Best Kept Secret 2026

Presale kaarten bks ‘26 uitverkocht! Volgens hun in recordtempo
Hoewel ik al jaren niet in de presale heb gekocht en er dus best naast kan zitten, kan ik me zelfs helemaal niet heugen dat die kaarten de laatste jaren uitverkocht raakten?

Presale kaarten bks ‘26 uitverkocht! Volgens hun in recordtempo
Ik had afgelopen jaar eerlijk gezegd niet de indruk dat die kaarten afgelopen jaren echt 'limited' waren en dat de presale tot kort voor de reguliere verkoop doorliep.
Ik was eigenlijk nog aan het wachten op een antwoord op een vraag die ik hen had gesteld. Deze presale gemist dus... Dan maar voor de normale verkoop gaan later dit jaar.

Ik weet niet of de oplage van het aantal presale tickets hetzelfde is als afgelopen jaren. Mocht dit wel zijn, kunnen we concluderen dat de nieuwe aanpak van lineup en headliners werkt en aanslaat bij de doelgroep.

Ik denk dan bijv. aan Froukje & S10 (Nederland) als geschikte headliner, Charlotte Adigery & Bolis Pupul (België) zou ook kunnen mochten ze met een nieuwe plaat komen. Iets als Typhoon zie ik nog wel gebeuren. Pommelien Thijs? dEUS (misschien toch te klein maar als het brengen als een greatest hits show)?
S10 en Froukje zou ik zelf wel jammer vinden, maar dat komt vooral omdat je moeite moet doen om ze te ontlopen op een Nederlands festival. Voor de Vlamingen op BKS kan het dan misschien wel een leuke (uniekere) boeking zijn. Andersom zou ik Bolis Popul (& Adigery) wel heel leuk vinden, ook om de Nederlanders kennis te laten maken met hen. Bolis nog maar een keer op een NL festival gezien. Zo komen de lage landen op BKS samen

• Leuk
Waarderingen: team-0
Overigens wel blij dat jullie hier nu wat minder hoog inzetten alvast, dan is de teleurstelling kleiner. Al bijf ik zelf toch hopen op David Byrne en/of Radiohead (wishful thinking?)

Fontaines DC en Vampire Weekend zou me ook leuk lijken, maar die hebben afgelopen jaar een album uitgebracht, en verwacht geen nieuw werk dit jaar (voor zover dat relevant is). Idles zou jammer zijn, die zijn al zo vaak in NL geweest, maar ik verwacht ze eigenlijk wel. En als we dan toch even naar de lineup van DTRH/LL dit jaar kijken (is onderhand wel een trend), misschien FKA Twigs/Zaho als die goed vallen? Raye of Tems?

• Leuk
Waarderingen: hanam0t0 en Matthijs
Overigens wel blij dat jullie hier nu wat minder hoog inzetten alvast, dan is de teleurstelling kleiner. Al bijf ik zelf toch hopen op David Byrne en/of Radiohead (wishful thinking?)

Fontaines DC en Vampire Weekend zou me ook leuk lijken, maar die hebben afgelopen jaar een album uitgebracht, en verwacht geen nieuw werk dit jaar (voor zover dat relevant is). Idles zou jammer zijn, die zijn al zo vaak in NL geweest, maar ik verwacht ze eigenlijk wel. En als we dan toch even naar de lineup van DTRH/LL dit jaar kijken (is onderhand wel een trend), misschien FKA Twigs/Zaho als die goed vallen? Raye of Tems?
Heb het idee dat Idles niet eens zo heel erg te verwachten is. Lijken redelijk gebonden aan Mojo en binnen de LL/DTRH/PP driehoek te blijven.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Die FKA Twigs show is wel headlinerwaardig hoor! Sowieso het beste wat ik dit jaar heb gezien zo ongeveer! Daar zou ik ook graag een uitgerekte versie van 1,5 uur van zien!

• Leuk
Waarderingen: Mimi
En deze tickets werden nog verkocht voor de prijs van tickets dit jaar. Goedkoper dan de 2026 prijs. Kom je vast ongeveer op die resale prijs uit, maar heb je wel je ticket al binnen als loyale BKS bezoeker ;)
Ik heb dit jaar in totaliteit bijna €100 bespaard op twee tickets via resale en het jaar daarvoor ook zoiets. Dus maak me weinig zorgen dat ik niet weer ruimschoots onder de 2026 prijs uit ga komen.

Toch niemand uit die lijst van Belgische/Nederlandse artiesten die echt headliner waardig is (dEUS heel misschien wel nog). Pommelien Thijs lijkt me zelfs de slechtste headliner die ik me kan inbeelden, dan kan je even goed de snollebollekes boeken.

Tyler the creator zou ik wel erg gaaf vinden, maar als Run The Jewels zou terugkomen dan zou ik nog blijer zijn.
Nee, geen Froukje en S10 a.u.b. Dan liever Daryll-Ann, de Staat of Johan als Nederlandse inzending.

Nee, ik ook zeker niet. Beach House inderdaad wel.

Ben ook benieuwd of ze de lijn van Belgische/Nederlandse headliners willen doortrekken en wie dan geschikt zou zijn.

Ik denk dan bijv. aan Froukje & S10 (Nederland) als geschikte headliner, Charlotte Adigery & Bolis Pupul (België) zou ook kunnen mochten ze met een nieuwe plaat komen. Iets als Typhoon zie ik nog wel gebeuren. Pommelien Thijs? dEUS (misschien toch te klein maar als het brengen als een greatest hits show)?

Ik hoop eigenlijk ook dat Tyler the Creator na zijn zalentour nog festivals gaat doen volgend jaar. In dat geval lijkt me dat ook een fantastische headliner voor BKS. De laatste x dat hip hop als headliner stond was Run the Jewels.
Is Sevdaliza nog een Nederlandse headlinermogelijkheid?

• Leuk
Waarderingen: splinter013
Kleine kans, maar toch maar even noemen voor de headlinespot in de TWO: DARKSIDE.
DARKSIDE mag van mij best headlinen.

Run The Jewels | DARKSIDE | The XX

…aangevuld met een mooie mid- en undercard (bv Grizzly Bear, Young Fathers, Mac deMarco, clipping., Cymande, enz) zie ik wel zitten.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Matthijs
Ik zou Sevdaliza niet als specifiek "Nederlandse headliner" zien. Een Fontaines D.C. treedt vaker in Nederland op dan Sevdaliza.
Des te unieker en ze is iraans/nederlands. Ik weet alleen niet of ze nog in Nederland (Rotterdam) woont?

Des te unieker en ze is iraans/nederlands. Ik weet alleen niet of ze nog in Nederland (Rotterdam) woont?
Voorzover ik weet woont ze nog in Nederland.

Voor de zekerheid, wat ik bedoelde is dat ze niet (zoals Eefje de Visser) iets extra's zou hoeven brengen, omdat ze als Nederlandse act "al op elke straathoek te zien is", iets wat telkens weer terugkomt als het om een Nederlandse artiest gaat, zelfs als die artiest zelden in Nederland te zien.

Wie hebben jullie als 5 namen voor volgend jaar genoemd in de survey? Om het nog semi-realistisch te houden ben ik voor:

- King Krule
- My Bloody Valentine
- Broken Social Scene
- Danny Brown
- The Replacements (wel compleet onrealistisch maar als ze ooit zouden gaan touren, dan moeten ze dit antwoord 8 jaar op rij van me gehad hebben)

• Leuk
Waarderingen: Bubba, Mimi en Lion
Heb de volgende 5 doorgegeven want dromen mag.

The Smashing Pumpkins
Pulp
The Cure
Morrissey
David Byrne

• Leuk
Waarderingen: Falladain
Door het invullen van de survey herinner ik me weer hoeveel ik genoten heb.

Anyway:
Darkside / Nicolaas Jaar
The Orchestra (for now)
Unknown Mortal Orchestra
Borokov Borokov
Bolis Pupul

Edit: the snel geweest. Jon Hopkins of Bonobo ook perfecte Two-afsluiters. Ach ja

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Matthijs

Users who are viewing this thread