Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Als ze Lovebites dit jaar niet contracteren lopen ze ergens te slapen en wanneer dan wel? Ze spelen 19 juni in Spanje en 28e op Hellfest. 23e in Landgraaf lijkt niet beter te kunnen passen ?!
met alle metal festivals tijdens Pinkpop, waar nog aankondigingen bij komen, lijkt Pinkpop mij juist niet bovenaan te staan qua verwachting?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
742
445
Ik weet eigenlijk niet of het al eens is besproken, maar waarom gaat Pinkpop nu eigenlijk in het 4e weekend van juni zitten? Normaal is dat toch altijd het 3e weekend? Nu hebben ze ook best wel veel concurrentie van de metal festivals en onder andere Hurricane en Southside. Weet eigenlijk niet of de andere jaren ook veel concurrentie is van die festivals?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
Ik weet eigenlijk niet of het al eens is besproken, maar waarom gaat Pinkpop nu eigenlijk in het 4e weekend van juni zitten? Normaal is dat toch altijd het 3e weekend? Nu hebben ze ook best wel veel concurrentie van de metal festivals en onder andere Hurricane en Southside. Weet eigenlijk niet of de andere jaren ook veel concurrentie is van die festivals?
Goeie vraag. Ik dacht eerst dat dit was omdat ze al een knaller konden vastleggen voor dat weekend, maar gezien het uitblijven van nieuws begin ik daar aan te twijfelen. Of dat weekend moest het weekend zijn waarop ze ac/dc konden krijgen :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Ik weet eigenlijk niet of het al eens is besproken, maar waarom gaat Pinkpop nu eigenlijk in het 4e weekend van juni zitten? Normaal is dat toch altijd het 3e weekend? Nu hebben ze ook best wel veel concurrentie van de metal festivals en onder andere Hurricane en Southside. Weet eigenlijk niet of de andere jaren ook veel concurrentie is van die festivals?
het is het voorlaatste weekend, zoals voorgaande jaren...
het is maar net hoe om je kijkt, aankomend jaar heeft juni 5 weekenden ipv 4 zoals dit jaar.
daar zit geen bijzondere verschuiving in, het is 'gewoon' het voorlaatste weekend van juni
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses en Paddy

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik weet eigenlijk niet of het al eens is besproken, maar waarom gaat Pinkpop nu eigenlijk in het 4e weekend van juni zitten? Normaal is dat toch altijd het 3e weekend? Nu hebben ze ook best wel veel concurrentie van de metal festivals en onder andere Hurricane en Southside. Weet eigenlijk niet of de andere jaren ook veel concurrentie is van die festivals?
in andere jaren zitten al deze festivals ook gewoon in hetzelfde weekend als pinkpop toch
volgens mij dit keer juist iets minder concurrentie want Hellfest is een week later gaan zitten als normaal
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
in andere jaren zitten al deze festivals ook gewoon in hetzelfde weekend als pinkpop toch
volgens mij dit keer juist iets minder concurrentie want Hellfest is een week later gaan zitten als normaal
ja, dat van Hellfest is wel opvallend...
kunnen ze om Metallica of Foo Fighters gedaan hebben, of iets wat uiteindelijk alsnog niet lukte.
Gezien de Foo Fighters tourdata, lijkt dat de meest voor de hand liggende reden van Hellfest om te schuiven, gezien Metallica om beide weekenden in te passen leek.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
ja, dat van Hellfest is wel opvallend...
kunnen ze om Metallica of Foo Fighters gedaan hebben, of iets wat uiteindelijk alsnog niet lukte.
Gezien de Foo Fighters tourdata, lijkt dat de meest voor de hand liggende reden van Hellfest om te schuiven, gezien Metallica om beide weekenden in te passen leek.
de verwachting is dat Metallica persee het pinkpop/graspop weekend een week pauze wilden houden, tenminste dat is jimmy zijn theorie
zie anders ook niet echt een goede reden dat ze niet op graspop staan
kan dus voor zowel foo fighters als metallica zijn gedaan, 2 vliegen in 1 klap?

Om on topic te blijven, denk ik niet dat Within Temptation een mogelijkheid is voor Pinkpop 2024. De verwachting is dat die volgende zomer geen festivals gaan doen. Volgend jaar in het najaar een zaaltour en dan in 2025 weer festivals zal het wel zijn

Welke metalbands behoren in mijn ogen wel tot de mogelijkheden?
Als ik kijk naar de metalbands die er dit jaar stonden, denk ik dat iets als Architects een grote kans maakt. Ze touren en stonden in 2023 al op alle grote metalfestivals waardoor er weinig concurrentie is en daarnaast is het opvallend dat ze niet op Jera staan.
Evanescence lijkt me inderdaad ook een mogelijkheid. Heeft ook veel mainstream populariteit.
Beartooth lijkt me ook een goede fit, en stond dit jaar op lowlands
verder lijken me bands als Dropkick Murphys, The Offspring, Sum 41 ook allemaal grote kanshebbers
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Om on topic te blijven, denk ik niet dat Within Temptation een mogelijkheid is voor Pinkpop 2024. De verwachting is dat die volgende zomer geen festivals gaan doen. Volgend jaar in het najaar een zaaltour en dan in 2025 weer festivals zal het wel zijn
een exclusiefje Pinkpop? zou ik wel strak vinden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
378
316
de verwachting is dat Metallica persee het pinkpop/graspop weekend een week pauze wilden houden, tenminste dat is jimmy zijn theorie
zie anders ook niet echt een goede reden dat ze niet op graspop staan
kan dus voor zowel foo fighters als metallica zijn gedaan, 2 vliegen in 1 klap?

Om on topic te blijven, denk ik niet dat Within Temptation een mogelijkheid is voor Pinkpop 2024. De verwachting is dat die volgende zomer geen festivals gaan doen. Volgend jaar in het najaar een zaaltour en dan in 2025 weer festivals zal het wel zijn

Welke metalbands behoren in mijn ogen wel tot de mogelijkheden?
Als ik kijk naar de metalbands die er dit jaar stonden, denk ik dat iets als Architects een grote kans maakt. Ze touren en stonden in 2023 al op alle grote metalfestivals waardoor er weinig concurrentie is en daarnaast is het opvallend dat ze niet op Jera staan.
Evanescence lijkt me inderdaad ook een mogelijkheid. Heeft ook veel mainstream populariteit.
Beartooth lijkt me ook een goede fit, en stond dit jaar op lowlands
verder lijken me bands als Dropkick Murphys, The Offspring, Sum 41 ook allemaal grote kanshebbers
Dropkick Murphys en Sum 41 zijn al gekaapt door Jera
Mijn gok zou gaan naar Beartooth, Corey Taylor, Baby Metal, Limp Bizkit
 
  • Leuk
Waarderingen: Jartz en Loek123

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Madonna morgenavond in de Ziggodome. Wacht Mojo/ Pinkpop misschien op het 'succes' van de eerste avond om aan te kondigen dat ze in juni in Landgraaf staat?
Ik hoop natuurlijk van niet, maar ik probeer ook maar aanknopingspunten te vinden :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Corey lijkt me sowieso echt een no-brainer om nu te boeken
Als hij het geen probleem vind om 3 dagen achter elkaar te spelen is het wel mogelijk ja

Woensdag Copenhell
Vrijdag Zwitserland
Zondag Graspop

Als hij op Pinkpop staat is het op zaterdag dus.
Of hij is voor de laatste headliner spot op Jera, want die staat ook nog open
Mag toch hoop dat die iets hoger mikken met hun headliners op een jubileumeditie. is ook niet echt een Jera band qua genre.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken