Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Zo, dat ziet er strak uit inderdaad. Het valt mij overigens ook op dat de Marquee toch gewoon hetzelfde is, met een stuk vloerplaten in de openlucht ervoor, in plaats van dat dit stuk nu bij de tent is getrokken zoals dat op basis van de plattegronden leek.
Hoe dan ook, heel veel plezier allemaal, ik ben alvast benieuwd hoe dezelfde foto er maandag ochtend uitziet wanneer jullie er een weekend hebben huisgehouden met zijn allen. Maak er wat moois van!
Dat zou wel mogelijk moeten zijn, al weet ik niet precies hoe.
Ik speel wel vaker allerlei quizzen op Sporcle, en veel antwoorden hebben meerdere correcte manieren van schrijven (zelfs als ze eigenlijk incorrect zijn).
Zo gebruik ik bij de landen van de wereld quiz (die ik inmiddels foutloos kan maken) doorgaans afkortingen van landen zoals usa, uk, uae, drc, car.
Ik weet dat antwoorden in ieder geval ook niet hoofdletter- of spatiegevoelig zijn (zowel Sri Lanka als srilanka zijn correct).
Hier trouwens nog enkele kleine kanttekeningen bij de quiz:
Saxon in 2002 en Type O Negative in 2003 horen eigenlijk niet in de quiz, aangezien zij niet op de Main Stage stonden, maar in de Marquee I (op de vrijdag was er toen nog geen programma op Main Stage, vanaf 2004 wel met Iced Earth).
In 2006 stond Whitesnake op vrijdag en GnR op zaterdag, niet andersom (dagen staan op affiche in een vreemde volgorde).
In 2011 stond Ozzy weliswaar als headliner op het affiche, maar door een keelontsteking moest hij afzeggen, waardoor Judas Priest die dag doorschoof naar headliner/afsluiter (overigens wel grappig dat zowel Judas Priest als Scorpions in dat jaar blijkbaar al aan hun afscheidstournee bezig waren ).
In 2013 stond Slipknot op zaterdag en Iron Maiden op zondag, niet andersom (headliners staan op affiche in een vreemde volgorde).
In 2014 was er een afzegging van oorspronkelijke headliner Megadeth, en werd Black Sabbath benoemd tot headliner/afsluiter op Main Stage 1. Rob Zombie werd op zijn beurt gepromoveerd tot headliner op Main Stage 2, maar bleek daar niet de afsluiter. Die eer bleek behouden voor een heuse 'Surprise Act', wat later "Diablo Radio" (covers by Diablo Blvd) bleek te zijn. Volgens de definitie van headliner in de ondertitel van de quiz ("Headliner = last band of the North/South stage, formerly known as Mainstage 1 and Mainstage 2.") zou dus eigenlijk laatstgenoemde op de plek van Megadeth moeten staan, al is Rob Zombie in dit geval wellicht logischer.
De headliners van 2025 zouden er eigenlijk nog niet in mogen staan, aangezien de editie nog niet is geweest, al snap ik uiteraard waarom je ze wel hebt meegenomen. Maar het is ook wel een beetje de goden verzoeken zoals gezegd, straks gaat IM of NIN nog cancellen, dan weet je natuurlijk wel wie de schuld gaat krijgen..?
Dank voor de kanttekeningen! Heb me gebaseerd op de historiek van Graspop, maar dan zijn er qua dagvolgordes toch inderdaad enkele foutjes in geslopen. Ook de afzegging van 2014 heb ik gemist. Excuses, maar bedankt om het zo grondig te factchecken!
Aan iedereen die vandaag al gaat, veel plezier! Wij zijn onze spullen net aan het pakken om af te zakken naar Devils Lake, maar enige pre-party moet ik aan me voorbij laten gaan, want ik heb morgen nog examentoezicht (en ik krijg dan net al m'n examens binnen. Deadline van het verbeteren? Aanstaande maandag. Komt goed! )
Zou dit jaar niet naar Graspop gaan… plannen zijn weer eens aangepast. Ik ben erbij op zondag! Vriendin bleef maar de oren van mn kop zagen om In Flames te zien. Tja, happy wife, happy life. Zie jullie daar!