Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.178
2.425
Lana del Rey op Pinkpop? Ben aan het denken dat Pinkpop wellicht het enige festival is dat groot genoeg voor haar is, heeft genoeg 'mainstream' hits om het Pinkpop publiek te bedienen en genoeg diepgang voor de fijnproever. Wellicht niet helemaal op haar plek bij praatpubliek, zou haar zelf liever in een zaal zien, maar het zou wel kunnen lijkt me?
Ik weet het niet. Ik ben naar haar show geweest in juli en deze meid zong beter dan ooit. Wat een geweldige bijzondere live show was dat. Maar ze houdt niet van de grote podiums en treedt niet graag op. Het kan maar Lana Del Rey is niet de Pearl Jam die zo vaak op tour gaat ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.097
8.749
Denk je? Een Ziggo Dome uitverkopen is niet hetzelfde als een festivaldag uitverkopen.
Ja, I know. Maar die verkoopt met hetzelfde gemak een tweede of een derde Ziggo uit heb ik het gevoel. Ik weet dat het VK met NL vergelijken een beetje krom is, maar toch: als je een Hyde Park show sneller uitverkoopt dan Springsteen, dan ben je een kloeke headliner.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.260
4.536
Plus, zij put uit een grote groep fans uit haar beginperiode én is razend populair bij de jongere generatie, op bijvoorbeeld tiktok.

Maar goed, ik heb nu weer goede hoop en dan zal het straks wel gewoon 2x pensionado's met gitaren en Maneskin worden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.750
1.913
Maar als PP met Lana kan komen dan kan Primavera dat toch ook? Sterker nog, daar zou ik ze eerder verwachten.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
392
198
Is lana del rey niet veeeeel te groot voor een Nederlands festival? Ze verkoopt met gemak een aantal keer Ziggo Dome uit als ze wilt. Denk dat ze door haar exclusiviteit een dag alleen al kan uitverkopen.
Nog geen 10min was het toch toen Lana in de Ziggo uitverkocht was toch?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.163
Nog geen 10min was het toch toen Lana in de Ziggo uitverkocht was toch?
Denk dat de manier van aankondigen daar wel bij heeft geholpen. Niet dat ze het niet kan, maar ze lijkt hier wel wat groter gemaakt te worden dan dat ik denk dat ze is. “Te” groot al helemaal niet lijkt me. Verder natuurlijk een veel te verfrissende naam voor Pinkpop. Kings Of Leon + Editors gaat het zijn o.i.d.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
392
198
Lana zou wel echt top zijn, aangezien ik geen kaartjes voor de Ziggo meer kon krijgen omdat en ook niet echt iemand in de omgeving stond te springen om mee te gaan.

Dus ja of ze pp zou uitverkopen weet ik ook niet. Maar ik zou heel blij zijn😁
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.178
2.425
Lana Del Rey - Dua Lipa - Billie Eilish…

Ik kan niet wachten op de Facebook reacties.
Dit voelt als een pride line up. Niet als een Pinkpop line up. 😉

Ik verwacht zelf dat Primavera morgen met The Cure komt en Pinkpop mag het dan een uurtje eerder bekendmaken ofzo?

Verder nog Dua Lipa en dan toch Pearl Jam.

The Cure- Dua Lipa - Pearl Jam

Iedereen happy .
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.178
2.425
Denk dat de manier van aankondigen daar wel bij heeft geholpen. Niet dat ze het niet kan, maar ze lijkt hier wel wat groter gemaakt te worden dan dat ik denk dat ze is. “Te” groot al helemaal niet lijkt me. Verder natuurlijk een veel te verfrissende naam voor Pinkpop. Kings Of Leon + Editors gaat het zijn o.i.d.
Ze verkocht Hyde park zo uit. Maar goed Billie Eilish verkocht ook met gemak ziggo domes uit en had ook geen uitverkochte Pukkelpop dag vorig jaar.

Lastig te voorspellen. Denk dat het ligt aan datum, locatie , hoe ver fans willen reizen , momentum van artiest, etc
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
395
326
Nog geen 10min was het toch toen Lana in de Ziggo uitverkocht was toch?
Ja, instant en duizenden mensen die kaarten zochten en zouden willen gaan. Geen enkele ticket te krijgen. Ken heel veel mensen die graag wilde gaan maar misgrepen. Ondanks dat het maar een week van te voren (en begin zomer) werd aangekondigd makkelijk uitverkocht
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.163
Dit voelt als een pride line up. Niet als een Pinkpop line up. 😉

Ik verwacht zelf dat Primavera morgen met The Cure komt en Pinkpop mag het dan een uurtje eerder bekendmaken ofzo?

Verder nog Dua Lipa en dan toch Pearl Jam.

The Cure- Dua Lipa - Pearl Jam

Iedereen happy .
Tactisch zou ik het raar vinden dat ze Dua Lipa dan niet gelijk met Werchter bekend gemaakt hadden.

Met alle respect voor The Cure (best wel fan hier), maar dat is geen naam waar je een act als Dua Lipa voor uitstelt met de bekendmaking anno 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
392
198
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat het zo lang duurt voor pp met iets komt. Omdat er nog iets anders gepland staat in landgraaf zoals vorig jaar bij Springsteen.
En dan noem ik gewoon even als voorbeeld bijvoorbeeld Queen+adem, een AC/DC, Stones 🤷
En dat ze eerst daarop moeten wachten, dat dit bekend is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
395
326
Ze verkocht Hyde park zo uit. Maar goed Billie Eilish verkocht ook met gemak ziggo domes uit en had ook geen uitverkochte Pukkelpop dag vorig jaar.

Lastig te voorspellen. Denk dat het ligt aan datum, locatie , hoe ver fans willen reizen , momentum van artiest, etc
Vond dat van Billie ook wel opvallend, maar Hasselt is voor meeste NL jongeren waarschijnlijk te ver reizen en een weekend Lowlands daarvoor gaan… Denk dat een Lana del rey met dagkaarten heel hard kan gaan. Denk ook dat Lana een veel breder publiek aanspreekt dan Billie Eilish
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.163
Vond dat van Billie ook wel opvallend, maar Hasselt is voor meeste NL jongeren waarschijnlijk te ver reizen en een weekend Lowlands daarvoor gaan… Denk dat een Lana del rey met dagkaarten heel hard kan gaan. Denk ook dat Lana een veel breder publiek aanspreekt dan Billie Eilish
Er wonen in België ook mensen hè.
 
  • Haha
Waarderingen: Joa

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.565
6.243
Pukkelpop valt ook in de herexamens las ik. Dat verkoopt altijd moeilijk uit.

Ik verwacht eigenlijk niet dat een Pinkpopdag met Lana als headliner uitverkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Nikfestilover

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Jos