Best Kept Secret 2025

De kunst wordt natuurlijk nog ingevuld en ik vraag me af of dat kleine dss dance podium er nog komt…. Ben de naam al kwijt, lol
Nog geen een naam voor bekend gemaakt.
Op sociale media hebben ze al bekend gemaakt dat programma Coney Island binnenkort volgt, maar er zou voor die andere 'area' iets anders in de plaats komen. Daarnaast zou er een verandering bij ONE komen. En er zou weer met andere kunstenaars gewerkt worden. Er komt nog wel wat aan dus.

• Leuk
Waarderingen: wil
Ik denk dat het voor BKS nog niet helemaal is opgelost hoor. Twee Duitse FKP Scorpio festivals die Kneecap zonder toelichting van de line up halen, een labour MP die oproept om Kneecap van de Glastonbury line up te halen, berichtgeving in Telegraaf en RTL en in Amsterdam de oproep van JA21 richting Paradiso.

Ze zullen er bij BKS ook niet helemaal gerust op zijn....
Dit gaat wel weer liggen, zoals Indiaan zegt: er zijn wel ergere dingen.

Dit gaat wel weer liggen, zoals Indiaan zegt: er zijn wel ergere dingen.
Als Glastonbury de rug recht houdt verwacht ik dat ook.

OT: Benieuwd of Soulwax met een nieuwe show komt trouwens
Ze staan dit jaar ook op Werchter en met de vorige show hebben ze lang genoeg getourd.
Zou het ook wel aardig vinden als ze weer wat meer van de eerste twee albums in hun set weten te verwerken.

• Leuk
Waarderingen: splinter013 en Ferraroo
Komt op mij een beetje over alsof ze dit doen omdat de ophef zo groot is en dat er, waarschijnlijk, vervolging aan zit/zat te komen. De keutel werd tenslotte in hun eerste verklaring nog niet ingetrokken. Ik snap de opmerking over het feit dat die uitspraken in hun context gezien moeten worden niet echt. Het zijn twee belachelijke uitspraken die in iedere context dan ook, zelfs in de Ierse en de Noord-Ierse, fout zijn. Laat ik maar zeggen dat het in ieder geval netjes is dat ze dat eindelijk doorhebben. Om dit nou een lastercampagne te vinden, vind ik wel wat ver gaan, want het is best wel terecht dat hier reacties op komen.

Vind je dat vergelijkbaar, ja?

Wilde eigenlijk wel een reactie plaatsen, maar heel erg over BKS gaat het niet meer hè...
Ten tijde van hun eerste reactie was er nog geen (plan tot) aanklacht. Daarna pas zijn deze filmpjes gevonden. En ja, hun houding en woordkeuze hierin vind ik ook te betwijfelen, maar ze zeggen tenminste iets. Ze nemen actief afstand van die twee fragmenten van enkele seconden.

En ik denk dat je deze situatie niet anders moet zien dan welke collectieve verontwaardiging over welke artiest dan ook. Arcade Fire, Tommy Greenwood, Azealia Banks, maakt allemaal niet echt uit. Zolang de artiest niet achter tralies is, blijft het allemaal grijs gebied en geloof ik eigenlijk niet anders dan dat een festival een keuze maakt op basis van geld. Of dat nu komt door druk van een sponsor, gemeente, een ander (groter) festival, of publiek.

Wat is jullie ervaring met de doorverkoop van dagtickets de afgelopen jaren? Ik vind de zondag er echt geweldig uitzien en denk eraan om last-minute een (zon)dagticket scoren. Ging de prijs in de doorverkoop nog omlaag vlak voor het festival of kan ik beter door de zure appel heen bijten?

Wat is jullie ervaring met de doorverkoop van dagtickets de afgelopen jaren? Ik vind de zondag er echt geweldig uitzien en denk eraan om last-minute een (zon)dagticket scoren. Ging de prijs in de doorverkoop nog omlaag vlak voor het festival of kan ik beter door de zure appel heen bijten?
Echt last-minute, dus op de dag zelf of een dag eerder, liggen de prijzen ongeveer net zo hoog als de originele prijs. Meestal is een week of 2 van tevoren het ideaalste moment om tickets via de doorverkoop aan te schaffen.

Echt last-minute, dus op de dag zelf of een dag eerder, liggen de prijzen ongeveer net zo hoog als de originele prijs. Meestal is een week of 2 van tevoren het ideaalste moment om tickets via de doorverkoop aan te schaffen.
Dit inderdaad. Waarbij dag tickets überhaupt amper dalen in prijs. Bij weekendtickets zijn er meestal nog wel wat tientjes te besparen.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Je kan wachten of er een ticket alert komt, maar dat verwacht ik dit jaar eerlijk gezegd niet. En tegelijkertijd verwacht ik ook niet dat de dagtickets heel veel omlaag gaan.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Op sociale media hebben ze al bekend gemaakt dat programma Coney Island binnenkort volgt, maar er zou voor die andere 'area' iets anders in de plaats komen. Daarnaast zou er een verandering bij ONE komen. En er zou weer met andere kunstenaars gewerkt worden. Er komt nog wel wat aan dus.
Waar heb je dat gelezen dan? Ben wel benieuwd: een andere area dan Coney Island was er toch niet? En de ONE, wat zouden ze daar mee gaan doen?

In 2022 had je ook nog Lake District, in 2023 Secret Arists in Residence. Dus wellicht daar ergens? (Gelijk na de ingang rechts). Was volgens mij allebei geen enorm succes verder.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Waar heb je dat gelezen dan? Ben wel benieuwd: een andere area dan Coney Island was er toch niet? En de ONE, wat zouden ze daar mee gaan doen?
Ik heb ook zoiets langs horen komen, ook dat RadioRadio dit jaar niet verantwoordelijk is voor een van deze stages, maar dat BKS het dit jaar weer zelf cureert. Vorig jaar was de DJ stage in het bos ook echt een soort "dansvloer/area" waar het voorheen gewoon een DJ booth in het bos was.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo en Dillinger2.0
Wat mij betreft mogen ze Soulwax en Kneecap omdraaien. Laat ze maar lekker de One afsluiten. Zou ik persoonlijk een heerlijk statement vinden
Ik vind het ook niet erg als ze Kneecap en TV on the Radio zouden omdraaien.
Kneecap is nu op voorhand al het optreden waar de meeste aandacht naar zal gaan. Dat wordt een hele volle TWO....

Ondanks het ontbreken van een echte grote headliner toch wel een sterke run die dag met na elkaar Amenra/King Hannah - TV on the Radio - Kneecap - Soulwax - Caribou.

Ondertussen zijn de Duitse shows van Kneecap, die ze i.p.v. Southside/Hurricane zouden doen, alweer geannuleerd en neemt in het VK de politieke druk op Glastonbury alleen maar toe...

• Grrr
Waarderingen: splinter013
Pffff... Kan BKS dat soort onzin aan andere festivals laten?

En sowieso: laat de DJ's dit jaar weg uit het bos!!! Het programma van de Muziekgieterij dit jaar verdient een rustigere omgeving.
Zodan, 3 uitroeptekens zelfs.

Hoewel ik niet vies ben van plaatjesdraaiers, vind ik ook dat verleden jaar de 'Niet Niks' area de Muziekgieterij wat in de weg zat. Waar is een goede plek voor (de opvolger van) Niet Niks? Moet volgens jou die area weg? Wat zou jij nog meer willen veranderen aan de podia indeling? Kortom; wat is voor jou de ideale indeling voor dit jaar?

Users who are viewing this thread