Best Kept Secret 2025

Volgens mij werden dagkaarten vorig jaar in ieder geval in de doorverkoop niet heel veel goedkoper dan de originele prijs.

Dat is ook mijn ervaring. Uiteindelijk kwestie van mazzel dat ik een kaartje voor de zondag vond voor mijn gewenste prijs, maar daarvoor vrijwel niet langs zien komen.

Ik ook geluk gehad door begin deze week twee zaterdagkaarten aan 110 euro per stuk en parkeerkaart aan de helft van de prijs te kunnen kopen.

Vanavond is Maurits Westerik co-host bij VERA ON TRACK op npo3fm vanaf 19:45.
Komen we eindlijk iets meer te weten?
Ik kan helaas niet luisteren, iemand wel van hier?

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
<negeer modus /on>

Iemand ervaring met het goedkoper scoren van dagtickets? Of verwachten jullie de kans klein om een goedkoper ticket te scoren. Heb echt wel zin in een aantal zondag-acts. Maar ik die 140 + 20 euro parkeerkosten is op dit moment een muur waar ik niet over kom om het kaartje te kopen. Iemand tips? Of is het een kwestie van geluk last moment op ticketswap.
Dit was ik vorig jaar ook van plan, maar het viel zeker met de dagkaarten tegen qua prijsdrops. Hooguit voor een tientje goedkoper kunnen gaan toe

<negeer modus /on>

Iemand ervaring met het goedkoper scoren van dagtickets? Of verwachten jullie de kans klein om een goedkoper ticket te scoren. Heb echt wel zin in een aantal zondag-acts. Maar ik die 140 + 20 euro parkeerkosten is op dit moment een muur waar ik niet over kom om het kaartje te kopen. Iemand tips? Of is het een kwestie van geluk last moment op ticketswap.
Heb mijn (zaterdag)tickets zelf vorig jaar voor een paar tientjes goedkoper doorverkocht omdat er iets tussen kwam. Volgens mij was 3 tientjes lager wel ongeveer het laagst waar de prijzen op uit kwamen.

Na Forza (it is) gehoord te hebben vertelt Maurits woensdag naar het terrein te gaan voor de voorbereidingen. De artisten die komen lijken goed voor bereid te zijn en hij zelf is ook rustiger omdat het de vierde editie is. Na wat te babellen over wat hij doet in zo'n weekend, het meubilair, de kleuren, en hoe het samenkomt, vertelt hij via de vraag 'wat is uw favoriete festivalsnack?', dat er een Bombay area komt, zonder verder toe te lichten wat dat inhoudt.

Ze draaien Nia Archives. Hij vindt haar eigenzinnig en passen bij deze tijd. Er volgt reclame en nieuws.

Er worden twee nummers gedraaid. Vera zegt na afloop dat het Barry Can't Swim en Djo waren. Ze vervolgt met vragen naar de veranderingen op het terrein. De ingang bestaat weer uit de opblaasconstructie van vorig jaar, maar dan 'opgepimpt'. De tent van de secret en de area omheen is vernieuwd, Maurits is enthousiast. Cashbah heeft de meeste acts ooit. Er is nieuwe kunst. De Muziekgieterij is vergroot en kan nu ook de nacht in met Franse chansons. De Niet Niks club uit Amersfoort heeft er weer zin in.

De One en de Two zijn hetzelfde, dus gaat het maar over de acts. Eefje de Visser en Soulwax nemen extra spullen/kunst mee om het terrein op de One op te vullen die bij de show horen. Er wordt wat gebabbeld over grote en kleine acts, wat uitmond in het draaien van Lucy Dacus en The Dare.

Ze herhalen dat het de vierde editie van Maurits is. Hij zegt dat hij het ergens vervelend vindt dat het ieder jaar anders is; het maakt het organiseren niet makkelijker. Ze spreken over Michael Kiwanuka. Maurits zag hem op Syd for Solen en wilde hem toen de kans geven af te sluiten. Hij vindt hem de verbinder van deze tijd, een lichtpuntje in deze tijd. Ze draaien Home Again, gevolgd door Bon Bon van Fcukers.

Vera vindt de line-up elektronischer dan vorig jaar en vraagt of dat het idee is of dat gewoon de popmuziek van nu is. Maurits denkt dat tweede. Ze hadden Eefje de Visser en Michael Kiwanuka al vast staan en wilde toen nog wat iets harders ernaast. Hij begint opeens over Kneecap, wat hij niet elektronisch vindt, maar toch ook weer wel. Vera vraagt om zijn blijste boeking, waarop Maurits meteen zegt Youth Lagoon. Hij vindt zichzelf een pop-jongen en vindt hun geweldig.

Vera vraagt naar festivaljaar 2025. Maurtis zegt dat het mooi was om even te genieten om het festival als cultureel erfgoed te zien na Corona, maar het is nu moeilijker om dat waar te maken met stijgende kosten. Het gaat daarbij ook om keuzes van bands: een band die rond die tijd in de buurt is, betekent dus niet dat het makkelijk is om die te laten komen. Hij noemt meteen Fontaines D.C., die helaas in het zuiden wilden blijven en niet naar BKS wilden reizen. Hij vond ze beter dan The Strokes. Hij verontschuldigt zich dat ze niet komen. Het is tegenwoordig vooral keuzes maken om je festival draaiende en toekomstbestendig te houden. Glass Beams en Eefje de Visser volgen.

Heet van de pers: Eefje en Maurits kennen elkaar van de middelbare school. Het was Eefjes grootste droom om een buitenshow na zonsondergang te geven, en die komt nu uit. Ze gaan Kneecap draaien, Vera vraagt of Maurits zich zorgen maakt om hun optreden na de annuleringen van andere landen. Hij vindt dat de artiest vrij staat in de show te geven die zij willen en maakt zich geen zorgen of de show doorgaat. Na Get Your Brits Out is het redelijk plotseling voorbij.

Laatst bewerkt:
Meegeschreven: Voelt goed. Goed voorbereid. Bombay food area is nieuw. Upgrades camping, met meer sanitair. Nieuwe ingang, weer door dezelfde kunstenares. The Secret nieuw en weer (een stuk) groter evenals muziekgieterij. Laatste met betere zichtlijnen. Niet Niks door mensen uit Amersfoort (?) Wordt niet echt duidelijk wat precies maar lijkt plat vermaak.
Soulwax en Eefje met nieuwe show. Enthousiast over Kiwanuka. Ultieme verbinder. Iets meer electronica in de line up. Youth Lagoon favoriet Maurits.
Ze hebben het lastig met het festival mbt de bovenkant door de concurrenten ( Coachella, Primavera). Jammer van Fontaines DC maar route matchte helaas niet. Maakt excuses ervoor. Magdalena Bay headliner toekomst wellicht. Er het beste van maken met beperkte middelen is de eerlijke boodschap. Eefje wordt prachtige show.Nog samen op school gezeten. Kneecap niet ter discussie; vrijheid van meningsuiting.

Dat was het wel zo’n beetje. Niks over kaartverkoop. Maar goed, grotere Secret, Niet Niks en Muziekgieterrij doe je nou ook weer niet als er veel minder mensen komen.

Die Bombay food area was vorig jaar al in ontwikkeling met drie foodtrucks naast elkaar, in de buurt van de wijnbar. Ik hoop vooral dat er dit jaar weer meer nieuwe, verrassende kleine aanbieders zijn en minder 'ketens', maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Er was de mogelijkheid om vragen in te sturen via Instagram, maar de enige vraag die daaruit is gesteld was: 'wat is je lievelingsfestivalsnack?' Hadden we toch allemaal daar moeten vragen naar de TBA.

Nieuwe ingang, weer door dezelfde kunstenares.
Spannend! Iets met opgeblazen vuilniszakken in steigerbuizen lijkt me wel wat. Edit: ah, die komen dus inderdaad terug. Hoera.

Dank voor het meeschrijven! Klinkt als allemaal mooie verbeteringen. Ook fijn dat hij (weer) benoemt dat het lastig is om klappers aan de bovenkant binnen te halen. Liever zo, dan verpakt als cadeautje met termen als “identiteit” en “lijn van het festival”. Zo lang het totaalplaatje maar klopt.

Was die Secret andere jaren te klein? Denk dat dat de stage is waar ik het meeste heb gezien, maar kan me niet herinneren dat ‘ie vaak ramvol zat.

• Leuk
Waarderingen: Vantola en Matthijs
Er was de mogelijkheid om vragen in te sturen via Instagram, maar de enige vraag die daaruit is gesteld was: 'wat is je lievelingsfestivalsnack?' Hadden we toch allemaal daar moeten vragen naar de TBA.
Die vraag had ik gesteld via instagram…maar die wilde hij dus nog niet beantwoorden blijkbaar.

• Verdrietig
Waarderingen: dfrvanloon
Muziekgieterij dus ook groter op die nieuwe plek. Dat is goed om te horen, vind het een heel fijne plek om muziek te luisteren/kijken. En dit jaar heb ik er zeker vier acts die ik wil zien.

• Leuk
Waarderingen: elo en dfrvanloon

Users who are viewing this thread