Best Kept Secret 2025

Ik kan mij op zich wel voorstellen dat ze de artistieke keuze maken om de show iets minder klein gaan maken ten opzichte van die Heimwee show, zodat de show beter past op dat grote podium.

Afgelopen week begin ik mijn dag met een snelle blik op de BKS app. Niet omdat ik verwacht dat ze vannacht opeens die TBA spot op TWO hebben ingevuld, maar om naar de aftelklok te kijken. Daar word ik blij van. En enigszins onrustig. Hebben jullie dat ook?

• Leuk
Waarderingen: swami en Zappa-papa
Afgelopen week begin ik mijn dag met een snelle blik op de BKS app. Niet omdat ik verwacht dat ze vannacht opeens die TBA spot op TWO hebben ingevuld, maar om naar de aftelklok te kijken. Daar word ik blij van. En enigszins onrustig. Hebben jullie dat ook?
Ik heb er in elk geval ook enorm veel zin in. Kan niet wachten op dat eerste biertje bij de Casbah. Als het weer een beetje meezit wordt het vast weer een geweldig weekend.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Nergens voor nodig lijkt me, maar we zullen het over een week weten, na die try-out.
Met iets meer oude en wat dansbaarder nummers wordt het voor mij wel steeds meer een zekerheidje. Altijd fijn, een beetje dynamiek.

Laatst bewerkt:
Hier begint het toch ook te kriebelen. Benieuwd of ze bij BKS zelf onrustig worden. Nog 2 weken en er is toch nog een pak aan te kondigen (de TBA's, Muziekgieterij-sessies, food lineup, plattegrond, etc.).

Ik vind het verder best jammer dat er geen podcast meer is. Niet dat die de afgelopen jaren zo fantastisch was, maar wel leuk om wat in de sfeer te komen en af en toe wat nieuwtjes te horen.

Hier begint het toch ook te kriebelen. Benieuwd of ze bij BKS zelf onrustig worden. Nog 2 weken en er is toch nog een pak aan te kondigen (de TBA's, Muziekgieterij-sessies, food lineup, plattegrond, etc.).

Ik vind het verder best jammer dat er geen podcast meer is. Niet dat die de afgelopen jaren zo fantastisch was, maar wel leuk om wat in de sfeer te komen en af en toe wat nieuwtjes te horen.
Ja het kriebelt maar het aftellen is nog niet begonnen voor mij. Ze hadden best meer kunnen doen om ons hier bezig te houden. Een podcast, een interview, een teaser. Die lege spot blijf ik raar vinden nu nog. Ik denk dat het Wolf Alice zal zijn.
Tba op de muziekgieterij komen vaak pas heel kort voor de start of zelfs pas zelfde dag?
Eind mei zou de foodlineup toch komen? dus wellicht dat deze week alles wordt aangekondigd.

Squid, BCNR en/of Stereolab zou het weekend helemaal afmaken.

Deki Alem: Hebben nog gaatjes in hun zomertour voor de vrijdag en zondag.
Spinvis: Zou bijna altijd wel kunnen lijkt me, en is al op het terrein voor z'n dj set.
Wolf Alice: Komen met nieuw album en staan ineens op Primavera.
Deki Alem is voor mij wel echt de type sound die momenteel ontbreekt op het festival

• Leuk
Waarderingen: HOOFDLETTERS
Misschien heb ik het gemist, maar is er vanuit BKS HQ al bericht gestuurd mbt de annulering van de Rocket tour in mei en juni? Anders doe ik net alsof ik van niets weet en sta zondag om 18.00 in The Cashbah tegen het hek aan.

Dit heb ik ook, hierdoor en ook doordat het blokkenschema er al best vroeg was (wat ik verder wel meer een voordeel dan een nadeel vind hoor), moet de echte voorpret bij mij nog wel beginnen. Hopelijk verschijnt er, bijvoorbeeld via 3voor12 ofzo, vooraf nog wel een interview/rondje over het terrein o.i.d.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Als ik me niet vergis is deze area de vorige jaren wel telkens aanzienlijk eerder gestopt dan coney island en the secret toch? Vorig jaar heb ik niet heel helder meer maar het jaar daarvoor was het daar om 01:00 stil.
Klopt ja, het is meer een area voor tussendoor.

Heel herkenbaar dit, bij mij begint het te kriebelen, maar ook vooral omdat we nog niet alles weten. Voelt gek dat het over 2 weken al begint maar dat er voor mijn gevoel nog veel bekend gemaakt moet worden. Het zegt denk ik genoeg dat het op dit forum meer over het gezeik met Kneecap gaat dan over het festival zelf. Hou er wel van als je 2 maanden voor een festival begint al een beetje geteased worden met kleine dingen zoals een naam hier en daar, of inderdaad een podcast over het wat er allemaal nieuw is aan het terrein.

Dat die aankondigingen nog moeten volgen, wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat al niet lang in kannen en kruiken hebben.

Podcast mis ik ook! Al ging het wat mij betreft te veel over randzaken, als de foodline-up.

Die podcasts ja, dat was ook wel wat. Hele uitzendingen over randzaken waar de gemiddelde bks bezoeker zeg maar nul interesse in heeft zoals worstelen tussen de kledingrekken bij kilo kilo, recepten in lijn met de line-up, wat kunstobjecten en een dansvoorstelling en zo voort en zo verder. Het enthousiasme van Maurits over zaken waar de meesten achteloos aan voorbij gaan, ik mis het toch ook wel.

Die podcasts ja, dat was ook wel wat. Hele uitzendingen over randzaken waar de gemiddelde bks bezoeker zeg maar nul interesse in heeft zoals worstelen tussen de kledingrekken bij kilo kilo, recepten in lijn met de line-up, wat kunstobjecten en een dansvoorstelling en zo voort en zo verder. Het enthousiasme van Maurits over zaken waar de meesten achteloos aan voorbij gaan, ik mis het toch ook wel.
Ik vond de podcast wel interessant, al ben ik het volledig met je eens. Prima dat ze die dingen organiseren op een festival, ik heb het idee dat dat vooral onbewust toch voor sfeer zorgt. Maar om er meerdere podcasts aan te wijden... geen idee wie ze daarmee bedienden behalve mijzelf omdat ik alles wat BKS aangaat wel interessant vind.

Ik vind het ergens wel leuk, die randzaken. Denk dat het het festival toch meer textuur en sfeer geeft dan je denkt. Ik ben zelf eigenlijk ook vooral een blokkenschema-afstreper die het hele weekend non-stop bij bands staat te kijken, maar toch ben ik wel even wezen kijken bij het worstelen toen ik dat tegen het lijf liep en dat is ook een herinnering die eigenlijk heel leuk is en goed is blijven hangen. De food line-up vind ik overigens trouwens echt een belangrijk deel van BKS. Zijpe Stijl kijk ik meer naar uit dan naar Barry Can't Swim..

Wolf Alice 4 juni met een intieme gratis live show in Cloud 9 in TiVre, en 16 juni in Berlijn. Ze zijn het BKS weekend wel onderweg dus...

Ik vind het ook wel opvallend dat het zo stil is.
Laatste bericht ging over die brunch bij de FOUR, en dat is alweer van 2,5 week geleden. Verder zou er toch genoeg te melden moeten zijn (de gaten in het programma (TBA op TWO, vervanging Rocket, misschien een ONE-opener op vrijdag, misschien een laatste naam voor FOUR), die nieuwe area die er nog zou komen, het cultuurprogramma, het eetprogramma, de plattegrond.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo en teunajax

Users who are viewing this thread