Graspop Metal Meeting 2025

Gewoon even een waarschuwing. Let goed op je spullen op het festival terrein. De buur hier is zijn smartphone kwijt. Direct voicemail toen hij het doorhad. Was niet de enige zeiden ze bij verloren voorwerpen. Ook hoopje Sim kaarten gevonden blijkbaar.
Maatje van mij ook. Is blijkbaar een bende actief geweest gister, want er zijn inderdaad veel van dat soort verhalen verschenen. Heel erg naar.

Amai wat een rare dag gisteren. Wegens familiale omstandigheden moest ik overhuis. De elektriciteit was uit gevallen en mijn vader kan de trap niet af voor de hoofschakelaar (herstellende van lumbago) dus moest ik dat gaan regelen. Alle eten natuurlijk ontdooid, dus moest ik ook nog naar de supermarkt om wat nieuw eten te halen. Ik kan mijn vader natuurlijk moeilijk een weekend zonder eten zetten

Gelukkig had ik eigenlijk niet echt musts gisteren. Ik vond vrijdag de zwakste dag zoinzo, en overwoog zelfs een dag tussen door naar Hellfest te gaan of gewoon te werken. British Lion ken ik geen enkel nummer van en had ik al eens gezien. Blood Hunter nog nooit gezien maar spelen al jaren geen enkel nummer nog (zelfs niet op headline shows) dat ik ken van hen

Tegen 16 h in Mol en dik verkeerd gereden (normaal rijd ik vanaf Zilvermeer) waardoor ik nog wat extra tijd verloor en Gloyhammer helaas moest missen. Gelukkig ook al vaak gezien. Eerste band voor mij was dus The Ghost Inside. Ik vond het oersaai. Had soms de indruk dat ik naar een Justin Timberlake show aan het zien was, zo een hoog gehalte aan pop muziek. Zijn stem is ook niet zo rauw meer als vroeger. Dus na een half uur naar de metal market

Daar wat lang blijven hangen en was dus iets te laat voor Slipknot (ik wou mijn aankoop nog afwerken). Gekeken vanaf de northstage want daar was meer ruimte. Heerlijk. Veel energieker dan de keer ervoor op Graspop. Ik miste wel vuur en explosies. Wel iets vroeger vertrokken, Scissors ken ik toch niet en moest dringend naar de wc. Dus mogelijk beginnen einde? Wat ik wel nog steeds niet zag waar Alestorm de dag ervoor ook niet in slaagde (enkel wat wienerstandjes) en Machine Head vorig jaar wel. Een pit aan de andere kant van de stage (dus Machine Head stond north maar had ook een pit aan South. Slipknot stond South en had geen pit aan North)

Dan even gerust maar heel veel meegekregen van Behemoth en klonk echt heerlijk. Alleen viel het geluid af en toe bijna weg, geen idee waar dat aan lag. Ik heb van de gelegenheid ook gebruik gemaakte van iets warm te eten, want met die hitte in de dag krijg ik letterlijk enkel ijsjes, snoep, chips en broodjes naar binnen. Niks warm. Ik word er gewoon misselijk van als ik bij 30 graden frieten of een stuk pizza eet. Ik koos voor de balletjes met krieken en puree en kan zeggen het was zijn geld waard (op restaurant zou het ook tegen 20 euro kosten. Dan is er wel deftig bestek en een deftig bord bij maar ok). Ik kan dit iedereen aanraden. Alleen wel jammer van de wietdampen natuurlijk maarja dat proef ik ook aan de drank (mijn smaak papillen zijn heel gevoelig dus als er in de buurt van eten of drinken gesmoord is, ik proef dat er aan, vreselijk irritant maar ja)Tegen dat mijn voeten terug fit waren dichter bij gaan staan bij Behemoth. Top show. Wel op tijd weg want wou een goede plek bij Meatallica.

Ja leuke show dus van Meatallica. Eigenlijk niet meer over te zeggen. Dus ja een een leuke afsluiter nog van de dag!

Zojuist Kittie gezien, jeugdsentiment en heb er echt van genoten. Ook de nieuwe nummers klinken echt heerlijk. Het publiek was nog tam maar er stond ook amper volk.

Vandaag wordt nog een drukke dag. Bullet For My Valentine ga ik skippen om iets deftig te gaan eten ergens in een broodjes zaak, hoop ik. BFMV toch al tig keer gezien, ook met The Poison. Een van mijn favoriete albums wel allertijden maar ok. Zo meteen Whitechapel al denk ik misschien dat ik toch beter mijn krachten nog spaar voor Sylosis. Ik zie Whitechapel volgende week op Tons Of Rock (last minute ticket kunnen fiksen) en zag ze deze tour ook reeds in Luik! Lorna Shore, Brutus, Airbourne, Dragonforce, ... . Mijn voeten haten het nu al

Laatst bewerkt:
Goh, mag een geintje ook al niet meer dan..? 😒☹️
Tuurlijk mag dat. Maar meestal is een geintje eenmalig ipv herhaaldelijk aangeven dat jij een aspect op het festival niet bij de festival ervaring vindt horen. Van mij was ook meer voor in het vervolg van het weekend ;)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Tuurlijk mag dat. Maar meestal is een geintje eenmalig ipv herhaaldelijk aangeven dat jij een aspect op het festival niet bij de festival ervaring vindt horen. Van mij was ook meer voor in het vervolg van het weekend ;)
Het waren eigenlijk twee ongerelateerde grapjes, maar soit, ik snap je punt. 😉

Ik heb overigens net een Calippo cola op, ook een dikke aanrader met dit weer! 😜

• Leuk
Waarderingen: saurus, Paddy en johanra
Kittie: leuke opener
Oomph: bwa
Whitechapel: afgrijselijk geluid, ook niet moeilijk als de P.A. 4 gitaristen niet goed kan mixen

Maar we amuseren ons.

• Leuk
Waarderingen: won666
Self deception best vermakelijk maar toch heel veel van track en niet zo veel zelf gezongen.

We zijn in de helft en tot nu toe een geslaagd festival. Goede organisatie, nergens nooit lang wachten voor drink en en eten. Zelfs de rijen van vorig jaar aan de sanitaire blokken vielen reuze mee.
Topsfeer ondanks enkele vechtpartijen op het festivalterrein.
Het festival is de laatste jaren zo gegroeid met zo veel meer bezoekers zodat er ook helaas idioten hun weg hebben gevonden naar de heilige grond van Dessel. Met de vechtpartijen, diefstallen en onnozelheden als gevolg.
Respect voor de crew om dit steeds meteen op te lossen.
Iedereen welkom, maar dat speciaal volk kan beter op andere festivals blijven.
TRIEST om dit te lezen (zelf nog niet gezien) dit is niet het echte graspoppubliek, :mad:
naast de line-up staat graspop altijd voor de goede en gemoedelijke sfeer.

Users who are viewing this thread