Pinkpop 2025

tja, wat gok je...
Alleen vaste gast tickets uitverkocht voor Camping A en parking P1 voor weekend en P3 voor zondag.

Vorig jaar deze tijd waren een aantal parkings uitverkocht, nu enkel P1 en P3 zondag.
Vorig jaar deze tijd was de Glampink uitverkocht, nu enkel 2 types.
Vorig jaar deze tijd was Sky-Deck geheel uitverkocht, nu alles beschikbaar (zelfs de uitverkocht zondag Sky-Deck tickets is weer wat beschikbaar) en was het Sky-Deck op de Sheeran dag afgelopen jaar zelf op dag 1 van de verkoop uitverkocht.
Van de Festitent is ook niet alles uitverkocht, aldus de Festitent site is nog een klein aantal beschikbaar.

nou is het niet ongewoon dat Pinkpop tickets niet uitverkocht zijn, maar ik trek wel conclusie uit bovenstaande, qua parkeertickets, geen uitverkocht Sky-Deck, geen volle bezetting Glampink en geen volle bezetting Festitent... Aan de hand van de parkeerplaats P3 zie je wel dat de zondag de populaire dag is. Maar aan de rest zie je dat het qua weekend blijkbaar rustiger is als afgelopen jaar.
Toch fijn zo iemand die dit allemaal heeft onthouden. Want als je het allemaal zo opnoemt dan lijkt het inderdaad dus rustiger te worden dan vorig jaar. Is er een soort limiet bekend bij welke bezoekersaantallen Pinkpop winstgevend is?

Ik hoop dat ze niet teveel gaan bezuinigen op personeel/voorzieningen, waardoor je op de zondag weer tegen te grote drukte aan gaat lopen op het festivalterrein.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
hoezo nog meer keuze, het is Ronnie Flex op main of Warhaus in de tent en Higpy op Stage 4 of Pommelien op Noord. Nog meer keuze?

Janet Livv (de opener) of Higpy zou ik nog kunnen overwegen, maar vind vooralsnog niet de moeite om daarvoor eerder op het festivalterrein te zijn, maar wie weet... Ik heb wel een traditie hoog te houden om als eerste bij de Amnesty stand te zijn na openen van de poort 🤣

Maar daarna, staan er imo best heel goede acts voor mij. Alleen jammer dat ik Kid Kapichi moet missen door Tate McRae 🙈 (anders was dat absoluut een extra bezoek Stage 4 geweest)

edit: waarom staat Warhaus eigenlijk zo ongelooflijk raar in het tijdschema... Rare overlap
Ach ja in de meeste gevallen was je toch gewoon naar Hiqpy gaan kijken gok ik?, maar volgensmij moet je dochter nog naar school, dus dat verklaart ook? En nu ook niet doen alsof Pommelien of Ronnie Flex zó raar is als je wel naar Hannah Mae of Claude gaat kijken joh. Uiteindelijk is het allemaal niet zo gek vind ik, maar er missen dit jaar gewoon een aantal klappers onder de headliner.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
tja, wat gok je...
Alleen vaste gast tickets uitverkocht voor Camping A en parking P1 voor weekend en P3 voor zondag.

Vorig jaar deze tijd waren een aantal parkings uitverkocht, nu enkel P1 en P3 zondag.
Vorig jaar deze tijd was Sky-Deck geheel uitverkocht, nu alles beschikbaar (zelfs de uitverkocht zondag Sky-Deck tickets is weer wat beschikbaar) en was het Sky-Deck op de Sheeran dag afgelopen jaar zelf op dag 1 van de verkoop uitverkocht.
Van de Festitent is ook niet alles uitverkocht, aldus de Festitent site is nog een klein aantal beschikbaar.

nou is het niet ongewoon dat Pinkpop tickets niet uitverkocht zijn, maar ik trek wel conclusie uit bovenstaande, qua parkeertickets, geen uitverkocht Sky-Deck, geen volle bezetting Glampink en geen volle bezetting Festitent... Aan de hand van de parkeerplaats P3 zie je wel dat de zondag de populaire dag is. Maar aan de rest zie je dat het qua weekend blijkbaar rustiger is als afgelopen jaar.
Dat ziet er inderdaad slechter uit dan vorige jaar. Toen hadden ze eigenlijk ook maar 1 goed dag.

• Leuk
@Davidd Dat is eigenlijk lastig te zeggen, omdat dat ook deels afhankelijk is van de gage's van de grote acts en wat er vanuit ticketverkoop af gaat via Mojo. Daarnaast komt het grootste deel van de inkomsten uit consumpties, vooral de grootverkopers als bier, friet en snacks dragen daar aan bij. Het aantal bezoekers vs consumpties speelt dus ook zeker mee.

Volgens mij zat the sweet spot rond 50.000 a 55.000 bezoekers per dag of minstens 1 dag boven de 60.000 bezoekers en dan kunnen de andere 2 dagen iets achterblijven. Maximale bezetting is sinds 2018 naar 70.000 verhoogd. En heeft Pinkpop wat vet op de botten om een paar slechte jaren door te komen.

maar goed heb niet alles precies natuurlijk, maar her en der wat flarden info gelezen, dus pin me er niet precies op vast. Wat ik wel denk, is dat ze volgend jaar moeten knallen. Dat lot van Pinkpop is in de handen van Mojo en welke acts touren.

En nu ook niet doen alsof Pommelien of Ronnie Flex zó raar is als je wel naar Hannah Mae of Claude gaat kijken joh.
Hannah Mae is niet te vergelijken met Pommelien voor mij? Dat is imo een nachtegaal vergelijken met nagels over een schoolbord.
Claude kan ik ook niet vergelijken met Ronnie Flex, vind de songs van Claude vele malen lekkerder in de oren dan dat gezwets van Ronnie Flex. Na, oke dat liedje met Flemming vond ik leuk, maar daar hoor je Flex dan niet zo veel in.
Dus puur eigen mening hoor... Er zijn vast hordes mensen die Ronnie Flex en Pommelien wel wat vinden en enthousiast zijn.

Hannah Mae is niet te vergelijken met Pommelien voor mij? Dat is imo een nachtegaal vergelijken met nagels over een schoolbord.
Claude kan ik ook niet vergelijken met Ronnie Flex, vind de songs van Claude vele malen lekkerder in de oren dan dat gezwets van Ronnie Flex. Na, oke dat liedje met Flemming vond ik leuk, maar daar hoor je Flex dan niet zo veel in.
Dus puur eigen mening hoor... Er zijn vast hordes mensen die Ronnie Flex en Pommelien wel wat vinden en enthousiast zijn.
Ja, dat is (deels, want Pommelien nagels op een krijtbord noemen is natuurlijk bezopen haha) ook smaak hoor. Maar voor mij vallen ze allemaal een beetje in dezelfde groep namen, vandaar.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
tja, wat gok je...

Als je dan vergelijkt met Graspop in hetzelfde weekend:
De mensen zitten te wachten op de verkoop van parkingtickets aan 16euro.
Alle duurdere campings zijn uitverkocht, zowel inferno op enkele dure tenten na, metaltown waar je met je mobilehome kan staan als 2 vakantieparken volledig volzet.
Vip tickets met Sky-Deck volledig uitverkocht voor het hele weekend.
Gewone tickets enkel nog de traditionele rustigere zondag en combi's die ook nog wel zullen gaan uitverkopen.

Werchter:
Parkingtickets nog niet verkrijgbaar
Campings: - the hive uitverkocht
- the hive my space op enkele huurtenten na uitverkocht
- the hive resort idem
- the hive mobilhome nog plek
Geen sky-deck
Dagtickets voor donderdag, vrijdag en zondag uitverkocht, combi's bijna uitverkocht. enkel voor zaterdag nog niet uitverkocht.

Dan moet je toch toegeven dat er iets short aan de strategie van Pinkpop ten opzichte van andere festivals.
Zoveel inkomsten die ze mislopen, maak desnoods 1 van de 3 campings voor dagjesmensen.

Pinkpop is inderdaad wat duurder in vergelijking met Werchter.

Maar de redenen waarom ik voor Pinkpop kies zijn traditie, ga al zo lang. Het is altijd gezellig en vooral ‘t is niet zo groot als Werchter.

De Werchter weide is groot, maar 90.000 bezoekers per dag is mij te. De Barn, die nog groter is dan de Ziggo en Club C met 10.000 vind ik te massaal.

5x op Werchter geweest, alle keren toen ook op Pinkpop geweest. Maar ondanks de misschien betere line-up Pinkpop elke keer als prettiger en fijner ervaren.

Pinkpop is inderdaad wat duurder in vergelijking met Werchter.

Maar de redenen waarom ik voor Pinkpop kies zijn traditie, ga al zo lang. Het is altijd gezellig en vooral ‘t is niet zo groot als Werchter.

De Werchter weide is groot, maar 90.000 bezoekers per dag is mij te. De Barn, die nog groter is dan de Ziggo en Club C met 10.000 vind ik te massaal.

5x op Werchter geweest, alle keren toen ook op Pinkpop geweest. Maar ondanks de misschien betere line-up Pinkpop elke keer als prettiger en fijner ervaren.
Je vindt het veld bij Pinkpop, dus tussen de 2 mainstages, niet te massaal?

Je vindt het veld bij Pinkpop, dus tussen de 2 mainstages, niet te massaal?
Soms wel, bij headliner kan ‘t erg druk zijn, maar vindt ‘t verder niet te je kunt altijd wel wat meer achter of midden veld oversteken naar andere kant. En als je vooraan wil staan bij een optreden lukt dat meestal wel. Ja je moet soms misschien wat vroeg er heen gaan.

55.000-60.000 is meer dan zat voor Pinkpop je moet gewoon niet meer willen.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Mark's Kal
De 2bmain stages naar elkaar toe gericht is fantastisch! Je moet van beide podia niks missen. Is het ene optreden gedaan, wandel je naar het andere en je moet niks missen (brhalve als je naar stage 4 of tent gaat natuurlijk). Zalige opstelling van die podia!
Opzich is het idee leuk, als het veld 100 meter breder was geweest. Oversteken is gewoon vet kut geworden nu. Nu denk ik wel dat het vanaf dit jaar gewoon één zijde kiezen is, want je kan dan bij alle podia.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Toch wel opvallend als het echt zo slecht loopt met de verkoop.
Ik snap niet zo goed wat er mis is met de line up?
Een grote rock naam, een van de grootste popnamen van dit moment.
Veel rock voor de oude garde, en veel actuele popnamen.

Enige wat misschien wat mager is zijn de subs maar dat is misschien ook wel persoonlijk, want met Korn, Last dinner party and Tate lijkt me daar objectief ook helemaal niks mis mee.

Misschien dat mensen deze prijzen dus toch alleen betalen als je echt buiten categorie hebt, want in de tijd van de Stones en Springsteen verkochten ze makkelijk uit.

Toch wel opvallend als het echt zo slecht loopt met de verkoop.
Ik snap niet zo goed wat er mis is met de line up?
Een grote rock naam, een van de grootste popnamen van dit moment.
Veel rock voor de oude garde, en veel actuele popnamen.

Enige wat misschien wat mager is zijn de subs maar dat is misschien ook wel persoonlijk, want met Korn, Last dinner party and Tate lijkt me daar objectief ook helemaal niks mis mee.

Misschien dat mensen deze prijzen dus toch alleen betalen als je echt buiten categorie hebt, want in de tijd van de Stones en Springsteen verkochten ze makkelijk uit.
Ik denk vooral dat het een combinatie is van het feit dat er niet echt een duidelijk lijn zit in de line-up en het ontbreken van voor mij persoonlijk, relevante namen. Ik vind zelf de zondag wel een fijne line-up hebben, omdat dat een soort voelt als jeugd sentiment, maar als ik er echt met een afstandje naar kijk zijn het wel bijna allemaal namen die ik al vaak gezien heb en die de laatste jaren ook niet heel veel nieuwe goede muziek hebben geproduceerd.

Daarnaast als je naar een festival wilt met een betere line-up, langer weekend en over de hele dag veel meer namen dan kan je naar RW i.p.v. Pinkpop.
Ik lees hier vaak dat we die festivals niet met elkaar mogen vergelijken, maar uiteindelijk is het wel gewoon een belangrijke concurrent van Pinkpop.

Blijkbaar trekt het festival te weinig mensen als de line-up tegenvalt en is er misschien een te klein gedeelte wat nog echt een vaste gast is bij Pinkpop.

als men altijd zegt dat er geen lijn in zit.... dan zit er toch een lijn in 😜

in mijn ogen zit de lijn niet op dag nivo, maar uitgesmeert over 3 dagen. Geen thema dagen, of podium per dag op genre, maar is de lijn dat je je route kan uitstippelen over 3 dagen. althans, dat is de lijn die ik zie

• Leuk
Ik lees hier vaak dat we die festivals niet met elkaar mogen vergelijken, maar uiteindelijk is het wel gewoon een belangrijke concurrent van Pinkpop.
Niet te vergelijken vanwege grote verschillen in budget en in mogelijkheden, maar RW is zeker een concurrent. Vandaar dat ik ook twijfels en zorgen heb over de toekomstbestendigheid van Pinkpop.

Een festival begint gewoon heel duur te worden en meer en meer mensen maken keuzes terwijl ze vroeger gewoon standaard gingen. Zeker voor jonge mensen wordt dit gewoon teveel en zullen kleinere alternatieven zoeken. Ik zie dit duidelijk bij mijn zoon en zijn vrienden. Hij gaat op donderdag naar Werchter en doet nog een klein goedkoper festival ipv een heel weekend Werchter. Dit komt ook voor de voor hem tegenvallende headliners (muv Linkin Park). Als tickets zo duur zijn zoals op Werchter en Pinkpop dan moeten er gewoon grote headliners staan die de mensen willen zien. Om gewoon een leuke dag of weekend te hebben, spendeert de jongere generatie over het algemeen niet zoveel geld voor een festival. Er zijn kleinere en goedkopere festivals waar kleinere groepen kunnen bekeken worden en een stuk goedkoper zijn. De headliner is en blijft voor een festival als Pinkpop en voor een groot deel van de bezoekers de doorslag geven want voor dure tickets verwachten ze grote headliners. Zo simpel is het eigenlijk. En als Pinkpop wilt blijven bestaan, zullen ze daar rekening mee moeten houden en in de toekomst groepen als Linkin Park op PP moeten zetten (dat doet Werchter bijvoorbeeld wel en daar zit een groot verschil).

• Leuk
Waarderingen: reaper
Niet te vergelijken vanwege grote verschillen in budget en in mogelijkheden, maar RW is zeker een concurrent. Vandaar dat ik ook twijfels en zorgen heb over de toekomstbestendigheid van Pinkpop.
Ja ik snap dat het vergelijken lastig is hoor, maar het blijft een belangrijke concurrent waar je het nou eenmaal tegenop moet nemen.
Een beetje zoals als Duitse club zijnde met Bayern Munchen waar je eigenlijk wel tegen moet voetballen, terwijl het op papier al een gespeelde wedstrijd is en je heel af en toe als je een goede dag hebt met een verassing boven ze kan eindigen.

Users who are viewing this thread