Live is Live 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
783
729
Denk dat die voor 20000/dag gaan, en dat er evt nog rek opzit naar boven toe.

Zover ik weet geen denderende verkoop nee. Maar goed, voorbije jaren moesten ze het ook hebben van de laatste weken vooral.
Vorig jaar hebben ze kaarten 'en masse' uitgedeeld. Ook ik ben zo gratis naar een dag kunnen gaan en het zal dit jaar hetzelfde zijn.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
783
729
En hoe kan je zo'n kaart gratis krijgen?
Ons kent ons. Je wilt niet weten hoeveel kaarten sommige sponsors hebben gekregen om den boel maar op te vullen. + ik kan mij herinneren dat er ook heel veel wedstrijden waren (vooral die van de standaard dacht ik) die ook veel tickets hadden uitgedeeld.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
232
87
Vraag me af hoe diep vanaf het podium het 'duurdere' voorvak is. Op een video van het eerste Live is Live festival in Zeebrugge (via vrt site) zag ik ongeveer 10 mensen achter elkaar staan in het premium gedeelte dus ik schat dat het nog meeviel een tien meter waar je met je standaard ticket niet kan komen. Klopt het dat bij de Lokerse Feesten de VIP plaatsen bij het podium veel dieper zijn vanaf het podium dan bij Live is Live?
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.119
944
Vraag me af hoe diep vanaf het podium het 'duurdere' voorvak is. Op een video van het eerste Live is Live festival in Zeebrugge (via vrt site) zag ik ongeveer 10 mensen achter elkaar staan in het premium gedeelte dus ik schat dat het nog meeviel een tien meter waar je met je standaard ticket niet kan komen. Klopt het dat bij de Lokerse Feesten de VIP plaatsen bij het podium veel dieper zijn vanaf het podium dan bij Live is Live?
ik vond het toch best diep in antwerpen...
en i was part of the problem
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ons kent ons. Je wilt niet weten hoeveel kaarten sommige sponsors hebben gekregen om den boel maar op te vullen. + ik kan mij herinneren dat er ook heel veel wedstrijden waren (vooral die van de standaard dacht ik) die ook veel tickets hadden uitgedeeld.
Dat is allemaal goed tot het weer tegenzit natuurlijk. Dan maakt het voor veel mensen niet uit of hun kaarten al dan niet gratis zijn.
Was ook het grote geluk van Core vorig jaar, schitterend weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en swissepfan

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
783
729
Dat is allemaal goed tot het weer tegenzit natuurlijk. Dan maakt het voor veel mensen niet uit of hun kaarten al dan niet gratis zijn.
Was ook het grote geluk van Core vorig jaar, schitterend weer.
Dat is allemaal goed tot het weer tegenzit natuurlijk. Dan maakt het voor veel mensen niet uit of hun kaarten al dan niet gratis zijn.
Was ook het grote geluk van Core vorig jaar, schitterend weer.
Correct. Maarja dat is een probleem voor de organisator😅
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.872
1.813
INmusic en Live is Live hebben overigens dezelfde headliners valt mij nu op. Zelfs in dezelfde volgorde.

2024.06.24-26-inmusic.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Joslittel

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
232
87
INmusic en Live is Live hebben overigens dezelfde headliners valt mij nu op. Zelfs in dezelfde volgorde.

2024.06.24-26-inmusic.jpg
Dan zou het voor zaterdag nieuwe headliner HOZIER zijn, co-headliner Paolo Nutini, dan Warhaus, vervolgens Sheryl Crow, Lord Huron en een nog te noemen kleine Belgische groep. In de breedte toch vier sterke namen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
783
729
Gemiddeld maandloon Belgie: 2550 Euro
Gemiddeld maandloon Kroatie: 1377 Euro.

Vind je het gek dat hun festivaltickets goedkoper zijn? 😅
Ik stel mij oprecht de vraag: vragen die groepen dan ook minder geld in die landen? Want dat bepaalt toch voor een groot deel de prijs, ongeacht het loon in het desbetreffende land.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.567
4.494
Ik stel mij oprecht de vraag: vragen die groepen dan ook minder geld in die landen? Want dat bepaalt toch voor een groot deel de prijs, ongeacht het loon in het desbetreffende land.
Vergunningen, eten, drinken, podiumopbouw... is allemaal goedkoper dan hier. Zullen vooral daarop besparen vermoed ik
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.189
3.013
Gages zijn daar ook wel wat goedkoper hoor. Je hebt bands die afhaken bij een lagere fee, maar er zijn genoeg artiesten met voldoende realiteitszin die in zo'n landen minder vragen. Lijkt me ook wel leuk om eens op minder evidente plekken te komen en fans te plezieren die je anders nooit kunnen zien.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.635
893
Klopt het dat bij de Lokerse Feesten de VIP plaatsen bij het podium veel dieper zijn vanaf het podium dan bij Live is Live?
Ja, die VIP op Lokeren moet je echt zien als mensen (de elite) die daar komen socializen. Die staan ergens op een verdiep in een tent achteraan.
Dus niet in het voorste vak ofzo. Dat vak is in Lokeren gewoon (gelukkig) toegankelijk voor iedereen.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.045
2.673
Ik stel mij oprecht de vraag: vragen die groepen dan ook minder geld in die landen? Want dat bepaalt toch voor een groot deel de prijs, ongeacht het loon in het desbetreffende land.

Vergunningen, eten, drinken, podiumopbouw... is allemaal goedkoper dan hier. Zullen vooral daarop besparen vermoed ik

Gages zijn daar ook wel wat goedkoper hoor. Je hebt bands die afhaken bij een lagere fee, maar er zijn genoeg artiesten met voldoende realiteitszin die in zo'n landen minder vragen. Lijkt me ook wel leuk om eens op minder evidente plekken te komen en fans te plezieren die je anders nooit kunnen zien.

Ik denk dat ook vooral de timing doorweegt in de gage die InMusic betaalt.
InMusic vindt plaats van maandag tot woensdag, het hoeft niet tegen andere festivals op te bieden om bands vast te krijgen.
Het is voor bands efficiënter om op festival op te treden, dus in plaats van een zaal te regelen kunnen ze door de week op InMusic staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken