Pinkpop 2024

ik denk ook zeker dat Springsteen op Megaland een week voor Pinkpop, Beyonce tijdens Pinkpop en Coldplay. Welke allemaal in verkoop gingen voor de Pinkpop verkoop. Williams al 3x Ziggo gedaan. P!nk waarvan de losse concerten vlak over de grens goedkoper waren. Allemaal niet ten goede komt aan de Pinkpop verkoop.

Pinkpop zal op de aankondiging strategie en op het moment van start verkoop al een slag kunnen maken.
Maar, zoals gezegd, 2024 liggen de kaarten weer anders op tafel. Eerst maar eens zien welke headliners Mojo uberhaupt naar Pinkpop kan zetten
Absoluut, een mens kan z'n geld maar 1 keer uitgeven. Echter ik geef je op een briefje dat 2024 -2025 enz niet veel anders zal zijn. Grote acts blijven in die periode komen en sommige komen al 1 jaar van te voren met een aankondiging. PP mag de boel ook wel eens wat meer hypen rond hun bekendmaking van headliners. Kom eens met early bird tickets en geef meteen eens aan wanneer de reguliere verkoop start....

• Leuk
Waarderingen: Landgraver en DennisvdBr
En als ik daar nog even aan mag toevoegen want daar kom ik weer. Rock Werchter heeft vaak ook een beter programma omdat ze in België geen overvloed aan locaties hebben. Dus veel wordt in 4 dagen Werchter gepropt. Daar ben ik echt zeker van..

1693477327474.jpeg1693477348332.jpeg

Kijk naar het dag programma waarbij het programma van Werchter veel beter is over de hele dag waarbij je 4 bands meer hebt en zon kleine 10,- minder betaald. Dan is de keuze voor veel mensen niet moeilijk lijkt me. Ik denk dat weinig mensen geld willen betalen om Donnie en nielson te zien bijvoorbeeld.

Die Donnie en Nielson kun je ook nog zien op 45 andere festivals in Nederland..... Dus ik zou dat zo snel niet boeken. Maar wie ben ik 😂

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Kijk naar het dag programma waarbij het programma van Werchter veel beter is over de hele dag waarbij je 4 bands meer hebt en zon kleine 10,- minder betaald. Dan is de keuze voor veel mensen niet moeilijk lijkt me. Ik denk dat weinig mensen geld willen betalen om Donnie en nielson te zien bijvoorbeeld.
Tja, leuk dat er 4 bands meer staan, maar je kan er niet echt meer bands door gaan zien, en de hoeveelheid bands die je gaat kijken is wat uiteindelijk telt. Op RW overlappen Ben Howard en The Black Keys, Editors en Liam Gallagher, Tamino en Kasabian. Op RW kun je zo op het eerste gezicht 7 bekende bands zien, op Pinkpop 10. En dan spelen de Peppers ook nog eens een half uur langer. En er zijn heel veel mensen die Donnie, Nielson en Di-Rect leuker vinden dan The Haunted Youth, The Interrupters en Black Box Revelation, voor die laatste bands gaan ze dan net zo goed het geld niet betalen.

Conclusie: beide dagen zijn niks voor mij, maar ik zie heus wel mensen voor Pinkpop kiezen met deze timetables.

• Winning
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr en brutus257
Tja, leuk dat er 4 bands meer staan, maar je kan er niet echt meer bands door gaan zien, en de hoeveelheid bands die je gaat kijken is wat uiteindelijk telt.
Je hebt er wel meer keuze en doordat er meer keuze is is de kans groter dat er meer staat dat je wil zien.

Ook doordat daar tijdens de headliners wel alternatieven zijn.

Je hebt er wel meer keuze en doordat er meer keuze is is de kans groter dat er meer staat dat je wil zien.

Ook doordat daar tijdens de headliners wel alternatieven zijn.
Het is geen loterij, je bent niet afhankelijk van een kans, je kunt gewoon zien welke bands er staan en op basis daarvan bepalen waar je heen wilt. En dan begrijp ik best dat voor de mainstream bezoeker het rechterprogramma er misschien wel aantrekkelijker uitziet. Donnie, DMA's, Nielson, Di-Rect, Tash Sultana, Goldband, Tom Odell, OneRepublic, Machine Gun Kelly, Red Hot Chili Peppers. Biertje, patatje, gaan met die banaan.

• Winning
Waarderingen: DennisvdBr
Met september voor de deur. Iemand al een idee waar we de eerste namen kunnen verwachten. Ik meen dat Novarock altijd wel vroeg is??

Ik met genoegen alle suggesties te lezen.

The Killers zijn alleen sub als ze voor Bruce mogen spelen dus laten die vrijdags plannen.

Speciaal voor alle Woke aanhangers Marco als sub voor Rammstein op zaterdag

Zondag mag verrassing zijn.

Dan is het wellicht toch een idee om het festival eens op de schop te nemen. Toch maar kijken naar alternatieven tijdens de headliner, toch wat minder Nederlandse acts boeken, toch met co-headliners gaan werken. De dagbezoeker meer waard voor het geld geven. Terug de Champions League in.

Wel opvallend dat Werchter twee jaar op rij een dag met de Peppers weet uit te verkopen, waar dat Pinkpop niet 1 jaar lukt.
Heb je het dagprogramma gezien die dag?? Peppers was erg goed en verkopen nog genoeg kaarten.. maar niet met een dag met bijv. Goldband, met disturbed qotsa, black keys had de Peppers dag waarschijnlijk meer kaarten doen laten verkopen! Je reist niet helemaal naar landgraaf voor enkel de healiner dan zit je langer in de auto dan dat je er daadwerkelijk bent...
Tenzij het een grote act. Is, zie Bruce vorig jaar met zijn los concert op Megaland!!
Mocht je 2024 een popheadliner als Dua Lipa boeken laat dan niet op de 3fm stage System Of a Down afsluiten. Dat matcht niet met elkaar

• Leuk
Het is geen loterij, je bent niet afhankelijk van een kans, je kunt gewoon zien welke bands er staan en op basis daarvan bepalen waar je heen wilt. En dan begrijp ik best dat voor de mainstream bezoeker het rechterprogramma er misschien wel aantrekkelijker uitziet. Donnie, DMA's, Nielson, Di-Rect, Tash Sultana, Goldband, Tom Odell, OneRepublic, Machine Gun Kelly, Red Hot Chili Peppers. Biertje, patatje, gaan met die banaan.
Op Pinkpop is dit gelukkig inderdaad het geval. Op Rock Werchter is het veel meer een loterij welke bands je wel en niet kunt zien, aangezien je daar twee tijdvakken op een ander podium kwijt bent als je in een van de tenten iets wilt zien.

klopt, want ik had graag cijfers gezien die niet van een forum point of view komen

waarom, om meer forum leden te trekken 😂
Kom op Dennis! Ben het vaak met je eens maar dit kun je niet ontkennen, ook ik kom uit Friesland en merk dat hier in mijn omgeving Pinkpop hebben ingeruild en dan niet zo zeer om terrein of wat dan ook maar puur op de line-up... ik met mijn grote Pinkpop tattoo kan de overstap niet meer maken 😜 want ook ik kijk naar de line up van RW en die is toch aanzienlijk beter de afgelopen jaren.

• Leuk
Op Pinkpop is dit gelukkig inderdaad het geval. Op Rock Werchter is het veel meer een loterij welke bands je wel en niet kunt zien, aangezien je daar twee tijdvakken op een ander podium kwijt bent als je in een van de tenten iets wilt zien.
Liever meerdere keuzes dan verplicht naar Donnie of di-rect moeten kijken.

Heb nooit begrepen waarom mensen tegen meer muziek op een festival zijn.

Users who are viewing this thread