Pinkpop 2025

Kan niet alleen aan de prijs liggen. Maar vind het ook lastig om de vinger erop te leggen. Sta je dan met je keurige headliners.
Er is ook echt wel veel concurrentie. Veel eigen concerten maar ook DTRH, RW en Graspop rond dezelfde periode. Veel rock en metalliefhebbers zullen wel naar Graspop trekken en de Oliviafans zullen door het affiche eerder voor RW kiezen. Denk ook dat Linkin Park veel mensen die tussen de festivals twijfelden voor RW laat kiezen.

Misschien is het bij Timberlake na die drie Ziggo's ook wel wat verzadiging.

Best zonde want het affiche dit jaar is zo slecht nog niet.

Er is ook echt wel veel concurrentie. Veel eigen concerten maar ook DTRH, RW en Graspop rond dezelfde periode. Veel rock en metalliefhebbers zullen wel naar Graspop trekken en de Oliviafans zullen door het affiche eerder voor RW kiezen. Denk ook dat Linkin Park veel mensen die tussen de festivals twijfelden voor RW laat kiezen.

Ik ben ook een beetje bang dat het "vaste" Pinkpop publiek aan het uitsterven is. Kennen zij Soft Play, Bob Vylan, Imminence, Hiqpy, Amyl enzo? Denk het niet, maar wat willen ze; rock. Dat wordt toch steeds lastiger.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

ik blijf er bij, als de verkoopcijfers onder de 30.000 bezoekers per dag blijken te zijn, kan niemand mij er van overtuigen dat het aan de headliners en het dagprogramma ligt.

Dit affiche verdient veel meer bezoekers, maar men geeft dan overduidelijk deze prijs er niet voor, dat is en blijft dan mijn mening

ik blijf er bij, als de verkoopcijfers onder de 30.000 bezoekers per dag blijken te zijn, kan niemand mij er van overtuigen dat het aan de headliners en het dagprogramma ligt.

Dit affiche verdient veel meer bezoekers, maar men geeft dan overduidelijk deze prijs er niet voor, dat is en blijft dan mijn mening
Als mensen het geld er nu niet voor over hebben had denk ik tien of vijftien euro minder ook echt weinig verschil gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en hersenscheetje
Ik ben ook een beetje bang dat het "vaste" Pinkpop publiek aan het uitsterven is. Kennen zij Soft Play, Bob Vylan, Imminence, Hiqpy, Amyl enzo? Denk het niet, maar wat willen ze; rock. Dat wordt toch steeds lastiger.
Ik hoor daarbij en denk juist dat het vaste pinkpop publiek daarvoor te porren is!
Nogmaals het halveren van kan niet kloppen met de kaartverkoop, camping A was vorig jaar ook al kleiner door de parkeerplekken (invalide stuk geworden).
Vaste gast op A was als snel uitverkocht.. dus niks met de slechte verkoop te maken!

Het heeft er alle schijn van, maar denk dat de meeste het hier groter maken dan dat het is, zondag zal goed verkocht zijn (dat voel ik aan mijn water😉).
De overige 2 dagen (ga ik vanuit) zullen hetzelfde zijn als vorig jaar!

Dit ligt echt niet aan de prijs. Zoals vaker gezegd, met deze line up en deze prijzen (of misschien zelfs meer), was je op een meer centralere plek in Nederland al uitverkocht.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Als mensen het geld er nu niet voor over hebben had denk ik tien of vijftien euro minder ook echt weinig verschil gemaakt.
Is toch een heel verschil? Met alle eerdere prijsverhogingen, 85 of 100 euro voor een concert is voor mij ook een grens.

hoe ver is Tom al met z'n 2 Ziggo's?
Jij vond 'm meuk, hè? Geen idee welk punt je precies wil maken, maar goed.

Zitplaatsen kan je zelf zo zien. Volgens mij is de tweede ring voor de tweede show nooit opengegooid. Verder moeten er nog zo'n zevenduizend tickets voor de zaal worden verkocht (waarbij 1/7 deel voor rekening komt van de eerste dag).

• Leuk
Jij vond 'm meuk, hè? Geen idee welk punt je precies wil maken, maar goed.
misschien hikken we tegen 'de' vervanging van Lambert aan? Althans wordt toch nog genoemd als de vervanging voor Lambert op Pinkpop en de Hello Tempest Road voor Rock Werchter? Wellicht helpt de verkoop mee in het moment dat Tom een aankondiging wil doen? Althans, mits het Tom is waar we op wachten nog steeds 🤔

• Leuk
Ik geloof er ook niet in, er gaan andere dingen mis
Pinkpop heeft vermoed ik een beetje de afslag gemist qua meegaan met de tijd. Voor nieuwer publiek is het gewoon allemaal wat outdated, zijn de alternatieven hipper en spreken die meer de hedendaagse behoeften aan. Dat heeft echt niet te maken met twee tientjes meer of minder. Dat is een paar drankjes meer of minder op een hele dag of weekend.

Dan heb je nog de wat oudere, meer conservatieve garde, en die vindt waarschijnlijk al gauw dat Pinkpop niet meer het Pinkpop was waar zij verliefd op werden. Dat is misschien ook zo, maar alleen die nostalgische lui pleasen is ook bijna niet meer te doen. Metallica en Foo Fighters zijn nu eenmaal niet jaarlijks om de hoek.

In die zin wordt Bospop misschien zelfs nog een serieuze concurrent. Ik denk dat het met name zaak is uit te gaan zoeken hoe het festival rendabel kan bestaan met een lager aantal bezoekers.

Pinkpop heeft vermoed ik een beetje de afslag gemist qua meegaan met de tijd. Voor nieuwer publiek is het gewoon allemaal wat outdated, zijn de alternatieven hipper en spreken die meer de hedendaagse behoeften aan. Dat heeft echt niet te maken met twee tientjes meer of minder. Dat is een paar drankjes meer of minder op een hele dag of weekend.

Dan heb je nog de wat oudere, meer conservatieve garde, en die vindt waarschijnlijk al gauw dat Pinkpop niet meer het Pinkpop was waar zij verliefd op werden. Dat is misschien ook zo, maar alleen die nostalgische lui pleasen is ook bijna niet meer te doen. Metallica en Foo Fighters zijn nu eenmaal niet jaarlijks om de hoek.

In die zin wordt Bospop misschien zelfs nog een serieuze concurrent. Ik denk dat het met name zaak is uit te gaan zoeken hoe het festival rendabel kan bestaan met een lager aantal bezoekers.
Wat dat betreft is het terugschroeven van het budget wellicht een wezenlijke optie. Ze kunnen bij MOJO het toch niet prima vinden dat ze al een paar jaar verlies draaien.

Denk wel dat je gelijk hebt.

Daarbij mikt Bospop tegenwoordig toch ook op de 30 tot 45 jarigen met Snow Patrol, Franz Ferdinand, Black Keys. En minder de echte 'old skool Bospop namen' als John Fogerty, Toto en Sting (die er voorheen om het jaar waren)

Users who are viewing this thread