Best Kept Secret 2025

Ohmy, eerste volledig weekend BKS zit erop! Onwijs van genoten, het heeft de verwachtingen overtroffen. Van tevoren was ik wat sceptisch over de line-up met name de headliners waren voor mij herhalingen van shows die ik vorig jaar had gezien. Maar na de aankondiging van Soulwax en een leuke deal via de resale toch gegaan. Goed ingeluisterd, een paar leuk nieuwe acts ontdekt en loopschemaatje gemaakt. Muzikale highlights:
  • Soulwax persoonlijke hoogtepunt en in mijn opinie ook een meesterboeking van BKS. Helemaal niet zo bekend bij de Nederlanders, ik ken ze pas sinds Lowlands vorig jaar, maar deze show heeft me omver geblazen. Drie drummers zo goed op elkaar afgestemd, drie muzieknerds die helemaal opgaan in de synths, en heerlijke nummers die ons meevoerden van synthdance naar rock naar full on techno. De lichtshow erbij was ook indrukwekkend. Ik heb mijn ogen uitgekeken en heerlijk gedanst.
  • Kneecap; fan sinds de film en genoten van de energie explosie die ze teweegbrachten. Paar goede nummers, maar vooral genoten van de boodschap die ze met ons deelden en zo goed met publiek resoneerde. Moshpit erbij en de samenhorigheid was compleet
  • Michael Kiwanuka; perfect voor de zondagavond. We waren moe, het muisstil om ons heen, de schemering viel, en Michael werd een baken van warmte en licht. Prachtig
  • Personal Trainer; het duurde even voordat ik er goed inkwam, maar de set werd beetje bij beetje gelaagder en energieker. Goede band
  • Dj St Paul; hij maakt zijn naam als BKS legende waar, altijd wel een heerlijk plaatje op de dansvloer als je langsloopt
Andere acts waar ik van heb genoten zijn Kaat van Stralen, Maria Iskarot, Kabeaushe, YinYin (eindelijk geboekt op een grotere festival!), Kae Tempest (wow!), Ugly, Rats on Rafts en de dj set van Spinvis. De sets van Glass Beams, Orchestra Baobab, the Vices, Magdalena Bay, en Droom Dit waren wel aardig maar konden mijn aandacht niet voor een lange tijd vasthouden. Magdalena Bay had ik misschien beter moeten inluisteren, of ik was gewoon te moe, maar het lukte me niet om op de tekst te concentreren en daardoor werd de muziek en haar stem best eentonig. Eefje de Visser was wat teleurstellend; omdat ik haar al vaak heb gezien en ik ook naar andere acts wilde hebben we vanaf de zijkant toegekeken, en daar pakte ze ons niet. Ze voelde ver weg, de liedjes voelde qua tempo en stem best eentonig, en de set was met een groot deel uit Bitterzoet braaf. TV on the Radio, Caribou, The Dare en Deftones maar voor de helft gezien omdat ze clashte met andere acts, maar wel zeker genoten van het stuk dat ik wel heb gezien. Zeker jammer dat ik niet de energie en tijd had om volledig op te gaan in de crowd van Deftones, op een andere dag en ander slot was ik er graag bij geweest. Tot slot Elephant (zoals altijd te vroeg), Nia Archives, Lander en Adriaan, Nilüfer Yanya, Amenra, Spelling, Snapped Ankles, Brass Rave Unit en vast nog veel meer moois misgelopen

Al met al veel gezien, lekker gedanst, en toch ook het gevoel gehad dat we niet hoefden te haasten en we alles op ons gemakje konden doen. Het is inderdaad echt een relaxed festival! Het terrein is fijn, de camping in de bossen aan het meer is fijn, de sfeer is goed, de mensen zijn relaxed en open. We hebben veel leuke praatjes met verschillende mensen gemaakt, meer dan op een LL of DTRH. Ik kan een randprogramma vol met cultuur zoals bij Lowlands of creativiteit bij Down the Rabbit Hole heel erg waarderen, maar het randprogramma van BKS bestaande uit lekker eten, kletsen en relaxen in een hangmat is ook echt de moeite waard! De Floor brengt het randprogramma en het muziekprogramma van de grote stages mooi samen. Tot slot zijn jullie ook een fijn publiek, met een leuke mix aan jong en oud en een (tikje) alternatief.

Een persoonlijk nadeel was het zand, ik was met lichte keelpijn naar het festival vertrokken en ben al snel snip en snipverkouden geworden. De keelsnoepjes die werden uitgedeeld waren een lifesaver. Verder vind ik het jammer dat op de camping het afval niet gescheiden ingeleverd kan worden zoals bij de MOJO festivals, het blijft zonde dat zoveel camping afval bij het grijs vuil wordt gezet. Maar, dit zijn puntjes op de i. BKS 2026 gaan we zeker overwegen!

Laatst bewerkt:
Voor het eerst samen met m'n eigen next-gen geweest. Geen groot probleem om binnen te komen nadat het aparte scanapparaat (why?) en het bandje met een witte sluiting gevonden waren. Voor het eerst op de easy camp overnacht ipv de comfort camp. Weet nu weer waarop mijn antipathie tegen luchtbedden is gebaseerd. Dat de tenten in de schaduw stonden was dan wel weer top. Ben wel iedere ochtend naar "mijn" sanitairgebouw tegenover de Spar gelopen. Mijn next-gen en ik zitten voor het grootste gedeelte op 1 lijn wat muziek betreft en waar dat niet het geval is staan we open voor nieuws. Vandaar dat ik Waxahatchee heb gemist omdat ik moest bijkomen van (de moshpit bij) Maria Iskariot en Nilüfer Yanya wegens Kaat Van Stralen. Van beide überhaupt geen spijt. Waar ik helemaal niets heb met de Floor zou mijn next-gen daar toch wel meer tijd hebben doorgebracht als niet ik het gezelschap zou zijn geweest. Wel pas vanaf later in de middag dus echt niet direct vanaf aanvang. Ook de Niet Niks (wat een horror) was blijkbaar een toffe area. De praters (het geluid maar ook het continue naar elkaar toebuigen) en de lange personen die zonder te laten merken dat ze je hebben gezien echt precies voor je gaan staan) is dan wel weer een gemeenschappelijke deler net als het enthousiasme over het terrein, het heerlijke eten en de fantastische muziek trouwens. 1 Potentieel nieuw zieltje hebben ze iig gewonnen.

Hele mooie dingen gezien waarvan ik er ook een aantal in de toekomst nog eens hoop weer te zien.

1. Jacob Alon (nog nooit zo intens geraakt)
2. Kae Tempest
3. Kneecap
4. Michael Kiwanuka
5. ELLiS:D
6. Ugly
7. Kaat Van Stralen (klasse performer met allemaal eigen werk (echt heel tof) en 1 cover - Tingeltangelhersenpan)
8. Wine Lips
9.They are gutting a body of water
10.Eefje de Visser

11.Glass Beams
12. Daniele Pes
13.Maria Iskariot
14.Soulwax

Ik vond de grotere secret niet per se beter. Ik snap dat het voor veel acts nodig is maar ik ben op zich meer van fan kleinere podia. De vernieuwde MG-stage was wel echt een super verbetering. Leek het maar zo of was er echt bezuinigd op het aantal toiletten en kranen? Had af en toe echt te doen met de personen zonder piemel en een volle blaas.
Ik denk dat jij mijn buurman op de camping was. Leuk om te lezen!

Gurriers tshirt in nr70? Dan was jij dus 1 van de 2 redenen dat ik zondagnacht de tent bijna niet vond omdat we ineens geen buren meer hadden

Dan nog my two cents over dit jaar: hoewel de vrijdag wat zwak was, kunnen de zaterdag en zondag de boeken in. Echt veel goede dingen gezien, en waarschijnlijk net zoveel gemist. Zeker zaterdag leek je eigenlijk geen verkeerde keuze te kunnen maken, zoveel goeds was er. Van de 23 acts die ik heb gezien staan er 9 in de bovenste regio van mn lijstje, waarvan één er bovenuit steekt.

TV on the Radio: had live exact de power die het op de plaat mist, intens van genoten.

Nilufer Yanya: ze leek zenuwachtig, wat nergens voor nodig was. Geweldige band, werd met het nummer beter.
Jacob Alon: godverdomme prachtig. Minuut voor het begon stond opeens Kae Tempest naast me die er zichtbaar van genoot; maakte het nog specialer.
Kae Tempest: enorm goed, geweldige flow in de setlist, wat kan hij goed rappen.
Soulwax: de setup verveelt toch wel een beetje als je het voor de vijfde keer ziet, en het was minder stroef geweest als dat album er al was geweest. Maar alles viel veel beter op zijn plaats dan tijdens de zaalshows van vorig jaar, waardoor het wel gewoon weer genieten was.
Caribou: voor het eerst live gezien en het was top. Had ook de One kunnen afsluiten.
Youth Lagoon: mooie dreampop die intenser was live dan op de plaat, strak en toch met gevoel gespeeld. Zou dit graag nog een keer willen zien.
Magdalena Bay: geweldige pop show, heerlijk om het hele album zo uitgevoerd te zien worden.
Michael Kiwanuka: intens mooi en had een mooi persoonlijk randje voor onze vriendengroep. Meer dan terechte headliner. Zijn menselijkheid was een fijn contrast met de Soulwax-machine een dag eerder.

Over de praters en vervelend publiek: meer last van gehad dan vorig jaar, maar heb ook het idee dat het vooral kwestie van pech is naast de verkeerde mensen te staan. Dit jaar drie keer er echt veel last van gehad, vorig jaar geen. Had ook meer het idee dat er aan de randen van de tenten werd gepraat, wat dan voorin nog goed hoorbaar was tov vorig jaar.

Over de headliners: Eefje de Visser is geen Nick Cave, Soulwax geen LCD Soundsystem, en Michael Kiwanuka geen Bon Iver. Maar alle drie waren het headlinewaardige shows met een alternatief randje. Ik heb dat liever dan dat er een scheve boeking (Oscar and the Wolf, Disclosure) tussen staat en je voor een waardig alternatief naar de Two wordt verwezen. Weet niet wat beter is, maar het programma voelde meer in balans dan vorig jaar.

Over het terrein: eigenlijk ben je weer terug bij de One, Two, Three, en Five van de eerste edities heb ik het idee? Alleen heet de Three de Secret en is het programma van de Five verdeeld over de Casbah en de Muziekgieterij. Hier heb ik verder geen mening over, tis vooral een observatie. Waar ik wel een mening over heb is wat er dan bij is gekomen: drie areas met vergelijkbare herrie (Coney Island, Niet Niks, Playground Love) en vreemde velden wat moet doorgaan voor kunst. Ben van de drie areas geen fan en begrijp niet dat er niet wordt ingezet één goed ding te doen wat naast de Floor kan bestaan. Daarnaast was het geluid van Mano Sport tot overlast van de Muziekgieterij en de bas van de Niet Niks ging hard door Lucy Dacus heen. Ik heb de oplossing hier niet voor, maar ik hoop dat ze weer leren en het terrein weer verbeteren volgend jaar, zoals eigenlijk ieder jaar wel wat gebeurt. Het terrein is nog steeds prachtig, de aankleding is ook top, en, mov de rijen voor het sanitair, is het niet te druk.

Na deze drie punten klink ik misschien wat negatief, maar het zijn eigenlijk smetjes op verder op een prachtig weekend. Naar een festival gaan is voor mij van 12 uur 's middags tot zo laat mogelijk muziek ervaren, bandjes kijken, dansen, en dat kan gewoon het allerbeste op BKS, dat is weer bewezen. En alles eromheen, het eten, de aankleding, de sfeer, en het weer, maken het af. Het was in de breedte een heel goed jaar en ik hoop op net zo'n mooie, gevarieerde editie in 2026!

Over de kunst/cultuur had ik niets gezegd maar ik was weer onder de indruk van de Beeldjutters (projectie op het water/nevelfontein) en de lichtstraat van Jonathan Siegmund waar je onderdoor liep. Dat zijn echt toevoegingen wat mij betreft op de totaalbeleving. Ikheb ook dingen gezien die me niet direct iets doen maar ik vind het echt tof dat ze kunstenaars kansen geven te shinen op dit festival.

Ik zie veel mensen klagen over de overbodige extra stages, en prima als het niet je ding is, maar zouden die niet ook gewoon nodig zijn om de boel rendabel te houden? Volgens mij zijn er best wat mensen die daar een beetje blijven plakken. Die brengen wel baromzet in het laatje zonder een hoop te kosten.

• Leuk
Waarderingen: Archie, Matthijs en Mimi
Ik zie veel mensen klagen over de overbodige extra stages, en prima als het niet je ding is, maar zouden die niet ook gewoon nodig zijn om de boel rendabel te houden? Volgens mij zijn er best wat mensen die daar een beetje blijven plakken. Die brengen wel baromzet in het laatje zonder een hoop te kosten.
Ik vind dat het er moet zijn, maar heb ook het gevoel dat het allemaal net niks is. Playground Love is misschien wel de best gelukte, aangezien het overdag echt een andere invulling heeft, maar die andere twee voelen net te geforceerd aan en meer van hetzelfde.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Over de kunst/cultuur had ik niets gezegd maar ik was weer onder de indruk van de Beeldjutters (projectie op het water/nevelfontein) en de lichtstraat van Jonathan Siegmund waar je onderdoor liep. Dat zijn echt toevoegingen wat mij betreft op de totaalbeleving. Ikheb ook dingen gezien die me niet direct iets doen maar ik vind het echt tof dat ze kunstenaars kansen geven te shinen op dit festival.
De kunst is er echt als meerwaarde als het onderdeel voelt van het terrein, en dat is bij wat jij noemt ook echt het geval.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Mimi

Ik denk dat het niet de nieuwe stages an sich zijn maar vooral de lokatie ervan

Twijfelde vorig jaar of ik nog meteen wilde, maar ben weer dubbel en dwars verkocht! Genoten van de camping, de vele praatjes met wildvreemden, het op zaterdag aanschouwen van de tientallen ontmoetingen tussen mensen met hetzelfde Fontainesshirt, het eten en de muziek zelf.

Muzikaal sprongen Jacob Alon, Kneecap en Lucy Dacus er uit. Kiwanuka was ook prachtig als afsluiter. Dit jaar nauwelijks last gehad van praters, al deelt hier helaas niet iedereen die ervaring.

Mooi om alle enthousiaste reacties hier te lezen. Zelf ook weer een prachtig weekend gehad. Eens met de opvatting dat het welletjes is geweest met al die kleine dance areas, maar dan vooral omdat ze soms hinderlijk interfereren met andere podia. Zelfs punkhol de Casbah had er last van.

Enigszins zorgelijk lijkt me wel dat het met uitzondering van de zondag rustiger was op het terrein. In het slotinterview werd nog de suggestie gewekt van doorgroeien maar daar heb ik toch een hard hoofd in met de nieuwe koers. De diehards zullen wel blijven komen maar daar red je het als festival niet mee als je dezelfde productie wilt neerzetten. Je hebt toch elke dag wel minimaal een paar namen nodig in de orde van grote van een Kiwanuka en Deftones. Op zaterdag hadden ze dan nog een geluk dat een Kneecap zich plots had ontwikkeld tot publiekstrekker van formaat maar dat geluk heb je ook niet elk jaar natuurlijk.

Verder viel me op dat het er meer jonger publiek was, ook bij de ouwe lullen muziek in de Casbah. Ook een heel divers publiek. Fijn om te constateren dat zovelen zich thuis voelen op dit mooie festival.

Muzikaal gezien was het zonder meer erg geslaagd. Heel veel prachtige optredens gezien. Lijstjes zijn leuk al is de volgorde na de top drie vrij willekeurig.
1. TV on the Radio
2. Deftones
3. Amenra
4. Wilco
5. Merce Lemon
6. Long Fling
7. Jacob Alon
8. L.A. Sagne
9. Waxahatchee
10. Horsegirl
11. Eefje de Visser
12. VolpeVolpe
13. Das Pop
14. TVOD
15. Split System

Het is natuurlijk niet alleen goud wat er blinkt. Absoluut dieptepunt was toch wel The Streets. Wat een oeverloos gelul zeg.

Volgend jaar zijn we er graag weer bij!

Prachtig weekend achter de rug

1. Magdalena Bay - Gave show, klopte helemaal. Popster in wording?
2. Michael Kiwanuka - prachtig optreden en volledig stil in het voorste vak
3. The Streets - helden uit mijn tienerjaren. Heerlijke show met veel humor.
4. Soulwax
5. Kneecap
6. TVOTR
7. Nilufer Yanya
8. Youth Lagoon
9. Kae Tempest
10. Eefje de Visser
11. King Hannah
12. Caribou
13. Waxahatchee
14. Erol Alkan
15. The Thing

The Floor:
1. Erol Alkan
2. Charlie Avalon
3. Sef

Minnetje:
The Dare - te veel gespeelde rock & roll en hij gooide volle kracht een blik bier het publiek in waarmee je iemand serieus kunt verwonden
Djo - optreden voelde plichtmatig
Praters - er vriendelijk op aanspreken helpt
De voorste twee palen in The Secret - kan daar niet een ander type constructie voor worden gebruikt?

Heb me verder ook kostelijk vermaakt bij Coney Island en The Floor.
Echter mag van mij Niet Niks wel verdwijnen en kan Lidl met de afgesloten ruimte weer terug naar die plek in het bos. Dan komt de sfeer bij The Secret ten goede.

Volgend jaar weer bij!

Laatst bewerkt:
Het enige voordeel van de plaatsing van de Lidl was dat ik vaak snel een portie watermeloen kon halen, omdat ik veel bij The Secret te vinden was haha.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Ik ben alleen de zaterdag gegaan. Iets met 3 jonge kinderen die we geen heel weekend gedumpt krijgen. Maar ik tel mijn zegeningen en ben meer dan verheugd dat ik toch al 4 jaar op rij een dagje BKS kan meepikken. Heb alle grote Nederlandse (en sommige internationale) festivals in de loop der jaren wel gehad maar geen enkele overtreft, wat mij betreft, BKS.
Zoals iedereen inmiddels al gemeld heeft is het terrein gevarieerd, prachtig, speels en 's avonds sprookjesachtig. De line-up viel me in eerste instantie een beetje tegen maar ik heb uiteindelijk een fantastische dag gehad!
Mijn persoonlijke hoogtepunten waren TVOTR, King Hannah, Caribou en Ugly.
Verder weer heerlijk gegeten, gestruind en gelachen. Inderdaad hier en daar wat last gehad van gepraat en geroezemoes (bij King Hannah) maar ach, dat is gewoon niet te voorkomen.

En nu begint het lange wachten weer op de eerste tekenen van leven van BKS2026. Zwengel de geruchtenmolen maar aan en laat hier en daar (al dan niet per ongeluk) maar weer wat namen lekken. De voorpret is bijna net zo leuk als het festival zelf. Of ja, jullie snappen wel wat ik bedoel.

Dit is een festival dat ik in ieder geval nog heeeel lang hoop te kunnen bezoeken, ook met minder grote headliners.

Laatst bewerkt:
Ook ik heb een mooie BKS gehad. De bekende BKS-ingrediënten als het weer prachtige terrein, het goede eten, kwaliteit van de muziek en het goede weer waren er ook dit jaar weer. De (noodgedwongen) keuze om minder grote namen de kans te geven om een headlineshow op deze plek te geven en de sterkere focus op het middensegment van het programma pakte uiteindelijk behoorlijk goed uit.

Een aantal veranderingen op het terrein pakten goed uit; de nieuwe Secret is misschien niet eens zo heel veel groter, maar voelde wel breder dan de oude, met daardoor betere zichtlijnen. Het podium van de Muziekgieterij is nog beter in het terrein ingepast, is ook door een nog wat bredere programmering echt een volwaardig podium geworden en heeft nu ook minder last van dat Niet Niks-gebeuren.

Daar stonden wel wat ergernisjes tegenover. Het Lidl-ding dat nogal misplaatst naast de Secret stond en het geluid van vooral the Floor was soms hinderlijk aanwezig bij andere podia. Ik had de indruk dat the Floor nog wat meer gedraaid was en dat vooral the Casbah daar extra last van had. En inmiddels zijn er wel meer dan voldoende areas en dj-podia, al waren ze wat minder hinderlijk aanwezig dan vorig jaar.

De muziek dan. Ik kwam er vrijdag wat minder in en had misschien ook niet de meest gelukkige keuzes in het programma. Maar vooral de zaterdag zat er een heerlijke lijn in het programma en pakten veel keuzes ook goed uit. Vooral de zaterdag zat er eigenlijk in het hele programma een lijn van stil en minder stil activisme. De muziek en samenhorigheid voelde daarom urgenter dan ooit.

De muziek dan:

+++++

TV on the Radio
Op ONE had dit nooit gewerkt, maar gelukkig stonden ze op de gehoopte spot op TWO. Geweldig om deze band eindelijk live te zien en het publiek was voor in de tent ook heerlijk actief.

Jacob Alon
Een gouden greep van BKS om hem vroeg op de ochtend als het verder nog rustig is op het terrein te programmeren. Wat een prachtige liedjes en een innemende persoonlijkheid. Het was echt prachtig.

++++1/2

Michael Kiwanuka
Precies de goede afsluiter voor dit BKS. Wel een half puntje aftrek omdat we de magie van de lange versie van Cold Little Heart niet kregen. Maar verder niets af te dingen op dit mooie optreden.

King Hannah
Eerder gezien op de covid-editie van LGW?, maar wat is deze band gegroeid. Ik vond het een heerlijk donker sfeertje. Misschien niet wat iedereen in het publiek zocht, maar ik vond het prachtig.

Wilco
Wilco op het hoofdpodium werkt dus gewoon, maar een uur is wel echt kort. Ze hadden een setlist die niet paste in de gegunde tijd, waardoor het einde ook wat rommelig was. Maar wat fijn om Impossible Germany op het BKS-strand te horen.

Kneecap
Hét collectieve BKS-moment was dit keer niet een van de headliners, maar deze set waar activisme, humor en de (soms wat lompe) muziek bij elkaar kwamen. Je moet er niet aan denken dat dit in de TWO had gestaan…

++++

Nilüfer Yanya
Mooi optreden, al zakte de aandacht in het publiek wel wat weg door de rustige nummers in het middenstuk.

Deftones
Gewoon een hele goede, strakke set. Ik vond het fijn om ze weer live te zien, al blijft het op BKS een wat vreemde eend.

Ugly
Niet zo’n openbaring als een Black Country New Road. Dat laatste nummer met die acapella stukjes was bijzonder

Caribou
Perfecte afsluiter van de zaterdagavond en het had ook op ONE nog wel kunnen werken.

Sean Kuty & Egypt 80
Zat niet in mijn planning, maar ben blij dat ik hier wel naar toe ben gegaan. Wat een persoonlijkheid is die Sean Kuty. Die ook nog even de spiegel voor hield. Goed dat iedereen zo betrokken is bij Gaza en Afrika, maar let ook op de problemen in Europa met oprukkend extremisme. “Free Europe”

Daniela Pes
Heel mooi dat dit soort electronische acts nu ook een plek hebben op de Muziekgieterij. Toch wel het mooiste podium van BKS. Het was prachtig, maar besloot helaas om op tijd door te gaan naar Horsegirl…

Snapped Ankles
Achter die maffe podiumpresentatie zit gewoon een heel fijne krautrockmachine. Maar op een gegeven moment gaat het allemaal wel wat op elkaar lijken.

Christian Lee Hutson
Mooi en eenvoudig optreden. Fijne liedjes. Verrassend om Christian niet veel later te zien bij...

Spinvis
Want daar stond hij toch echt in het publiek; waarschijnlijk geen idee waar hij beland was. Natuurlijk deed Spinvis geen normale dj-set. Fijn om hem eindelijk Smalfilm te horen zingen op BKS. En kunnen we hem nu volgend jaar gewoon zien doen waar hij goed in is?

Elephant
Heerlijk eerste optreden. Jammer genoeg niet af kunnen kijken, want ik wilde op tijd naar…

Dummy
Een soort stevigere Stereolab, met meer shoegaze-invloed. Muzikaal zat het allemaal goed in elkaar, maar de zang was af en toe wel behoorlijk vals…

Fcukers
Nog een laatste keer losgaan. Heel verrassend is het niet, maar voor het halve uur dat ik ervan heb gezien (want op tijd naar Kiwanuka) was het prima.

+++ 1/2

Eefje de Visser
Ik viel halverwege binnen en daardoor miste ik de spanningsboog in dit concert. Het zag er mooi uit en het klonk allemaal heel goed, maar ik kwam er niet meer in.

Wu Lyf
Het ‘intense en richtingloos geschreeuw’ van 3voor12 klopt wel een beetje. Zeker als dit het eerste is waar je op het festival binnen loopt. Maar dat nieuwe nummer is wel heel fijn!

The PIll (Muziekgieterij)
Niets bijzonders, maar wel een leuke sessie.

Glass Beams
De Khruangbin-vergelijking ligt er wel heel dik bovenop, maar

+++

Soulwax
Voor mij werkte het niet als hoofdact. Daarvoor is het teveel een tent-set die naar een openlucht podium is getild. Het trucje met de 3 drummers kennen we inmiddels ook wel. Soulwax is het beste als ze zich vernieuwen, en die vernieuwing zat nu vooral in de nieuwe nummers in de setlist.

Horsegirl
De nummers van Horsegirl zijn prima, maar het geluid op the Casbah leek niet op te kunnen boxen tegen de Floor. Maar misschien hadden de dames er ook gewoon niet zoveel zin in…

Waxahatchee
Mooie nummers hoor, maar ik had ook wel het gevoel het allemaal wel een beetje te kennen.

< +++

Backseat Lovers
Heel erg saai.

(Te) kort gezien: Kae Tempest, Spellling, Personal Trainer.

Het was weer een mooi weekend. Ben er volgend jaar zeker weer bij.

Users who are viewing this thread