UK Glastonbury 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.029
8.667
Foo Fighters zie ik zomaar gebeuren met die UK tour dates, maar dat zou wel erg zonde zijn van de headlinespot met dat Dave daar precies elk jaar wel op het podium staat.
Denk dat die surprise show het net wat minder kans geeft. Ze hebben hun Glasto moment gehad dit jaar, volgend jaar die stadia.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Ja, Depeche Mode is een van de weinige Britse legendes die nog nooit een headlinerslot heeft gekregen op Glasto. Dus heb een gevoel dat volgend jaar eindelijk eens die kans gepakt wordt. Een beetje zoals The Cure in 2019. Zal wel goed werken daar.

Tja Madonna. Ik echo vooral wat ze zeggen op Efestivals eigenlijk. Ze treedt weer op en het past wel in het "2 vrouwen" verhaal, waarbij ik me niet kan voorstellen dat ze 2 hedendaagse popvrouwen gaan neerzetten.
Madonna zou echt zonde van die slot zijn zeg.

Maar goed, headliners op Glasto zijn niet perse zo belangrijk, staat altijd wel wat moois tegenover.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
As lots of you have been asking, we're happy to confirm that next year's Glastonbury will take place from Wednesday, June 26th to Sunday, June 30th 2024.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.029
8.667
Sja is een subjectief gegeven natuurlijk. Je kan niet elke band in 1 vakje duwen. Ik vind ze vrij poppy. AC/DC en Rage Against the Machine, om maar paar voorbeelden te noemen, zijn ook rock, maar ga niet snel in één adem noemen met The 1975.
En dan is Rage Against The Machine nog een soort mix tussen rock en rap.

Ach, hokjes he.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.635
893
Dua Lipa, Taylor Swift en Spice Girls dan op legends slot?

Rihanna derde headliner voor all female?
Moet je voor het legends-slot niet eerder kijken naar een legende als Billy Joel of Eric Clapton?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
https://www.rtlboulevard.nl/enterta...y-sluit-gesprek-met-glastonbury-baas-niet-uit

Sir Brian May (75) sluit een gesprek met Glastonbury-baas Michael Eavis (87) niet uit. Dat zegt de Queen-gitarist in gesprek met de Britse krant 'The Guardian'. Eerder sloot Brian een optreden van Queen op het festival uit omdat Michael Eavis de jacht op dassen steunt.

"Je kunt nooit nooit zeggen, maar het is voor mij een heel grote principekwestie", zegt Brian over een mogelijk gesprek met Michael. "Ik ben er meer dan ooit van overtuigd dat het doden van dassen de grootste misdaad is die dit land ooit heeft begaan tegen dieren in het wild." Michael zei eerder dat het standpunt van Brian 'van grote invloed' is op de kans dat Queen wordt gevraagd voor Glastonbury.

Michael Eavis, die ook melkveehouder is en het beroemde Glastonbury elk jaar op zijn landgoed Worthy Farm in Somerset organiseert, is onder bepaalde omstandigheden voorstander van het ruimen van dassen. De dieren zouden rundertuberculose kunnen veroorzaken bij koeien en dat wil hij als boer voorkomen.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
942
446
https://www.rtlboulevard.nl/enterta...y-sluit-gesprek-met-glastonbury-baas-niet-uit

Sir Brian May (75) sluit een gesprek met Glastonbury-baas Michael Eavis (87) niet uit. Dat zegt de Queen-gitarist in gesprek met de Britse krant 'The Guardian'. Eerder sloot Brian een optreden van Queen op het festival uit omdat Michael Eavis de jacht op dassen steunt.

"Je kunt nooit nooit zeggen, maar het is voor mij een heel grote principekwestie", zegt Brian over een mogelijk gesprek met Michael. "Ik ben er meer dan ooit van overtuigd dat het doden van dassen de grootste misdaad is die dit land ooit heeft begaan tegen dieren in het wild." Michael zei eerder dat het standpunt van Brian 'van grote invloed' is op de kans dat Queen wordt gevraagd voor Glastonbury.

Michael Eavis, die ook melkveehouder is en het beroemde Glastonbury elk jaar op zijn landgoed Worthy Farm in Somerset organiseert, is onder bepaalde omstandigheden voorstander van het ruimen van dassen. De dieren zouden rundertuberculose kunnen veroorzaken bij koeien en dat wil hij als boer voorkomen.
Gelukkig nog geen dassen of korenwolf gespot bij Megaland.
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
voorlopig opvallend weekendje ruimte in de 2024 tourdata van Coldplay tussen Lyon en Rome... (en geen UK date)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Lijkt me niet heel voor de hand liggend. Zou een beetje haaks staan op de duurzaamheidsmotieven om voor één optreden naar Glasto te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015
Het gerucht ging al en nu met dat gigantische gat rond het Glasto weekend, durf ik hen wel opschrijven. Dua Lipa en Coldplay lijken mij zekerheden nu.

Lijkt me niet heel voor de hand liggend. Zou een beetje haaks staan op de duurzaamheidsmotieven om voor één optreden naar Glasto te komen.
Het grootste deel van hun productie zou toch niet eens op het podium passen dus tijd genoeg om een minimale setup op een duurzame manier het kanaal over te krijgen, lijkt me.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Ik zie het om dezelfde redenen als Oasiss ook nog niet echt gebeuren, al zou het wel erg tof zijn - Maar dan liever in een jaar waar het voor hun wel tourtechnisch wat klimaatvriendelijker kan (dus als ze al in de UK zijn met hun productie).

Met minimale aankleding ala Churnups om 17 of 18u puur een uurtje hits mag natuurlijk ook. ;)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Laten we eerlijk zijn. Als er één band is die 'uit het niets' een zo klimaat mogelijk vriendelijke (rits aan) festivalshow(s) kan aankondigen waar ze afgelopen tijd aan hebben gewerkt. Is het Coldplay toch? Hebben ook Rock in Rio vorig jaar gedaan. Glastonbury lijkt me een zekerheidje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Om een kans te maken op tickets, moet ik me dan al ergens inschrijven nu? Gister op de Gentse Feesten met de Sweden Rock vrienden bedacht dat we hier heen moeten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken