Rock Werchter 2025

Enkele bedenkingen:
1. Als Werchter Parklive bedoeld is voor de rock en alternative rock liefhebber gaat het vierdaagse Rock Werchter dan niet terug naar de jaren 80 met meer pop dan rock op zijn programma.
2. Wat is het verschil met Werchter Classic dat bedoeld was om historische acts op één dag nog te laten terugkeren. Vanaf de jaren 90 was Rock dominant op RW tot de editie van dit jaar. Veel van die acts belandden ook op Werchter Classic.
3. Hoe ziet men de generatieverschuiving via de verschillende festivals? Worden de Rock dino's geplaatst op dagfestivals en komen er meer popprinsessen en jonge wolven op RW?
By the way in 1988 leidde de nieuwslezer van de VRT het tv-item van Torhout Werchter nog in dat minstens 60.000 popliefhebbers afzakten naar Werchter.
4. Kan Werchter het aan om ieder jaar ZEVEN sterke headliners te trekken (drie dagfestivals en vierdaagse RW)?
TW Classic en Werchter Boutique worden ook niet elk jaar georganiseerd dus zal met Parklife waarschijnlijk ook wel niet het geval zijn.

Even mezelf ook kopiëren hier, komt oorsponkelijk uit Graspop topic

"
Ik vind het jammer dat ze op een apart Werchter festival staan, hadden beter op Graspop gestaan. Maar ja dat weekend hebben ze nog maar een vrije dagen dat zal voor Pinkpop wel zijn.

Metallica heb ik ook uitgerekend, en rekening houdende met hun data en vrije dagen, zijn ze enkel op zaterdag 6 juni (en dinsdag 16, en nog wel een twee tal dagen maar ik neem even enkel een zaterdag). Ik had ze dan op een Werchter event verwacht (want Rock Am Ring en Rock Im Park komt slecht uit met hun rustdagen) maar nu ze al een event rond Linkin Park doen ...

Wie schiet er nu nog qua grote vissen over voor GMM26? Enkel System Of A Down nog denk ik? Als die al gaan touren? En niet kiezen voor Rock Werchter
"

Oei, gaat dit nu de grote vis zijn die Herman voor de neus van Pinkpop weg vist? Lijkt wel de laatste data van LP in 2026 weg te nemen voor in juni

Oei, gaat dit nu de grote vis zijn die Herman voor de neus van Pinkpop weg vist? Lijkt wel de laatste data van LP in 2026 weg te nemen voor in juni
Dit is ruim een week na Pinkpop dus echt voor ze wegkapen zal die niet doen. Hoop wel op Pinkpop of een los concert in Nederland (Goffertpark aub). Ik ga ervanuit dat TW Classic of Boutique volgend jaar dan niet doorgaat.

Veel andere data van LINKIN PARK in hun Europese Tour 2026 (Duitsland, Portugal, Spanje, Italie) zijn ingevuld. Zou best kunnen dat LINKIN PARK als enigste stop in de Benelux Werchter aandoet. Pinkpop zie ik niet gebeuren want ze spelen normaal geen drie dagen achter elkaar. Voorlopig is Werchter het eindpunt van hun Europese tournee in 2026. Of ze zouden na 28 juni nog een extra stop in Nederland voorzien.
18 en 19 juni zijn nog vrij, zit voldoende tijd dan tussen voor naar Portugal te gaan. Ik had ze verwacht op Pinkpop of Graspop maar nu liggen de kaarten voor Pinkpop het best

Laatst bewerkt:
Vrijdag 19 juni zou nog kunnen voor Pinkpop, maar het extra evenement in Werchter maakt het nog wat meer mosterd na de maaltijd.

Heb ook wel m'n bedenkingen, misschien dat de 4-daagse nog meer de pop kant op gaat? Aan de andere kant, misschien hebben ze al dusdanig grote rock namen als headliners klaar staan volgend jaar (BMTH, SOAD etc.) dat ze geen ruimte meer zagen voor nog een rock headliner en die daarom maar een eigen festival geven?

Nouja we moeten het afwachten, maar gezien de uitspraken van Herman ik zie wel een affiche voor me met Linkin Park - Korn - My Chemical Romance ofzo. Shut up and take my money.
Had hier ook zo m’n bedenkingen bij. Waar we vroeger vaak co-headlinersstructuren zagen, lijkt het door meer dagfesivals minder plausibel dat dit nog zal gebeuren of gaan we dat in de toekomst nog terugzien? Gaan we hierdoor nu meer popdagen krijgen of zijn er plots toch headliner-acts op overschot?

Eén ding is zeker: dit maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar wat de toekomst brengt. Hopelijk gaat dit allemaal niet ten koste van de kwaliteit van Rock Werchter, wat wel nog altijd het hoofdfestival is.

• Leuk
Waarderingen: phil
19 en 20 juni zijn nog vrij, zit voldoende tijd dan tussen voor naar Portugal te gaan. Ik had ze verwacht op Pinkpop of Graspop maar nu liggen de kaarten voor Pinkpop het best
Kan zijn dat volgende week of dit weekeinde de Nederlandse locatie voor Linkin Park zal meegedeeld worden. Er zal wel een reden zijn waarom men wacht met twee weken tot de start van de verkoop van LINKIN PARK in Werchter 2026.

Had hier ook zo m’n bedenkingen bij. Waar we vroeger vaak co-headlinersstructuren zagen, lijkt het door meer dagfesivals minder plausibel dat dit nog zal gebeuren of gaan we dat in de toekomst nog terugzien? Gaan we hierdoor nu meer popdagen krijgen of zijn er plots toch headliner-acts op overschot?

Eén ding is zeker: dit maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar wat de toekomst brengt. Hopelijk gaat dit allemaal niet ten koste van de kwaliteit van Rock Werchter, wat wel nog altijd het hoofdfestival is.
Als de geruchten die je al een beetje hoort allemaal kloppen beloofd 2026 het beste festivaljaar sinds 2022 te worden. Hopen dat dit gewoon een teken is dat er echt fantastische headliners in overvloed zijn.

• Leuk
Waarderingen: Neeltje
Hoop heel erg dat er meer namen bekend zijn voordat de kaartverkoop begint. Ik hoef LP niet 3 keer in 1,5 jaar te zien, maar stel dat er echt een BMTH of MCR naast staat ben ik al om.

Wat denken jullie, zou LP dit gelijk weer uitverkopen op zichzelf?

• Leuk
Waarderingen: tosti
Als de geruchten die je al een beetje hoort allemaal kloppen beloofd 2026 het beste festivaljaar sinds 2022 te worden. Hopen dat dit gewoon een teken is dat er echt fantastische headliners in overvloed zijn.
just when i thought i was out
they pull me back in..

• Haha
Waarderingen: TNFke
Dat komt zo’n beetje elk jaar voorbij, dat volgende zomer stacked is met headliners en grote namen. Valt meestal toch een beetje tegen.
Maar is onder andere ook in de Popcast aangehaald dat er voor volgend jaar al heel veel opties vastliggen. De bovenkant van Graspop zou bv al zo goed als rond zijn.

Hoop heel erg dat er meer namen bekend zijn voordat de kaartverkoop begint. Ik hoef LP niet 3 keer in 1,5 jaar te zien, maar stel dat er echt een BMTH of MCR naast staat ben ik al om.

Wat denken jullie, zou LP dit gelijk weer uitverkopen op zichzelf?
Zou bij mij hetzelfde zijn na Parijs en Werchter dat eraan komt. Langs de andere kant toch wel weer verleidelijk want ze blijven goed..

MCR zou geweldig zijn, maar lijkt me dan eerder iets als headliner op de gewone versie? die 2 samen op zo een losse dagen zou te gek voor woorden zijn lijkt me.

Kan zijn dat volgende week of dit weekeinde de Nederlandse locatie voor Linkin Park zal meegedeeld worden. Er zal wel een reden zijn waarom men wacht met twee weken tot de start van de verkoop van LINKIN PARK in Werchter 2026.
Ik gok dat dit pas na het gelredome concert van LP bekend gemaakt wordt, daarvoor zijn nog behoorlijk wat kaarten beschikbaar

Die gaan ze toch nooit als headliner zetten? Op de Sum 41 plek ten hoogste.
Eens, die zijn echt al een tijdje van de radar. Sub als maximum.

BMTH heb ik m'n twijfels bij, weet niet of ze genoeg "Werchter publiek" aanspreken om headliner te zijn, maar eigenlijk vind ik ze ook te groot om Sub te zijn.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Eens, die zijn echt al een tijdje van de radar. Sub als maximum.

BMTH heb ik m'n twijfels bij, weet niet of ze genoeg "Werchter publiek" aanspreken om headliner te zijn, maar eigenlijk vind ik ze ook te groot om Sub te zijn.
kan, al blijven ze wel vrij uniek doordat ze zo weinig touren. We zullen het zien :).

Users who are viewing this thread