Vorige 2 jaar telkens multiple concerten gedaan, dit jaar enkel Lille 1 op de planning, de rest volg ik online (enkel FOMO voor Milaan).
Zelf deel ik toch ook wel een lichte bezorgheid: Bruce geeft me een zeer vermoeide indruk, minder beweeglijk dan de vorige jaren én de stem is een pak fragieler dan in 2024. In 2023 was de stem ook minder (luister maar eens naar de road diary opnames) maar was ze wel nog krachtig. Nu vind ik dat de kracht helemaal achterblijft (toch in Lille 1 en op beelden).
Een persoonlijke bezorgheid die ik er nog bijgooi is het torenhoge verwachtingspatroon van de die hards voor de afsluiters in Milaan. Qua publiek gaat dat niet kunnen mislopen, maar als ik allemaal lees wat mensen daarvan verwachten,... dan gaat er teleurstelling volgen bij sommigen.
Dit neemt niet weg dat Bruce & the E street band telkens een niveau halen waar ander artiesten amper aankunnen. Ik ben blij en dankbaar voor elke keer dat ik hen nog aan het werk kan zien. Voor mij is dat steeds een adrenalinerush waar ik lang op kan teren. Zelfs op mindere dagen is de kwaliteit aanwezig. Ik heb daarnaast ook een vertekend beeld: de meerderheid van het publiek komt 1 keer per cyclus kijken en krijg gewoon een topconcert vooorgeschoteld. Ik heb hen al vaak gezien dus ik begin automatisch te vergelijken.
Daarnaast apprecieer ik enorm dat hij in zijn politieke statements super oprecht overkomt en hij toont dat het hem menens is. Eens of oneens, dat is geen showke.