UK Glastonbury 2025

8-9 per dag, of totaal? Dat eerste absoluut niet gezien de afstanden tussen de podia.

Ik bedoelde 8-9 per dag. Maar dat was een inschatting op basis van de genoemde spoorboekjes met 11-12 namen.

Ik heb zelf geen idee, al kan ik me voorstellen dat 8-9 acts in zo’n groot gebied waarschijnlijk ingewikkeld wordt.

Ik bedoelde 8-9 per dag. Maar dat was een inschatting op basis van de genoemde spoorboekjes met 11-12 namen.

Ik heb zelf geen idee, al kan ik me voorstellen dat 8-9 acts in zo’n groot gebied waarschijnlijk ingewikkeld wordt.
Het ligt er ook een beetje aan waar je wat wilt zien. Sommige stages zijn een kwartiertje lopen, anderen weer meer dan 30 minuten. Ik probeer daar ook een beetje op te plannen. Toen ik een paar jaar geleden ging had ik dat flink onderschat. 😅

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en JP5
Het ligt er ook een beetje aan waar je wat wilt zien. Sommige stages zijn een kwartiertje lopen, anderen weer meer dan 30 minuten. Ik probeer daar ook een beetje op te plannen. Toen ik een paar jaar geleden ging had ik dat flink onderschat. 😅

Plus dat er flinke opstoppingen kunnen zijn op bepaalde looppaden, en ook nog queues bij sommige toiletten en eetstandjes. Vandaar dat iedereen zegt dat je het beste een paar must-sees per dag kan inplannen en vervolgens de rest van je schema daar omheen moet bouwen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik pak En Vogue mee tot iets voor half 7 zodat ik rond half 7 bij Taskmaster ben. Als de rij dan te lang is dan is dat maar zo. :)
25 min voor aanvang is gok ik tekort. Ik ga toch zeker een uur vantevoren erbij proberen te zijn.

Plus dat er flinke opstoppingen kunnen zijn op bepaalde looppaden, en ook nog queues bij sommige toiletten en eetstandjes. Vandaar dat iedereen zegt dat je het beste een paar must-sees per dag kan inplannen en vervolgens de rest van je schema daar omheen moet bouwen.
Maar ook met opstoppingen en dergelijke haal je 8 per dag wel als je de nacht meerekent. Gewoon op een gegeven denken, fuck it ik pak het dichtstbijzijnde leuke mee

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik zal morgen mijn spoorboekje ook eens maken! Maar 8 tot 9 acts per dag lukt toch makkelijk? Begint iets na 11 uur en gaat tot 3 uur in de nacht door. De hele dag door heb ik meerdere keuzes dus er is altijd wel iets redelijk in de buurt wat ik graag wil gaan zien.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik zal morgen mijn spoorboekje ook eens maken! Maar 8 tot 9 acts per dag lukt toch makkelijk? Begint iets na 11 uur en gaat tot 3 uur in de nacht door. De hele dag door heb ik meerdere keuzes dus er is altijd wel iets redelijk in de buurt wat ik graag wil gaan zien.
8 tot 9 acts wel maar 8 tot 9 volledige sets per dag kan wel lastig worden.

Ach mensen wat heb ik er toch een zin in!! Inmiddels een mooie selectie van bands gemaakt. Volgens de app heb ik er 149 geselecteerd over 5 dagen als potentiële acts om te gaan zien. Op verschillende momenten diverse opties en afhankelijk van sfeer, energie en waar we zijn op het terrein kunnen we dan keuzes maken. Maar toch als probeersel hieronder een enigszins haalbaar loopschema. Als de helft achteraf klopt ben ik al heel tevreden. Dikgedrukt zijn mijn echt must sees

Woensdag
Mr Peewee the Drumming Puppet - Andrew Maxwell Morris - Riverroots - Noughtie Nineties Sing-A-Long - Sam Walker

Donderdag
Fiona Lee - Native James - Cam Cole - Shantel & Bucovina Club - WITCH -Ross From Friends - Calibre - Maruja - Fat Dog

Vrijdag
Lorde
- Supergrass - Rizzle Kicks - Fat Dog - Wet Leg - Franz Ferdinand (deel) - Alanis Morisette - Alt BLK Era - Biffy Clyro - Self Esteem (alleen wel ver weg) - Fatboy Slim/Anohni and the Johnsons/Maribou Stat/Fratellis/Modeselektor (nog geen idee) - Yann Tiersen of Kae Tempest - Romy/Goldie/Joy Orbinons

Zaterdag (geweldige dag!)
Yann Tiersen - Kaiser Chiefs - Brandi Carlile - Stephen Wilson Jr (hopelijk nog een stukje) - Jamie Cullum (helft) - John Fogerty - Pulp - Father John Misty - Beth Gibbons - Neil Young (2e deel) - Jehnny Beth (dJ) - Fatboy Slim

Zondag

Louis Dunford - Nadine Shah/Gurriers - Shaboozey - Rod Stewart - Snow Patrol/ ST. Vincent (echt nog geen idee) - Noah Kahan/Wolf Alice/The Orb/Bootleg Beatles - Grandson - Prodigy - Alabama3/Goldie/Bambie Thug - Groove Armada

Echt geen idee hoe we het aan gaan pakken, maar dit zou een route kunnen zijn (tijd tussen stages hierin niet meegenomen want geen idee ook drukte buiten beschouwing gelaten)

woensdag:
zien we wel
Donderdag:
Fiona Lee -> Skydaddy/Cam Cole -> WITCH -> Four Tet -> Maruja -> Fat Dog -> Avalalon Emerson
Vrijdag:
TBA/Horsegirl/Supergrass -> Chalk -> Wet Leg -> Gracie Abrams -> Biffy Clyro -> Loyle Carner (of 1975) -> een dance area
Zaterdag:
Kaiser Chiefs -> Fcukers -> Kneecap -> Pulp-> Father John Misty -> Beth Gibbons -> Charli XCX (of Neil Young of als ik zin heb om te dansen Caribou) -> DJ Seinfeld -> Richie Hawtin -> Jyoty -> Blawan -> Deki Alem (als we nog wakker zijn lijkt me dit om 4 uur snachts echt mega vet)
Zondag:
Celeste/Gurriers -> Djo -> BCNR -> Snow Patrol -> Future Islands/Wolf Alice/Noah Kahan (reismaatje wilt waarschijnlijk naar de laatste, afhankelijk van of ik zin heb om af te splitsen iets anders) -> Olivia Rodrigo -> Gerd Janson -> Danilo Plessof -> Marc Rebillet/Kiki/Job Jobse/Nia Archives -> Ben Sims -> Spullen oppakken en naar de coach lopen die om 6 uur vertrekt.

must must sees zijn gelukkig redelijk beperkt, daaromheen heel veel wat in de categorie GRAAG zit.

Is een handige afbeelding voor! Kan nu zo snel die van 2024 niet vinden:

Thanks! Ik denk alleen dat ik op dit moment geen zin heb om de hele afstanden te gaan plotten in m'n blokkenschema. Dat is meer voor tijdens het weekend denk ik maar ;)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
8 tot 9 acts wel maar 8 tot 9 volledige sets per dag kan wel lastig worden.
Lukt perfect hoor. Enkel The Park is echt afgelegen, de andere podia kan je mooi belopen mits een degelijke planning. Ik heb vorig jaar 24 volledige sets gezien over de drie dagen. En dan ga ik nog gewoon om 1u slapen, dus zonder nachtprogramma. Wie minder slaap nodig heeft kan nog een stuk meer zien.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel
Rod Stewart neemt dus naast Ronnie Wood nog 3 gastartiesten mee. Zullen we een gokje doen?

Eentje durf ik er redelijk met zekerheid te zeggen: Van Morrisson. Die tourt met Neil Youn (die de dag ervoor headliner is) en Rod heeft Have I Told You Lately standaard op de setlist staan. Vermoed dat ze die samen zullen gaan zingen. Hoe vet zou dat zijn? De andere twee zou ik niet zo snel weten.

Users who are viewing this thread