Rock Werchter 2025

Ik moest even googelen wat het was, maar kwam toen op deze website: https://www.werchterparklife.be/nl/nieuws/linkin-park-ook-in-2026-in-werchter

Was dit al bekend?
Nog niet bekend, aankondiging dus nakende! Wellicht dat ze dan voor volgend jaar een TW Classic, Werchter Boutique én Werchter Parklife hebben, waarbij de Parklife gewoon naam is van event, zoals Encore was.

Linkin Park krijgt dus eigen dagevent. Had ik geld durven op inzetten. Aantal mensen in mijn omgeving die speciaal voor hen wilden ticketje kopen maar niet op tijd waren is groot.

En daar is de officiële aankondiging:

LINKIN PARK OOK IN 2026 IN HET FESTIVALPARK IN WERCHTER

De Amerikanen headlinen op zondag 28 juni het nieuwe dagfestival Werchter Parklife

Werchter, dinsdag 17 juni - Fans van Linkin Park tellen af. Op donderdag 3 juli headlinen de Amerikanen de openingsdag van Rock Werchter. Er wordt ontzettend hard uitgekeken naar hun terugkeer. Geen wonder dat de dagtickets voor de eerste festivaldag in recordtempo de deur uit vlogen. En meteen worden ook nieuwe perspectieven geboden. Linkin Park verlengt zijn From Zero World Tour. De band keert in 2026 terug naar Europa. Terug naar Werchter ook. Op zondag 28 juni 2026 zijn ze dé topact van het nieuwe dagfestival Werchter Parklife. De andere namen op de line-up worden later bekendgemaakt. Tickets voor Werchter Parklife zijn vanaf vrijdag 27 juni om 10u te koop via ticketmaster.be. Meer info en updates via werchterparklife.be.

Ticket: 131 euro!

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Organisator Herman Schueremans is blij met het nieuwe dagfestival: “We hadden de naam nog liggen van een fijn evenement dat we tijdens covid organiseerden. En zo is het nieuwe Werchter Parklife geboren: een dagfestival met één podium én eerste headliner Linkin Park. De andere namen zullen wat in dezelfde lijn liggen. Het gaat vooral over sterke artiesten op een podium zetten en daar een fantastische dag mee bouwen.”

En daar is de officiële aankondiging:

LINKIN PARK OOK IN 2026 IN HET FESTIVALPARK IN WERCHTER

De Amerikanen headlinen op zondag 28 juni het nieuwe dagfestival Werchter Parklife

Werchter, dinsdag 17 juni - Fans van Linkin Park tellen af. Op donderdag 3 juli headlinen de Amerikanen de openingsdag van Rock Werchter. Er wordt ontzettend hard uitgekeken naar hun terugkeer. Geen wonder dat de dagtickets voor de eerste festivaldag in recordtempo de deur uit vlogen. En meteen worden ook nieuwe perspectieven geboden. Linkin Park verlengt zijn From Zero World Tour. De band keert in 2026 terug naar Europa. Terug naar Werchter ook. Op zondag 28 juni 2026 zijn ze dé topact van het nieuwe dagfestival Werchter Parklife. De andere namen op de line-up worden later bekendgemaakt. Tickets voor Werchter Parklife zijn vanaf vrijdag 27 juni om 10u te koop via ticketmaster.be. Meer info en updates via werchterparklife.be.

Ticket: 131 euro!
En een golden circle ticket 184.

En zo is het nieuwe Werchter Parklife geboren: een dagfestival met één podium én eerste headliner Linkin Park. De andere namen zullen wat in dezelfde lijn liggen. Het gaat vooral over sterke artiesten op een podium zetten en daar een fantastische dag mee bouwen.”
Is dat niet exact de omschrijving van TW Classic? En Werchter Boutique?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Is dat niet exact de omschrijving van TW Classic? En Werchter Boutique?
TW Classic is een festival naar een klassiek en beproefd recept. Het grijpt terug naar de formule die in Werchter gangbaar was tot 1994: een mooie, zomerse dag, een festivalterrein met één podium, een fijn en uitbundig publiek en een selecte groep van artiesten met een straf palmares

Werchter Boutique brengt het beste van de popmuziek naar het Festivalpark in Werchter.

Het nieuwe festival beweegt zich in een wereld tussen Werchter Boutique en TW Classic en kiest resoluut de kaart van rock en alternative rock.

Persoonlijk wel geen fan van een extra versnippering, zeker omdat je daar een rock act gaat pleuren die dat kan verkopen en die weg te trekken van je festival.

Persoonlijk wel geen fan van een extra versnippering, zeker omdat je daar een rock act gaat pleuren die dat kan verkopen en die weg te trekken van je festival.
Dat gaat zeker geen jaarlijks gebeuren zijn. Past ook niet binnen de vergunning denk ik.

TW Classic is een festival naar een klassiek en beproefd recept. Het grijpt terug naar de formule die in Werchter gangbaar was tot 1994: een mooie, zomerse dag, een festivalterrein met één podium, een fijn en uitbundig publiek en een selecte groep van artiesten met een straf palmares

Werchter Boutique brengt het beste van de popmuziek naar het Festivalpark in Werchter.

Het nieuwe festival beweegt zich in een wereld tussen Werchter Boutique en TW Classic en kiest resoluut de kaart van rock en alternative rock.

Het kindje moet een naam hebben. Het is ook maar wat er beschikbaar is denk ik. Nu is Werchter Parklife dus een 'rockfestival', het jaar daarna misschien eens niet. Of gaat het niet door.

En eens, die versnippering is wel een beetje zonde. (Nu goed, ik allang blij dat ze het niet in hun hoofd halen om LP de dubbelen voor RW.)

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM en phil
Het ambetante is wel dat dit weer acts gaat weghalen die op de middelgrote festivals hadden kunnen staan (LiveisLive, Lokerse, Zottegem, Suikerrock, Cactus...).

Die hebben hebben het al moeilijk om headliners enz te vinden, en nu die op Werchter ergens onder Linkin Park komen op een apart festivaldag

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik kan mijn donderdagticket niet meer doorverkopen via Ticketmaster precies, die knopt werkt niet (meer). Is dit al langer zo?

Users who are viewing this thread