Lowlands 2024

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
475
696
En gaan we dit jaar weer een Nederlandse naam op een headliner/sub/dance-afsluiter zien? Wie zijn de kanshebbers? Een dance-afsluiter lijkt voor de hand te liggen, een (sub)headliner wordt al snel karig...maar ik kijk nergens meer van op.

Reinier Zonneveld, Froukje, Goldband, Armin van Buuren.....verder?
Gisteren op Dockyard voor het eerst aanwezig geweest bij een set van Hi-Lo. Wat mij betreft een Nederlandse dance act die als Alpha afsluiter naar Lowlands mag, tering wat was dat lekker. Maar qua naam wellicht nog niet groot genoeg. Laat Reinier en Armin iig maar lekker thuis.

Verder zie ik Goldband in 2024 wel als sub zoals DJVT dat dit jaar was.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: djessnl, Bob105 en Dante

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
475
696
Dropkick Murphys bevestigd voor Copenhell eind juni 2024. Doen dus waarschijnlijk een Europese festivalzomer. Helemaal welkom wat mij betreft! Verkopen ook nog steeds dik de Ziggo uit.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: eva84, djessnl en Bob105

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.892
1.825
Die wordt nog steeds een beetje vergruist door een groot deel van de community door zijn werk als Oliver Heldens. Op zich gaat techno nu toch een kant op waardoor dit wel zou kunnen, maar als Alpha afsluiter is hij zeker niet groot genoeg. Zie het ook eigenlijk nog niet echt gebeuren, voelt niet helemaal als een match wat mij betreft.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Gisteren op Dockyard voor het eerst aanwezig geweest bij een set van Hi-Lo. Wat mij betreft een Nederlandse dance act die als Alpha afsluiter naar Lowlands mag, tering wat was dat lekker. Maar qua naam wellicht nog niet groot genoeg. Laat Reinier en Armin iig maar lekker thuis.

Verder zie ik Goldband in 2024 wel als sub zoals DJVT dat dit jaar was.
pfoe wat zou ik Goldband als sub makkelijk vinden zeg...Voor 300+ euro mag je meer verwachten dan dat. Het zit er echter dik in. Idem voor Reinier Zonneveld als dance-afsluiter.

Al eerder genoemd, maar Armin van Buuren met een trance-set zonder zijn "commerciële" muziek zou ik wel een mooie alpha-afsluiter vinden (zie b2b met ki/ki gister). Ik ga er in ieder geval vanuit dat we weer 1 naam uit de benelux gaan vinden in de bovenste regionen.
 
Laatst bewerkt:

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Die wordt nog steeds een beetje vergruist door een groot deel van de community door zijn werk als Oliver Heldens. Op zich gaat techno nu toch een kant op waardoor dit wel zou kunnen, maar als Alpha afsluiter is hij zeker niet groot genoeg. Zie het ook eigenlijk nog niet echt gebeuren, voelt niet helemaal als een match wat mij betreft.
Eens. De nacht afsluiten in de bravo is op het moment de max. Dat zijn naam wordt besmuikt vanuit de techno-scene vind ik altijd een beetje flauw... het is juist bewonderingswaardig dat commerciële gevestigde namen wat anders durven te gaan doen. Hoewel je kan beargumenteren dat hij vooral op de hype is gesprongen van de afgelopen 5 jaar.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
475
696
Eens. De nacht afsluiten in de bravo is op het moment de max. Dat zijn naam wordt besmuikt vanuit de techno-scene vind ik altijd een beetje flauw... het is juist bewonderingswaardig dat commerciële gevestigde namen wat anders durven te gaan doen. Hoewel je kan beargumenteren dat hij vooral op de hype is gesprongen van de afgelopen 5 jaar.
Eens. De nacht afsluiten in de bravo is op het moment de max. Dat zijn naam wordt besmuikt vanuit de techno-scene vind ik altijd een beetje flauw... het is juist bewonderingswaardig dat commerciële gevestigde namen wat anders durven te gaan doen. Hoewel je kan beargumenteren dat hij vooral op de hype is gesprongen van de afgelopen 5 jaar.
Ik had echt serieus geen idee joh. Wel dat Mental Theo onder de naam Theodor Nabuurs nu techno draait. Die kerel springt echt op de hype.
 
Laatst bewerkt:

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.892
1.825
Ik had echt serieus geen idee joh. Wel dat Mental Theo onder de naam Theodoor Nabuurs nu techno draait. Die kerel springt echt op de hype.
Die kan met die naam (of als Theødoor Nabuurs) gewoon op Verknipt staan en hetzelfde draaien als bij een Mental Theo set, niemand die het opmerkt.
 
  • Haha
Waarderingen: eva84

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
475
696
En gaan we dit jaar weer een Nederlandse naam op een headliner/sub/dance-afsluiter zien? Wie zijn de kanshebbers? Een dance-afsluiter lijkt voor de hand te liggen, een (sub)headliner wordt al snel karig...maar ik kijk nergens meer van op.

Reinier Zonneveld, Froukje, Goldband, Armin van Buuren.....verder?
Ik las dat Kane weer bij elkaar komt...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Ik hoop in ieder geval niet dat ze heel cliché er een "er moet een danceact afsluiten" er aan over houden in ieder geval. Het mag ook gewoon een prima band zijn die als soort 2e headliner functioneert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95, Dante en Bob105

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik hoop in ieder geval niet dat ze heel cliché er een "er moet een danceact afsluiten" er aan over houden in ieder geval. Het mag ook gewoon een prima band zijn die als soort 2e headliner functioneert.
Precies, pak 'm beet een LCD Soundsystem zou ook perfect werken op het late slot (was geweldig in 2016 imo)
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl en Joris

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Al eerder genoemd, maar Armin van Buuren met een trance-set zonder zijn "commerciële" muziek zou ik wel een mooie alpha-afsluiter vinden (zie b2b met ki/ki gister). Ik ga er in ieder geval vanuit dat we weer 1 naam uit de benelux gaan vinden in de bovenste regionen.
Als Lowlands het wil proberen met Armin dan moet je hem gewoon de volledige Bravo nacht geven als je hem in zijn ultimate form wil zien. Trance is meer dan een uur hitjes knallen. Het is meer een reis door de muziek, en dat komt vele malen beter uit als een DJ als Armin daar ook de ruimte voor krijgt. In de Alpha gaat het altijd een hitjes set worden vrees ik en dan komt het niet tot zijn recht vrees ik.

Blijf het jammer vinden dat teveel mensen die kant van Armin hebben gezien, terwijl die man echt veel en veel meer in zijn mars heeft.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: TBK, Bob105 en Novis95

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
691
633
blink-182 is van 20 juni tot en met 15 augustus aan het touren door Amerika en staat dus sowieso niet op Pinkpop, DTRH of Jera on Air. Lowlands is theoretisch nog mogelijk maar dus wel al heel snel na deze tour
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
393
135
blink-182 is van 20 juni tot en met 15 augustus aan het touren door Amerika en staat dus sowieso niet op Pinkpop, DTRH of Jera on Air. Lowlands is theoretisch nog mogelijk maar dus wel al heel snel na deze tour

Daar kan vrijwel zeker een streep doorheen voor Pukkelpop en Lowlands
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
393
135
Ik acht de kans ook wel erg klein ja. Had ze wel op de Europese festivals verwacht deze zomer maar op deze manier blijven er weinig opties over
Blink is erg populair in de UK. Headliner Reading/Leeds, wat inhaal en nieuwe losse shows is voor hun best rendabel. Wellicht pakken ze ook nog lollapalooza Berlijn mee
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken