern aan mogen veranderen om ze mooier te maken? exclusief airco :)

-> schermen aan de Jupiler
- of zoals aan de mainstage links en rechts schermen hangen zodat we camera views hebben of visuals van de bands
- of schermen achter de 'front of house engineers' zodat je op de tribune kan zitten en toch zien wat er gebeurd op de stage

-> Schermen aan de Marquee/ Metal dome
- Het lijkt me wel leuk om nog schermen buiten de metal dome en marquee te hebben zodat je van buiten ook nog kan zien wat er gebeurd. zou zeker ook helpen tijdens de optredens waar de tenten zwaar uitpuilen, (denk maar aan Lorna shore in metal dome, The Hu in de marquee, etc) het geluid geraakt toch zo ver dus waarom geen zicht naar binnen bezorgen.

De metal dome zelf is wel leuk aangekleed, met de visuals op de schermen tussen optredens of tijdens de cover bands, alsook de grote banners tegen het plafond. iets gelijkaardigs voor de marquee zou wel leuk zijn.

De ingangen van de tenten mogen ook wel iets meer aangekleed. voorlopig is enkel de Classic rock cafe ietswat aangekleed (qua buitenkant dan).

• Leuk
Waarderingen: Lars.

- Voor mij persoonlijk mogen de kruisen gerust gewisseld worden door palen met een fakkel of iets dergelijks (of een lamp die dat nabootst :)) de kruisen zijn wat statisch en hadden vroeger een beter nut (oa in 2018, de ingang aangeven voor het mainstage terrein, wat nu weggevallen is met de nieuwe indeling..)

- ik zou de algemene aankleding liefst wat zien opschuiven richting alcatraz, hellfest normen. Natuurlijk niet het prison thema maar toch iets wat meer aankleding geeft en dit doortrekken naar het hele festival. Steampunk ofzo dat past bij de huidige ingang en de ingang voor de camping..
Als de marquee verbreed kan worden eventueel een tribune tegen een van de zijkanten en aan de andere kant een toog erin.

Een scherm aan de buitenkant van de metaldome zou soms ook wel handig zijn.

Ik zou niet al teveel extra geld stoppen in decoratie dat geld is alweer minder voor artiesten en licht en geluid.

Als er dan een thema zou moeten komen eventueel het thema van de campings wat doortrekken.

Een scherm idd achter de PA richting tribune aan de jupiler zou ook handig zijn.

• Leuk
Een scherm idd achter de PA richting tribune aan de jupiler zou ook handig zijn.
Dit zou voor mij de beste verandering zijn, die de minste kosten met zich meebrengt. Ze hebben 2 grote schermen opgehangen in de foodtrucks area, maar daar kan je de jupiler stage helemaal niet horen. Dan is de keuze nu beeld zonder geluid of geluid zonder beeld. Ze moeten enkel 1 van die schermen verplaatsen, zou niet veel moeten kosten lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: saurus

Gewoon het feit dat er een pak meer vuur is op hellfest en Alcatraz. Bij hellfest kan je rondom de 'arena' en de geluidstorens etc ook pyro laten afgaan. Dat is toch qua beleving wel iets meer 'wow'gehalte.

• Leuk
Gewoon de algemene aankleding van het festival. Ik vond Boneyard dit jaar al de goede kant op gaan met de lichtjes, maar het festivalterrein is nog maar kaal.

Daarnaast inderdaad vuur vanuit de geluidstorens of zo'n vlammende bal als op Hellfest (of het brandende logo van Wacken). Schermen op torens in het publiek zoals bij Rock am Ring vind ik dan weer helemaal niks.

• Leuk
De Metal Dome is wel mooi gemaakt. Ik was er dit jaar niet maar andere jaren heb je die muren uit rotsblokken en fakkels die geprojecteerd worden over het podium. Zou wel nice zijn als ze dat idee doortrekken naar de andere tenten.

Een scherm aan de Jupiler Stage is bijna een must. Daar komt een hoop volk bijeen. Ik ben niet de kleinste maar ik moet het vaak doen met enkel geluid en zicht op het bovenste gedeelte van de backdrop en de masten 😂

Mij stoort het niet dat er geen aankleding is op het terrein zelf maar het geeft wel iets meer aantrek. Hellfest heeft een stevige reputatie op dat vlak, dat terrein is een metalvariant van de Efteling. Die marketing trekt volk.

• Leuk
Ik zou het heel cool vinden als graspop zou investeren in een next level lichtsysteem op de mainstages. Neem bijvoorbeeld het ronde licht systeem op Poland Rock als voorbeeld. Dit ziet er zo gaaf uit. Kijk gerust de beelden van electric callboy.

• Leuk
Waarderingen: Dovytn en PreFXDesigns
Ik zou het heel cool vinden als graspop zou investeren in een next level lichtsysteem op de mainstages. Neem bijvoorbeeld het ronde licht systeem op Poland Rock als voorbeeld. Dit ziet er zo gaaf uit. Kijk gerust de beelden van electric callboy.

Lijkt me als ze mogen headlinen dat ze zoiets wel zullen willen meenemen. Maar of dat gaat passen.. met alle verlichting van da bands ervoor

Heeft btw iemand gemerkt dat de schermen op de main groter waren, dat leek zo, of was dat vorig jaar al?

• Leuk
Waarderingen: Imag en El_Leipo
Lijkt me als ze mogen headlinen dat ze zoiets wel zullen willen meenemen. Maar of dat gaat passen.. met alle verlichting van da bands ervoor

Heeft btw iemand gemerkt dat de schermen op de main groter waren, dat leek zo, of was dat vorig jaar al?
Toen ik aankwam vroeg ik ook meteen aan mijn vriendin of de schermen niet groter waren dan andere jaren. Dus ik vond dat ook, geen idee of het echt zo is?

Is het ook niet zo dat dit moeilijker is met 2 mainstages setup? Werchter en andere festivals hebben een veel grotere mainstage. Geen idee hoe dat zit met Poland Rock, maar als ik de beelden zie lijkt het ook gewoon 1 mainstage te zijn

• Leuk
Waarderingen: Imag
Is het ook niet zo dat dit moeilijker is met 2 mainstages setup? Werchter en andere festivals hebben een veel grotere mainstage. Geen idee hoe dat zit met Poland Rock, maar als ik de beelden zie lijkt het ook gewoon 1 mainstage te zijn
Ja dat denk ik ook hoor en ook idd de lichten die de bands zelf meenemen. Maar dit ziet er wel echt heel gaaf uit. Gaat nooit gebeuren maar dromen mag he😉

Mogelijks gerelateerd

21:20 laat de hoofd booker van download vallen dat hij weet heeft van 8 Europese festivals die momenteel een aanbod gedaan hebben aan sleep token om te headlinen. Ik denk gezien hoe weinig grote metal festivals er zijn dat we er wel van uit kunnen gaan dat Graspop er tussen zit.
Zeker omdat hij later aangeeft goed bevriend te zijn met Graspop, hellfest, wacken, Sweden rock, copenhell, ..

Laatst bewerkt:
Mogelijks gerelateerd

21:20 laat de hoofd booker van download vallen dat hij weet heeft van 8 Europese festivals die momenteel een aanbod gedaan hebben aan sleep token om te headlinen. Ik denk gezien hoe weinig grote metal festivals er zijn dat we er wel van uit kunnen gaan dat Graspop er tussen zit.
Zeker omdat hij later aangeeft goed bevriend te zijn met Graspop, hellfest, wacken, Sweden rock, copenhell, ..
Als er maar wat leuks tegenover staat in de Marquee ofzo😝

Mogelijks gerelateerd

live muziek tot elf uur. Algoed dat dat hier niet zo streng is. De uren in het donker zijn altijd de tofste..

Users who are viewing this thread