Ik zou bijna zeggen, u heeft al iets horen waaien of verklaar u nader
de headliners van afgelopen jaar verkochten nog niet eens de dagtickets uit, zelfs P!nk niet.
het caliber act dat de dagtickets verkoopt kan een festival niet meer boeken, behalve Glasto of de 'major-dagfestivals' als Hyde Park.
ik denk dat catagorie stadion headliners niet komen, dus sowieso Stones, U2 of AC/DC kunnen we vergeten.
en ik denk dat de catagorie Muse, Green Day en andere die een losse show een veld vullen, op Pinkpop rond 15k a 20k dagtickets blijven hangen.
ik denk dat Pinkpop op zzo'n headliners gaat focussen omdat de poule is die haalbaar is voor festivals, maar dan 'gewoon' een redelijk grote naam als Noord afsluiter te zetten, wellicht formaat Ziggo-dome? Als de co-headline constructie die wel vaker door mensen genoemd is.
Dus niet meer inzetten op de stadion-act, denk dat dat sowieso niet meer door Mojo gaat lukken, omdat gages veel te hoog zijn of deze acts eigen shows willen spelen. Dus het zal vallen op de 'headliners' die een respectabel gage vragen en welwillend zijn op festivals te spelen!
De vraag is, hapt het Pinkpop-publiek bij de verkoop de co-headline constructie of ligt de focus bij de bezoekers op de headliners?
En... willen de 'fans' van de headliners een dagkaart voor Pinkpop kopen en naar Landgraaf afdalen voor een dag?
Ik vermoed dat de weekend tickets uitverkocht of nagenoeg weer uitverkocht raken, maar de dagtickets denk ik dat wel alsnog de ca 60.000 bezoekers per dag blijven halen, dat verwacht ik ook in 2024.