Actualiteit

En dan begin je je werkdag met zijn alle in een kamer te staan kijken naar het nieuws. Eigenlijk alles waaraan ik werk is nu zinloos geworden omdat het de eindstreep toch niet zal halen.
Mja dit dus.

Het gevoel wat bij mij overheerst vandaag is toch wel teleurstelling. Ondanks dat het zéker niet mijn kabinet is wat er nu zit, realiseer ik me wel dat de wereld niet zo zwart-wit is dat al het beleid van dit kabinet per definitie slecht is. Er zit natuurlijk een hele batterij ambtenaren op elk ministerie al maanden te werken om dingen uit te gaan zetten die urgente problemen en vraagstukken moeten gaan oplossen. Maar vanwege het ego van enkelen komt dat belangrijke werk van duizenden nu stil te liggen. En daar schieten wij allemaal dus helemaal niets mee op.

Mja dit dus.

Het gevoel wat bij mij overheerst vandaag is toch wel teleurstelling. Ondanks dat het zéker niet mijn kabinet is wat er nu zit, realiseer ik me wel dat de wereld niet zo zwart-wit is dat al het beleid van dit kabinet per definitie slecht is. Er zit natuurlijk een hele batterij ambtenaren op elk ministerie al maanden te werken om dingen uit te gaan zetten die urgente problemen en vraagstukken moeten gaan oplossen. Maar vanwege het ego van enkelen komt dat belangrijke werk van duizenden nu stil te liggen. En daar schieten wij allemaal dus helemaal niets mee op.
Ik ook hoor. Ik ben verre van fan van een groot deel van de plannen waar ze mee bezig waren, maar nu hebben we nadat de ene partij het kabinet heeft opgeblazen op asiel de volgende die dat heeft gedaan en zijn we al bijna twee jaar min of meer stuurloos, worden er geen harde keuzes gemaakt en uitgevoerd en blijven we in een soort eeuwig voortdurende spiraal. Laten we maar hopen dat het volgende kabinet eindelijk een keer wat gedaan krijgt naast de maximumsnelheid op de snelweg aanpassen.

Mja dit dus.

Ik ben vooral een beetje moedeloos. Net een uur in de auto gezeten en nagedacht over waar ik toch op moet gaan stemmen. De middenpartijen waar ik normaal naar neig zitten alleen maar vingers te wijzen en echte verandering van of dat nou links of rechts is tegen te houden dus dat is voor mij een verloren stem. Ik zit met mijn gedachtegoed meer aan rechterkant maar wat daar overblijf is Wilders Baudet en Eerdmans maar die krijgen door veel standpunten die ze nemen mijn stem ook niet in eerste instantie maar ik vind President Timmermans al helemaal een enge gedachte. Tjah we gaan zien, heb nog een half jaar om te zitten piekeren.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik ben vooral een beetje moedeloos. Net een uur in de auto gezeten en nagedacht over waar ik toch op moet gaan stemmen. De middenpartijen waar ik normaal naar neig zitten alleen maar vingers te wijzen en echte verandering van of dat nou links of rechts is tegen te houden dus dat is voor mij een verloren stem. Ik zit met mijn gedachtegoed meer aan rechterkant maar wat daar overblijf is Wilders Baudet en Eerdmans maar die krijgen door veel standpunten die ze nemen mijn stem ook niet in eerste instantie maar ik vind President Timmermans al helemaal een enge gedachte. Tjah we gaan zien, heb nog een half jaar om te zitten piekeren.
Wat is er precies eng aan de gedachte dat Timmermans minister-president zou worden? Het hoeft niet je politieke voorkeur te zijn, maar volgens mij is hij een redelijke politicus die geen enge dingen gaat doen.

Wat is er precies eng aan de gedachte dat Timmermans minister-president zou worden? Het hoeft niet je politieke voorkeur te zijn, maar volgens mij is hij een redelijke politicus die geen enge dingen gaat doen.
Ik vind hem vooral net als Wilders een schreeuwlelijkert die in debatten drukker is met betweterig doen als met concrete oplossingen komen. Oplossingen die hij heeft ben ik het vaak niet mee eens maar dat hoeft ook niet, als het grote deel van Nederland dat wel is heb ik dat maar te accepteren. Ben er wel helemaal klaar mee dat we al zoveel jaren lang geen fatsoenlijk kabinet hebben gehad en ben bang dat het met de huidige stand van zaken in Den Haag en de polarisatie in de samenleving ook onmogelijk is. Het moet bijna wel een van de 2 uitersten worden.

Ik herken me hier wel in. Zelf ben ik eigenlijk een stuk linkser, maar ik ben vooral het populisme aan beide zijden van het spectrum helemaal zat. Ik vind dat politieke kleur er helemaal niet toe zou moeten doen als het gaat om de grote vraagstukken, zoals bijvoorbeeld de krapte op de woningmarkt, de onmenselijke omstandigheden in de asielzoekerscentra, de gigantisch hoge energiekosten, de geo-politieke spanningen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Al die processen lopen nu wéér onnodig zeker een jaar vertraging op.

Nog even los van het feit dat ik voor mijn eigen werk ook een beetje afhankelijk ben van besluitvaardigheid en (financiële) daadkracht vanuit bepaalde ministeries in Den Haag en investeringen in mijn sector (zorg) meestal als één van de eerste sneuvelt in demissionaire toestand. Dus ook daar baal ik van.

Maar goed, we doen het er maar weer mee.

Ik vind hem vooral net als Wilders een schreeuwlelijkert die in debatten drukker is met betweterig doen als met concrete oplossingen komen. Oplossingen die hij heeft ben ik het vaak niet mee eens maar dat hoeft ook niet, als het grote deel van Nederland dat wel is heb ik dat maar te accepteren. Ben er wel helemaal klaar mee dat we al zoveel jaren lang geen fatsoenlijk kabinet hebben gehad en ben bang dat het met de huidige stand van zaken in Den Haag en de polarisatie in de samenleving ook onmogelijk is. Het moet bijna wel een van de 2 uitersten worden.
Het is nu echt aan Den Haag om te bewijzen dat het wel mogelijk is om de problemen aan te pakken. Met een overtuigend verhaal dat vooral ook kijkt naar de lange termijn en geen populistische praatjes die tot de volgende verkiezingen geldig zijn. Niet met je eens dat het een van de uitersten zal worden, om de polarisatie te verminderen komt het (weer) op de middenpartijen aan.

Ik heb zelf ook echt geen idee waar ik op zou moeten stemmen als er op korte termijn verkiezingen komen. Denk dat dat ook komt, omdat ik op dit moment weinig feeling heb met de personen in de tweede kamer en ik qua standpunten op sommige vlakken links ben (Klimaat, cultuur, onderwijs) en op andere vlakken weer wat rechtser ben (veiligheid, integratie (ondanks mijn vrijwilligerswerk bij vluchtelingenwerk)).

Daarnaast vind ik scheiding van kerk en staat, euthanasie ook altijd belangrijke punten en dan kom je eigenlijk al vrij snel op de D66 uit, alleen vind ik Rob Jetten ook niet altijd geweldig.

Bij Frans Timmermans krijg ik ook een hele nare smaak in mijn mond. Komt voor mij heel arrogant en belerend over. Zelfde als wat ik bij een Wilders heb.

Bontebal komt op mij wel altijd Ok over, maar CDA is ook niet echt een partij waar ik enthousiast van wordt.

Dus dat wordt denk ik vooral weer veel Stemwijzers doen en standpunten lezen van de partijen en op basis daarvan een overweging maken. Of wie weet kan iemand mij op Lowlands in het filosofische café overtuigen om ergens op te gaan stemmen.

Want stemmen doe ik sowieso altijd, vind ik een belangrijk recht welke wij hebben.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en luluasas
Stemwijzers doen met altijd hetzelfde resultaat, mezelf verbazen over de debatten en uiteindelijk gewoon in dezelfde lijn stemmen als altijd.

Wie uiteindelijk van de gekozen partij de leiding heeft, maakt me dan verder niet uit. Stem veelal toch op iemand die wat lager op de partijlijst staat. Iemand uit hetzelfde werkveld of een jong iemand met hopelijk eenzelfde kijk op de wereld.

Stemwijzers doen met altijd hetzelfde resultaat, mezelf verbazen over de debatten en uiteindelijk gewoon in dezelfde lijn stemmen als altijd.

Wie uiteindelijk van de gekozen partij de leiding heeft, maakt me dan verder niet uit. Stem veelal toch op iemand die wat lager op de partijlijst staat. Iemand uit hetzelfde werkveld of een jong iemand met hopelijk eenzelfde kijk op de wereld.
Ik stem zelf meestal op de eerste vrouw van de lijst, alleen de politiek leider van een partij blijft wel altijd het aangezicht en het geluid van die partij in debatten en reclames etc. Dus vind het wel lastig om de partij leider en de partij helemaal los van elkaar te zien.

Ik stem zelf meestal op de eerste vrouw van de lijst, alleen de politiek leider van een partij blijft wel altijd het aangezicht en het geluid van die partij in debatten en reclames etc. Dus vind het wel lastig om de partij leider en de partij helemaal los van elkaar te zien.

Ik stem dan toch liever op een mindere persoonlijkheid met goede standpunten vanuit de partij, dan andersom, voor mij dan

Ik stem dan toch liever op een mindere persoonlijkheid met goede standpunten vanuit de partij, dan andersom, voor mij dan
Maar de persoonlijkheid van de leider kan ook bepalen welke standpunten de nadruk krijgen natuurlijk. Denk bijvoorbeeld dat je een best een andere VVD krijgt als Eric van den Burg partijleider zou worden ipv Dilan Yesilgöz, om maar een voorbeeld te noemen. Wellicht bedoelt @Davidd ook meer zoiets, met de leider als het aangezicht en geluid van de partij?

Denk bijvoorbeeld dat je een best een andere VVD krijgt als Eric van den Burg partijleider zou worden ipv Dilan Yesilgöz, om maar een voorbeeld te noemen.
Laten we hier maar vooral op hopen, Yesilgöz heeft mij een veel naardere smaak gegeven over de VVD als Rutte. Trouwens, pluim naar ons, dit is de enige politieke discussie die ik vandaag heb gezien dat geen modder gooien naar elkaar is, zo hoort het te zijn! Wel bijzonder trouwens dat het asielbeleid constant het knelpunt is terwijl ik daar online best wel veel dezelfde meningen over zie tussen links en rechts ( simpele racisten nagelaten natuurlijk). Wie weet was dit even nodig en komt het uiteindelijk nog goed.

Wel bijzonder trouwens dat het asielbeleid constant het knelpunt is terwijl ik daar online best wel veel dezelfde meningen over zie tussen links en rechts ( simpele racisten nagelaten natuurlijk). Wie weet was dit even nodig en komt het uiteindelijk nog goed.
Zowel de VVD twee jaar geleden als de PVV nu denkt dat ze hier mee kunnen scoren en mee kunnen winnen op de volgende verkiezingen door dit een belangrijk onderwerp te maken. Als je het nu op klimaat laat klappen, terwijl dat het afgelopen jaar toch meer naar de achtergrond is bewogen, nemen mensen je dat kwalijk.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Dat interview met Agema is nog mooier. "Alle kritiek ligt achter ons"
Oh heeft ze de pers uiteindelijk wel te woord gestaan? Ik zag alleen maar voorbij komen dat ze van een afstandje foto's stond te maken van de verzamelde pers voor op haar twitter, zonder ze daadwerkelijk te woord te staan. Die houding zegt al genoeg eigenlijk over hoe serieus zij het neemt.

Oh heeft ze de pers uiteindelijk wel te woord gestaan? Ik zag alleen maar voorbij komen dat ze van een afstandje foto's stond te maken van de verzamelde pers voor op haar twitter, zonder ze daadwerkelijk te woord te staan. Die houding zegt al genoeg eigenlijk over hoe serieus zij het neemt.
Mwah dat was voor het ministersoverleg, wel zo netjes om daarvoor even je mond te houden en pas daarna een antwoord te geven (al was die foto wel raar ja). Ze begon wel enigzins geirriteerd dat het katheder van Schoof al weg was.

Users who are viewing this thread