Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2023

Lion

Support act
7 mrt 2017
778
1.610
Volgens mij waren deze nog niet gedeeld. Het gratis officieuze programma van Left of the Dial.

Iemand de puzzel voor het reguliere programma al gelegd?

Bekijk bijlage 6652
Bekijk bijlage 6653
Ja, ik kijk er echt enorm naar uit, dus de afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met de planning. Ik denk hem nu klaar te hebben, al ben ik nog steeds een beetje aan het schuiven hier en daar. Ik heb mijn best gedaan om een redelijk realistische planning te maken met betrekking tot wachtrijen en loopafstanden. Dat is wat lastig, want ik ben niet vaak in Rotterdam te vinden. Jij ook al aan het puzzelen geweest?

Ik heb me overigens nog niet kunnen verdiepen in de dagprogramma's hierboven, behalve dat ik M.U.G. en Kalaallit Nunaat graag wil zien.

Donderdag:
Tramhaus
(Hot Face)
The Yummy Mouths
(Dim Imagery)
The Tubs
Really Big Really Clever
Bad Nerves

Vrijdag:
Joyeria
(The Tubs)
Egyptian Blue
(Play Dead)
Haru Nemuri
(Really Big Really Clever)
Wych Elm
The Yummy Mouths
(University)
Moreish Idols

Zaterdag:
Bands on a Boat met 250cc & Tommy Cossack
(The Orielles)
Deadletter
(The Homesick)
Wych Elm
(University)
Middleman
Dear Omens
Neighbours Burning Neighbors
Bdrmm
(Tramhaus)
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

zworp3

Support act
17 mei 2018
853
560
behalve dat ik M.U.G. en Kalaallit Nunaat graag wil zien.
Is het willen zien van M.U.G. voor jou gebaseerd op de leden en hun oude bands, of is er ergens al muziek van hun te vinden online? Ik geeft daarbij toe dat ik niet heel hard gezocht heb tot nu toe.

Tip voor het dagprogramma: als je in Tiki's ook de band wil kunnen zien moet je op tijd zijn, het is gewoon een bar en heeft geen podium.

Algemene tip: elke band heeft 40 minuten in het blokkenschema staan, maar de minimum speeltijd is 20 minuten. Er zijn dus bands die al na 20 minuten klaar zijn, waardoor een volgende gewenste band misschien toch wel haalbaar is. Ik heb dit jaar niks dat ik per se wil zien, alleen alles opgedeeld in wel of niet leuk. Als een band klaar is (of ik klaar ben met de band) kijk ik gewoon wat het eerstvolgende haalbare optreden is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Lion

Lion

Support act
7 mrt 2017
778
1.610
Is het willen zien van M.U.G. voor jou gebaseerd op de leden en hun oude bands, of is er ergens al muziek van hun te vinden online? Ik geeft daarbij toe dat ik niet heel hard gezocht heb tot nu toe.
Ik heb ergens op sociale media beelden gezien waarop ze aan het spelen zijn. Op basis daarvan heb ik ze op mijn lijst gezet als act om te checken. Echter, die beelden kan ik nergens meer vinden.

Bedankt voor de tips!
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Dit is mijn planning grofweg. Unofficial zien we op de dag zelf wel. Zeker de Vrijbuiter is geen aanrader als het weer zo gaat zijn als nu voorspeld is. En inderdaad kan het plan nog honderd keer veranderen als iets tegenvalt of eerder klaar is. Wat dat betreft wel altijd blij met het gebied rond Perron/Roodkapje, want daar kun je nog even snel ergens anders naar binnen glippen. Je wil dan ook niet nog een kwartier moeten lopen.

Donderdag

Pink Eye Club - Opening
Tramhaus
Naked Lungs
Girl Scout
Middleman
Haru Nemuri
MADMADMAD
Bad Nerves

Vrijdag

Hot Face (bierboot)
Tummyache (bierboot)
The 113 (unofficial)
Max Fulcrum & The Win (unofficial)
Ziyad Al-Samman (unofficial)
Joyeria
The Tubs
Egyptian Blue
Butch Kassidy
(Haru Nemuri)
wych elm
Bo Gritz
Former Champ
Moreish Idols

Zaterdag

M.U.G. (unofficial)
Adult DVD (unofficial)
Alien Chicks
LIFE
Big Special
Mss Frnce
Dim Imagery
University
Parker Fans
Splint
Chalk
Tramhaus
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.600
11.221
TakeRoot heeft een afzegging. The Local Honeys hebben af moeten zeggen, maar met Jana Mila is er een waardige vervanger gevonden!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Zeitgeist heeft de laatste namen bekendgemaakt! Beetje te verwachten, maar alleen maar Nederlandse inbreng. Kaboutertje Putlucht, Zeldzame, Dorpsstraat 3 en Plastic Persoon komen erbij. Morgen volgt het blokkenschema.
Zo zit je te kijken of je Dorpsstraat 3 nog ergens live kunt zien en zo zie je ze 3 keer in twee maanden. De namen bovenaan de poster zijn wel heel sterk, maar over de hele linie is er wel te veel overlap met andere festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.600
11.221
Zoals gezegd kwam Zeitgeist (2 december, Nijmegen) vandaag met het blokkenschema.
391626386_296805976447224_3409106846367121290_n.jpg


RockIt (11 november, Groningen) heeft de line-up compleet gemaakt met de toevoegingen van Irreversible Entanglements, DoomCannon, Maria Chiara Argiró en Yuri Honing Peace Orchestra. Hele nette namen nog!
De volledige line-up bestaat uit Marcus Miller, Cécile McLorin Salvant, DOMi & JD BECK + Metropole Orkest, Scary Pockets, Butcher Brown, Madison McFerrin, Mammal HANDS, Sam Gendel, Theo Croker, Kaki King, Sun-Mi Hong Quintet, Irreversible Entanglements, Tom Skinner, Bushman’s Revenge, Laura Fredriksson, Yuri Honing’s Peace Orchestra, Maria Chiara Argirò, Doomcannon, Jasper Blom x Niels Broos x Jamie Peet, Timuçin Sahin en Tijn Wybenga & AM.OK.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Eerste dag van Left of the Dial:

1. Bad Nerves
2. Middleman
3. Tramhaus
4. Haru Nemuri
5. Girl Scout
6. Naked Lungs
(7. Pink Eye Club @ Grand Opening)

Eerste dag is altijd even inkomen, maar wel veel kwalitatief goede shows gezien. Bad Nerves maakte de verwachtingen waar en ook persoonlijke favoriet Middleman was genieten, met ook een cover van Replacements' Johnny's Gonna Die in de set.

Vandaag zal met de boottocht om 13u de sfeer er al vroeg inzitten :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.600
11.221
Eerste dag van Left of the Dial:

1. Bad Nerves
2. Middleman
3. Tramhaus
4. Haru Nemuri
5. Girl Scout
6. Naked Lungs
(7. Pink Eye Club @ Grand Opening)

Eerste dag is altijd even inkomen, maar wel veel kwalitatief goede shows gezien. Bad Nerves maakte de verwachtingen waar en ook persoonlijke favoriet Middleman was genieten, met ook een cover van Replacements' Johnny's Gonna Die in de set.

Vandaag zal met de boottocht om 13u de sfeer er al vroeg inzitten :)
Wat? Geen NZE NZE...? Wel top om te lezen dat Haru aardig was (denk ik tenminste).

Nog tickets gevonden voor MoMo?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Wat? Geen NZE NZE...? Wel top om te lezen dat Haru aardig was (denk ik tenminste).

Nog tickets gevonden voor MoMo?
Ik heb toevallig wel twee nummers gezien omdat ik bier ging halen in die zaal.

Haru Nemuri was heel tof. Met iets meer live elementen was het misschien wel de beste show van de dag geweest.

MoMo kijk ik wel als de hele lineup bekend is
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.600
11.221
Ik heb toevallig wel twee nummers gezien omdat ik bier ging halen in die zaal.

Haru Nemuri was heel tof. Met iets meer live elementen was het misschien wel de beste show van de dag geweest.

MoMo kijk ik wel als de hele lineup bekend is
De bierhaalstrategie is altijd een heel succesvolle strategie om nieuwe muziek te ontdekken.

Thijs was ook al zo positief over de show in Botanique. Misschien toch maar eens gaan kijken dan.

Nee dus ;) Ze hadden tickets voor MoMo verstopt op een aantal locaties van Left of the Dial.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.600
11.221
Super-Sonic Jazz Festival kondigt de laatste namen aan!
Vandaag kondigt het festival de laatste namen aan: Els Di Incredible, Estafette, Godsendo, Jembaa Groove, Platypus. Meer informatie is te vinden op supersonicjazz.nl en de website van Paradiso.
Het volledige festivalprogramma:

Di 14 nov · Paradiso · MoTo TroKo
Showcase van het Mokums Toeter & Trommel Kollektief (MoTo TroKo): een project wat bestaat uit musici van o.a. Gallowstreet en Brass Rave Unit, wat wekelijks Amsterdamse jongeren van verschillende achtergronden samenbrengt en opleidt tot de nieuwste generatie brassmuzikanten van de stad.

Wo 15 nov · De Duif · Mammal Hands
Engels trio maakt lichtvoetige en dromerige mix van jazz, elektronische muziek en folk.

Do 16 nov · Rush Hour · Releaseparty van Super-Sonic Jazz Family Vol. 2
Vinyl releaseparty Super-Sonic Jazz Family Album Vol.2, een compilatiealbum met 31 opkomende en lokale talenten.

Vr 17 nov · Paradiso
Met Durand Bernarr, Kara Jackson, ROLROLROL, Sam Gendel, Sungazer en Talullah Rose.

Nachtprogramma: Enter the Gallowstreet · Paradiso
Gallowstreet (live), The New Originals Soundsystem, LIKEMINDS, Jembaa Groove, Estafette

Za 18 nov · Paradiso
Met Gaidaa, Kassa Overall, Kokoroko, Theo Croker, Yazmin Lacey en Kuna Maze.

Nachtprogramma: Highlife Special · Paradiso
The Cavemen. (live) + Junya & Friends (live) + THE NEW ORIGINALS Soundsystem.

Zo 19 nov · Paradiso
Bnnyhunna, JAEL (live), SMANDEM, The Nest: Tallaluh Rose, Siegfried Hart, Joshua Lutz en Joop de Graaf, RADIOHOP, Super-Sonic Jam x The New Originals begeleid door Els Di Incredible, Super-Sonic Jazz Family Album Comp. Volume 2 Live: Ava Lava, Hatoon, JELISA, en Likeminds en Yasper

Dagtickets zijn verkrijgbaar vanaf €6,50 en passepartout-tickets zijn te koop vanaf €79 (beide incl. servicekosten, excl. Paradiso lidmaatschap) via de ticketshop van Paradiso en Super-Sonic Jazz.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
De bierhaalstrategie is altijd een heel succesvolle strategie om nieuwe muziek te ontdekken.

Thijs was ook al zo positief over de show in Botanique. Misschien toch maar eens gaan kijken dan.

Nee dus ;) Ze hadden tickets voor MoMo verstopt op een aantal locaties van Left of the Dial.
Oh sick. Dat is jammer dan inderdaad
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Left of the Dial Dag 2 begon al vroeg met de boot om 13u. Tegen die tijd was ik al aardig doorweekt, wat een verschrikkelijk weer. Op de boot konden we lekker opwarmen, biertjes drinken en van twee enthousiaste bands genieten. Uiteindelijk aardig wat bands gezien verspreid over de dag. Door de annulering van Wych Elm werd het schema wat meer improviseren, aangezien ik de planning aardig aan die band op had gehangen. Gelukkig vanmiddag een herkansing. Uiteindelijk was dit de top 13:

1. Butch Kassidy
2. Moreish Idols
3. Bad Nerves (Arminius)
4. Madmadmad
5. Joyeria
6. The Homesick
7. Kal Marks
8. Hot Face
9. Otala
10. Tummyache
11. Max Fulcrum & The Win
12. Plattenbau
13. Pregoblin

Vanmiddag ook voor de tweede keer Middleman, nu ze een van de twee TBA's in Rotown blijken te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en wenteldave

Lion

Support act
7 mrt 2017
778
1.610
Left of the dial
Dag 1 begon matig met de Grand Opening waar we lang hebben gewacht maar blijkbaar op de verkeerde plek stonden… Daarna werd het een topdag:

Dag 1:
The Tubs (Salsability)
The Yummy Mouths (Salsability)
Bad Nerves (Perron)
Girl Scout (Perron)
Really Big Really Clever (De Doelen)
Tramhaus (Arminius)

Dag twee was ook goed. Aan het begin rondgehangen in v11 en daarna vooral rondom arminius/rotown concerten bezocht. Veel regen maar door korte loopafstanden weinig last van gehad.

Dag 2:
Bad Nerves (Arminius)
Play Dead (v11)
The Tubs (Rotown)
Moreish Idols (v11)
The Yummy Mouths (Baanhof)
Joyeria (Rotown)
The Grogans (Arminius)
Max Fulcrum (v11)
Hot face (Worm)
Egyptian Blue (Arminius)
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Left of the Dial

Gisteren wat meer moeite de kater en vermoeide benen af te schudden. Uiteindelijk wel nog veel goede dingen gezien en rond middernacht de trein terug gepakt. Ik had graag Tramhaus nog willen zien, maar wederom pas na 2u thuis zijn werd me te gortig.

Top weekend! Early Birds voor volgend jaar zijn al weer binnen.

Eindstand (van de +/- 30):

1. Bad Nerves (Perron)
2. Wych Elm (Roodkapje)
3. Butch Kassidy (Perron)
4. Middleman (Roodkapje)
5. Tramhaus (Arminiuskerk)
6. Moreish Idols (V11)
7. Splint (Rotown)
8. Bad Nerves (Arminiuskerk)
9. Chalk (Rotown)
10. Harry Haru (thanks autocorrect) Nemuri (Rotown)
11. Cardinals (Rotown)
12. Middleman (Rotown)
13. Madmadmad (Perron)
14. Joyeria (Roodkapje)
15. Blues Lawyer (Perron)
16. LIFE (Perron)
17. Girl Scout (Perron)
18. The Homesick (Perron)
19. Kal Marks (Sahara)
20. Hot Face (Boot10)
21. University (Perron)
22. Otala (Perron)
23. Dim Imagery (Salsability)
24. Naked Lungs (Perron)
25. Tummyache (Boot10)
 
Laatst bewerkt:

Lion

Support act
7 mrt 2017
778
1.610
Om hem even compleet te maken ook nog mijn eindlijstje van Left Of The Dial.

Op de laatste dag ontspoorde mijn planning eigenlijk volledig omdat we een beetje op waren. Hierdoor hebben we o.a. bdrmm, chalk en wych elm gemist. Maar wel wat andere leuke bands gezien.

Ik vond 'bands on a boat' best leuk, maar het was eigenlijk te druk. De rij aan de bar liep tot aan de achterkant van de boot. Gelukkig maakte het optreden van Tommy Cossack & The Degenerators de boottocht meer dan waard.

Early birds voor volgend jaar ook weer binnen.

1. The Tubs (Salsability)
2. Bad Nerves (Arminiuskerk)
3. Tommy Cossack & The Degenerators (Boot10)
4. The Yummy Mouths (Salsability)
5. Play Dead (v11)
6. Bad Nerves (Perron)
7. The Tubs (Rotown)
8. Moreish Idols (v11)
9. The Yummy Mouths (Baanhof)
10. Middleman (Rotown)
11. Girl Scout (Perron)
12. Joyeria (Rotown)
13. Grandma's House (Worm)
14. L.A. Sagne (Worm)
15. Deadletter (Arminiuskerk)
16. Really Big Really Clever (De Doelen)
17. Bikini Beach (Centraal)
18. Tramhaus (Arminiuskerk)
19. Max Fulcrum & the Win (v11)
20. Borough Council (Rotown)
21. The Grogans (Arminiuskerk)
22. Hot Face (Worm)
23. LIFE (Worm)
24. 250cc (Boot10)
25. Egyptian Blue (Arminiuskerk)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken