Graspop Metal Meeting 2025

Had alleen nog maar mijn top 5 van donderdag geplaatst

Vrijdag
1. Slipknot
2. Behemoth
3. Jerry Cantrell
4. Knocked Loose
5. Falling in Reverse (Radke blijft een puberale edgelord -die helaas zijn fans lijkt aan te steken- maar 't was wel een vermakelijk optreden)

Dit was de dag die me, op de headliners na, weinig aansprak en had ook moeite om tot 5 te komen.

Zaterdag
1. Nine Inch Nails
2. Lorna Shore
3. Korn
4. Imminence
5. Kittie (waarom niet)

Spiritbox viel me wat tegen. Was weinig mis met het optreden, maar het publiek wilde niet mee. Wat ik al vaker heb gezien bij Spiritbox, lijken nooit volledig te kunnen connecteren met hun publiek terwijl ze eigenlijk best alles juist doen. Hun podiumaankleding was wel heel summier, waardoor hun podium plots te groot voor hen leek.

Zondag
1. Triptykon
2. Alcest
3. Cobra The Impaler
4. Currents
5. Halocene (was een aangename verrassing, wist niet echt wat het was)

Had alleen nog maar mijn top 5 van donderdag geplaatst

Vrijdag
1. Slipknot
2. Behemoth
3. Jerry Cantrell
4. Knocked Loose
5. Falling in Reverse (Radke blijft een puberale edgelord -die helaas zijn fans lijkt aan te steken- maar 't was wel een vermakelijk optreden)

Dit was de dag die me, op de headliners na, weinig aansprak en had ook moeite om tot 5 te komen.

Zaterdag
1. Nine Inch Nails
2. Lorna Shore
3. Korn
4. Imminence
5. Kittie (waarom niet)

Spiritbox viel me wat tegen. Was weinig mis met het optreden, maar het publiek wilde niet mee. Wat ik al vaker heb gezien bij Spiritbox, lijken nooit volledig te kunnen connecteren met hun publiek terwijl ze eigenlijk best alles juist doen. Hun podiumaankleding was wel heel summier, waardoor hun podium plots te groot voor hen leek.

Zondag
1. Triptykon
2. Alcest
3. Cobra The Impaler
4. Currents
5. Halocene (was een aangename verrassing, wist niet echt wat het was)
En dan de top 5 in general graag ?

Niet veel volledige shows meer gezien op zondag

Triptykon
Fantastische setlist en ditto sound afgetopt met Aurorae waar ik al lang op wachtte om die eens live te zien

Savatage
Hele goede show en klonk ook allemaal heel goed

Alcest
Prima show maar sommige stukken toch ook last van het slechte geluid in de dome waardoor het toch niet werd zoals laatst in de AB, herkansing binnenkort in Trix

Sim
Toffe show publiek ook goed mee.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit jaar heel lang gewacht heb om kaarten te kopen ik had heel weinig must see acts op de line-up staan. Uiteindelijk wel gewoon genoten en blij dat ik er terug was. Ben benieuwd om de lijstjes te zien en ook de ervaringen te horen van de forumhangers die normaal niet naar Graspop komen maar op zaterdag een uitzondering gemaakt hebben.

we zijn al 3 maand later dan vorig jaar met het topic voor 2026, zo gaan we het record nooit breken o_O

1750664931099.png

even opgezocht wat de 1e editie was -wist het niet meer- blijkt 1996 dus misschien een jubileum editie volgend jaar?

terzijde:
daaronder stond een link naar een webpagina metalfan.nl met input van 2010. Grappig om te lezen dat daar al hetzelfde gezaag en geklaag plaatsvond in die tijd zoals hier.

Rammstein en Metallica is niet metal genoeg
teveel niet metal volk naargelang welke band er zou komen (ac/dc)
waar blijft de laatste headliner
het is toch METAL MEETING

lijkt me de voorloper van festileaks te zijn :LOL:

Complimenten aan het we care a lot initiatief. Op een moment van een paniekaanval bij mijn vriendin is er veel liefde en zorg die echt een verschil maakt.

Ook mooie momenten van verbroedering en hulp meegemaakt die deze metal community zo mooi maakt. Door op elkaar te letten, en de enkelen die nee=nee niet snappen te negeren, maken wij er ieder jaar een mooi feestje van!

Devil's lake is overigens een mooi alternatief voor iemand met een angststoornis. Ondanks de bedden van beton 😅😉

Users who are viewing this thread