Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Of dat RW Nederlanders kan overtuigen om naar België af te zakken en Pinkpop omgekeerd niet
nee joh, uiteraard zijn er meer Belgen op Rock Wercher en meer Nederlanders op Pinkpop.
het aantal Nederlanders dat naar Rock Werchter zal niet zo'n percentage zijn dat zal verschillen van het percentage Belgen op Pinkpop.
Vandaar dat dat op ticket verkoop lastig te vergelijken is, alleen landelijk vergelijkbaar is door reisbewegingen en landelijk aanbod van concerten en festivals.

Dan vergelijk ik de verkoop van Pinkpop eerder met DTRH, BKS of Lowlands en die gingen beter dan Pinkpop verkoop.

(en het is gebleken dat het overgrote merendeel van de bezoekers op Pinkpop uit Nederland en van onder de grote rivieren komt)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
het aantal Nederlanders dat naar Rock Werchter zal niet zo'n percentage zijn dat zal verschillen van het percentage Belgen op Pinkpop.
Ik denk het wel eigenlijk. Voor mijn gevoel, ook op basis van dit forum, trekken er veel meer Nederlanders naar RW dan Belgen naar Pinkpop.

Logisch ook, want wat heeft Pinkpop Belgen te bieden wat ze niet op RW vinden? Andersom is dat veel meer het geval: Op RW krijg je een pak meer waard voor je geld. Goedkopere tickets, meer namen en een extra dag festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Maar even objectief: Waarom zou je als Belg naar Pinkpop? Wat heeft Pinkpop te bieden dat Werchter niet biedt?
waarom zouden Nederlanders die niet zo festivals/concerten/artiesten volgen en op fora als dit zitten naar Rock Werchter gaan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
waarom zouden Nederlanders die niet zo festivals/concerten/artiesten volgen en op fora als dit zitten naar Rock Werchter gaan?
Je krijgt er vier dagen festival ipv 3, er staan meer artiesten dan op Pinkpop, je hoeft niet perse naar de headliner te kijken als die niet bevalt en dan is het toegangsticket ook nog eens goedkoper.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
waarom zouden Nederlanders die niet zo festivals/concerten/artiesten volgen en op fora als dit zitten naar Rock Werchter gaan?
Ik woon in het noorden van Friesland, dorpje van iets meer dan 1000 inwoners.
Alleen hier al ken ik 10 mensen die dit jaar naar Rock Werchter waren en daarvoor naar Pinkpop gingen.

Belangrijkste redenen veel meer waar voor je geld én dat het veel wijdser/ruimer aanvoelt
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Inderdaad niet mooi want (zoals ik al eerder heb gezegd) wilden wij eigenlijk met een groepje naar Pinkpop. Data waren voor mij heel gunstig, Europarcs villa geboekt. Maar met kosteloos annuleren tot eind april ofzo voor als de line up tegen zou vallen. Zijn dus niet geweest.

2 mannen van 50/60. Jaren naar Pinkpop, hotel in de buurt. Dit jaar voor het eerst naar Werchter. Zijn verkocht en hebben alweer hotel geboekt voor volgend jaar.

Zijn maar een paar voorbeelden, maar dat is geen goede ontwikkeling voor Pinkpop helaas
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik denk dat niet alle mensen die Hollandia kent op dit forum zitten. ;)

Met andere woorden: Rock Werchter is echt wel aantrekkelijker voor Nederlanders dan dat Pinkpop voor Belgen is. RW heeft objectief gewoon meer te bieden. Het concept van Pinkpop (drie grote namen met dagprogramma, geen alternatief tijdens de headliner) lijkt langzaamaan wat uitgewerkt. De grote namen die nodig zijn kiezen eerder voor een eigen tour. Wellicht een goed moment om leentjebuur te spelen bij de buren die wel uitverkopen dan star door te blijven gaan op de oude voet en de schuld geven aan allerlei andere zaken behalve het programma van het festival zelf.

Of je groeit mee en verandert, of er komt een moment waarop je zo achterhaalt bent dat je verdwijnt.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
klopt, want ik had graag cijfers gezien die niet van een forum point of view komen


waarom, om meer forum leden te trekken 😂
Van die 10 + 5 die ik aanhaalde zit alleen ik op hdt forum.
Sommigen pakken soms een concert mee en sommigen doen echt alleen 1 festival.

Nu zijn dit maar een paar, alleen kan ik mij in ieder geval goed indenken dat heel veel Nederlandera die niet in de buurt van Landgraaf wonen en die bepaalde band en connectie met Pinkpop hebben zo denken.

Ze moeten toch vrij regelen, (ver) reizen, het tentje opzetten etc. Als je dan meer waar voor je geld kan krijgen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
492
848
Of dat RW Nederlanders kan overtuigen om naar België af te zakken en Pinkpop omgekeerd niet
Ik denk dat hier de grootste kern van waarheid in zit. Vrienden van mij gaan volgend jaar ook richting Rock Werchter ipv Pinkpop, omdat PP ze dit jaar niet heeft kunnen overtuigen om nog een jaar te gaan.

Ik snap trouwens niet dat we PP en Rock Werchter niet met elkaar mogen vergeleken. Allebei zelfde type festivals met veel overlappende artiesten en allebei even ver rijden vanaf de randstad.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
klopt, want ik had graag cijfers gezien die niet van een forum point of view komen


waarom, om meer forum leden te trekken 😂
Huh? Pinkpop verkocht toch niet goed dit jaar? Misschien kan je spreken van een minder jaar maar het is wel opvallend dat waar alle andere majors dit jaar uitverkopen alleen Pinkpop voldoende kaarten overhield. Dus nee, het is niet alleen om dit mooie cluster aan digitale muzieksnobs die kant op te krijgen. Daar krijg je Megaland ook niet echt vol mee he
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Headliners: Green Day- The Cure - Dua lipa
Noord: The Killers- BMTH - Sam Fender
Sub: The 1975- Lewis capaldi - Within Temptation

Verwacht dat dit wel zou werken als dit zo zou komen weet niet hoe haalbaar dua lipa nog is en the cure is de vraag of die touren en eindelijk met hun album komen naar zie de rest wel komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Gebruikers die dit onderwerp bekijken