Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
ja met dat nieuwe silent planet album die er aan komt zou dit wel een leuke booking zijn, ergens vroeg in de metal dome zou leuk zijn. dat nieuwe nummer staat al een paar dagen op repeat hier, heel zware northlane vibes waarbij trouwens, die ook nog 2020 hebben in te halen dus die zou ik ook als kanshebber al neerzetten voor GMM24
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.406
2.944
Volgend jaar hopelijk een iets evenwichtiger verdeling in genres. Dit jaar had metalcore overduidelijk de overhand. Maar heb me toch zeker vermaakt. Zit tussen alle aanbod altijd wel een paar pareltjes die heel veel goedmaken.🤘🥳
 

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
76
169
Dat bedoel ik maar.. 20 jaar geleden en dat voor een band die ieder jaar in Europa te vinden is. Het is ook maar een voorbeeld!

Ieder genre wat verwant is aan metal moet aan bod komen in mijn ogen. Zal het ene jaar makkelijker gaan dan het andere. Vraag me dat weleens af hoe het er op kantoor Graspop aan toe gaat, waarschijnlijk met lijsten met honderden bands erop.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.406
2.944
Dat bedoel ik maar.. 20 jaar geleden en dat voor een band die ieder jaar in Europa te vinden is. Het is ook maar een voorbeeld!

Ieder genre wat verwant is aan metal moet aan bod komen in mijn ogen. Zal het ene jaar makkelijker gaan dan het andere. Vraag me dat weleens af hoe het er op kantoor Graspop aan toe gaat, waarschijnlijk met lijsten met honderden bands erop.
Mogelijk dat die er net zo over Zeveren als wij hier op het forum. Als dat ook maar een beetje zo is dan heb ik medelijden met die mensen. Maar wel lachen!😜
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.283
3.856
Dat bedoel ik maar.. 20 jaar geleden en dat voor een band die ieder jaar in Europa te vinden is. Het is ook maar een voorbeeld!

Ieder genre wat verwant is aan metal moet aan bod komen in mijn ogen. Zal het ene jaar makkelijker gaan dan het andere. Vraag me dat weleens af hoe het er op kantoor Graspop aan toe gaat, waarschijnlijk met lijsten met honderden bands erop.
Alleen met Dave Culross. Anders is het geen Suffocation!!11! 😜
Dan mag Dave ook met Gorgasm en Hateplow een exclusive show doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Volgend jaar hopelijk een iets evenwichtiger verdeling in genres. Dit jaar had metalcore overduidelijk de overhand. Maar heb me toch zeker vermaakt. Zit tussen alle aanbod altijd wel een paar pareltjes die heel veel goedmaken.🤘🥳
Goh, metalcore blijft een breed genre niet alles die trouwens geklasseerd werd als metalcore was ook echt metalcore. En de metalcore op de mainstages was ook niet echt vergelijkbaar met deze op de Jupiler of metal Dome. In dat opzicht kan je bijna denken dat het 3 verwante genres waren. Maar goed ik spreek niet tegen dat meer death metal voor de liefhebbers wel aangenaam is. Ik denk dat idealiter de metalcore die in de metal Dome stond dit jaar eigenlijk daar niet thuishoorde en daar wat meer black en death en folk etc moest komen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.406
2.944
Goh, metalcore blijft een breed genre niet alles die trouwens geklasseerd werd als metalcore was ook echt metalcore. En de metalcore op de mainstages was ook niet echt vergelijkbaar met deze op de Jupiler of metal Dome. In dat opzicht kan je bijna denken dat het 3 verwante genres waren. Maar goed ik spreek niet tegen dat meer death metal voor de liefhebbers wel aangenaam is. Ik denk dat idealiter de metalcore die in de metal Dome stond dit jaar eigenlijk daar niet thuishoorde en daar wat meer black en death en folk etc moest komen.
Naar mijn mening was de Jupiler zo ongeveer alleen metalcore en op de mainstages was het ook zeker goed vertegenwoordigd. Nogmaals je hoort mij niet klagen. Ik vind mijn pareltjes wel over het hele weekend. Maar iom was metalcore gewoon heel erg aanwezig en zag ik wat minder van de andere genres. Maar dan praat ik meer voor anderen. Mijn smaak was wel goed aanwezig. Rollator, classic, thrash en zelfs metalcore. 🤘
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
411
696
Zoals wel vaker loop ik ook met blackbraid ietwat achter.😁
Blijf het nieuwe album wel erg lekker vinden maar.....
Vanacht optreden op helllfest gekeken en wat interviews en nu toch wat minder enthousiast als gister..😊
Desalniettemin hopelijk wel op gmm24.
#blackbraid
#gmm24
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.213
7.473
Naar mijn mening was de Jupiler zo ongeveer alleen metalcore en op de mainstages was het ook zeker goed vertegenwoordigd. Nogmaals je hoort mij niet klagen. Ik vind mijn pareltjes wel over het hele weekend. Maar iom was metalcore gewoon heel erg aanwezig en zag ik wat minder van de andere genres. Maar dan praat ik meer voor anderen. Mijn smaak was wel goed aanwezig. Rollator, classic, thrash en zelfs metalcore. 🤘
dat is dan wel weer redelijk overdreven, op de zaterdag stond er volgens mij geen enkele metalcore band op de jupiler stage bijvoorbeeld (of 1 als je code orange meetelt). op momenten dat metalcore op andere stages stond betekende dit vaak dat op de jupiler stage dan weer geen metalcore was, iets dat duidelijk te zien is op de zaterdag. Verder wel mee eens dat er veel metalcore stond hoor dus ik begrijp de kritiek wel.
 

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
76
169
dat is dan wel weer redelijk overdreven, op de zaterdag stond er volgens mij geen enkele metalcore band op de jupiler stage bijvoorbeeld (of 1 als je code orange meetelt). op momenten dat metalcore op andere stages stond betekende dit vaak dat op de jupiler stage dan weer geen metalcore was, iets dat duidelijk te zien is op de zaterdag. Verder wel mee eens dat er veel metalcore stond hoor dus ik begrijp de kritiek wel.
Sowieso vind ik metalcore (tegenwoordig) te divers om in een hokje te plaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.368
5.959
Zoals wel vaker loop ik ook met blackbraid ietwat achter.😁
Blijf het nieuwe album wel erg lekker vinden maar.....
Vanacht optreden op helllfest gekeken en wat interviews en nu toch wat minder enthousiast als gister..😊
Desalniettemin hopelijk wel op gmm24.
#blackbraid
#gmm24
Klonk het niet goed, of zijn het vervelende gasten in de interviews en op het podium?

Edit: album klinkt lekker idd
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Volgend jaar hopelijk een iets evenwichtiger verdeling in genres. Dit jaar had metalcore overduidelijk de overhand. Maar heb me toch zeker vermaakt. Zit tussen alle aanbod altijd wel een paar pareltjes die heel veel goedmaken.🤘🥳
Metalcore en glamrock waren er veel.
Hopelijk volgend jaar wat meer power/heavy metal.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
411
696
Klonk het niet goed, of zijn het vervelende gasten in de interviews en op het podium?

Edit: album klinkt lekker idd
Voelt een beetje alsof hij alles op z'n zolderkamer in elkaar heeft geknutseld en voor de optredens wat bijmekaar heeft verzameld...😄
Concert van hellfest op youtube is van helfest zelf dus zou toch redelijk moeten klinken,valt ietwat tegen.
Ondertussen wat andere optredens gezien op youtube dat is wat magertjes ook.
Vind dit nieuwe album wel stuk beter als het eerste voorlopig en clips ook erg vet.
We gaan het zien...dat acoustische in de nummers en soundscapes voelt ook beetje als een trucje.
Eerste paar luisterbeurten echt omver geblazen en misschien beetje te kritisch .
Heb dat vaak en snel als ik iets goed vind lol. Morgen nog is een paar luisterbeurten en ook eerste album weer is checken.
#blackbraid
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken