Rammstein

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.113
6.187
Album is al uitgekomen, toch? Hintten beide wel een paar dagen geleden naar het publiceren van de video van Child of Sin.
ah, dan had ik dat waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd... wellicht enkel met vertraging geweest?
maar dan is dat toch uit gekomen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.261
4.539
Dat eerste slaat wel op mij hè? Zou voor mezelf zeggen dat ik geen oogkleppen op heb, maar dat zulke gebeurtenissen, ook afgaand op eerdere jurisprudentie, al eerder niet waar gebeurd zijn. Het kan natuurlijk dat het bij Till wel is gebeurd, en voorlopig wijst het er ook naar, maar ik heb wel dusdanig vertrouwen in de rechtspraak, ook met de huidige wetgeving, dat de waarheid boven water komt.

Wel lastiger trouwens om alles van vroeger te veroordelen naar de huidige (juridische) maatstaven. Hoe ver ga je terug? Maar da's weer een andere discussie.

Hoeveel jurisprudentie heb je gelezen hierover? Nieuwe wetgeving is in casu een teken dat de oude tekortschoot. Een conclusie die juist ook door rechtsprekende instanties is ondersteund. Een rechter kan niemand veroordelen als de wetgever een en ander niet voldoende heeft ingekaderd.

En ik bedoelde ook helemaal niet aan te geven dat we vroegere daden heel eenvoudig naar huidige maatstaven moeten bekijken. Het is juist andersom. Aangegeven werd dat vroeger ook onbehoorlijke dingen zouden zijn gebeurd. Dat deze destijds niet aan het licht kwamen of door een andere bril werden gezien, is een non-argument (en in dat licht mijn opmerking over slavernij).

Wat daar verder over zij, positief recht bezien tegenover historische ontwikkelingen, is heel interessant maar past hier waarschijnlijk niet heel goed.

Ik houd het ook hierbij haha en laat het verder aan de overgebleven fans ;).
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.468
3.035
Hoeveel jurisprudentie heb je gelezen hierover? Nieuwe wetgeving is in casu een teken dat de oude tekortschoot. Een conclusie die juist ook door rechtsprekende instanties is ondersteund. Een rechter kan niemand veroordelen als de wetgever een en ander niet voldoende heeft ingekaderd.

En ik bedoelde ook helemaal niet aan te geven dat we vroegere daden heel eenvoudig naar huidige maatstaven moeten bekijken. Het is juist andersom. Aangegeven werd dat vroeger ook onbehoorlijke dingen zouden zijn gebeurd. Dat deze destijds niet aan het licht kwamen of door een andere bril werden gezien, is een non-argument (en in dat licht mijn opmerking over slavernij).

Wat daar verder over zij, positief recht bezien tegenover historische ontwikkelingen, is heel interessant maar past hier waarschijnlijk niet heel goed.

Ik houd het ook hierbij haha en laat het verder aan de overgebleven fans ;).
En die zijn er toch nog genoeg. Kom net uit Groningen van mijn werk. Zijn toch talloze zwarte Rammstein shirts die ik tegen kwam. Heb zo'n vermoeden dat het gros de niet eens van de problematiek af weet. Zef heb ik niet zoveel met Rammstein. Maar mocht het waar zijn dat het gedwongen en gedrogeerde handelingen waren dan mogen ze hem van mij aan de hoogste boom knopen. Maar ik sta ook achter de wetenschap dat eerst de rechtspraak gedaan moet zijn voor dat hij veroordeeld wordt door de media.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en Minie

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
156
127
Klein kwartiertje nu bezig en ik sta achter het podium te kijken. Geen kaartje dit keer maar aangezien het op 500 meter lopen is van mij toch even wezen kijken. Toch nog een aantal Duitsers die te laat de weg naar Groningen hebben gevonden. Komen na 2 nummers nog aanlopen. Wel echt een show hoor. Gaaf man.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
743
445

Zelfs de grootste vuurspuwers en rookwolken kunnen Rammstein niet redden in Groningen​

RECENSIE Op een aangename zomeravond leverde Rammstein in het Stadspark in Groningen ouderwets beukwerk. Op het goed gevulde veld was ook een roze olifant, die lastig te verjagen was.

Alexander van Eenennaam 06-07-23, 22:50 Laatste update: 07:11

De aanloop naar de twee optredens van Rammstein - vrijdag staan de Duitsers opnieuw in het Stadspark - was een rommelige. Het meest in het oog sprong de berichtgeving over frontman Till Lindemann (60) die door meerdere vrouwen is beschuldigd van seksueel misbruik, soms met drogering.
https://www.ad.nl/binnenland/rechte...en-rammstein-in-groningen-gaan-door~aca7e16f/
Daarbij kwam een hoop onrust over de vergunningen van de provincie en de gemeente, die speciaal voor de twee Rammstein-shows het geluidslimiet tijdelijk verhoogde van 100 naar 103 decibel. Het leidde tot een rechtszaak, die pas enkele uren voor het eerste optreden werd beslecht.
De fans, onder wie veel Duitsers, wachtten het donderdagmiddag in de Groningse zon rustig af. Niemand die er serieus rekening mee hield dat Rammstein het park niet zou mogen overdonderen met hits als Deutschland, Du Hast en Sonne.

Clichés​

Dat doet de geroutineerde band zodra de avond is gevallen op de zo bekende wijze, met de vlammen van de ‘pyro’, rookwolken, papiersnippers en veel theater. Het zijn inmiddels bijna clichés, maar ze werken nog altijd, ook voor 50.000 mensen in het Stadspark.
Een roze olifant zou in al dat Duitse theater niet eens opvallen, maar het exemplaar in Groningen is slechts denkbeeldig. Er is - natuurlijk niet bij iedereen - wel sprake van enig ongemak. Neem bij de merchandise de vrouwenshirtjes met de opdruk ‘Pussy’, een lied dat nu al bijna een maand niet meer opduikt in de setlist. Het was in de context ook wel erg ongemakkelijk dat Lindemann tijdens Pussy met een peniskanon schuim het publiek in moest schieten.

Afstand​

Natuurlijk wordt het ongemak in Groningen niet benoemd. Lindemann hield ook vroeger al geen praatjes tegen het publiek en nu komt die afstand hem erg goed uit. De band speelt strak - niets op aan te merken - en Lindemann is goed bij stem.
Aan de kant van het publiek is er intussen een opvallende matheid. Hoe enthousiast de klassiekers ook onthaald worden, tussen de liedjes door zijn de fans lauw in de reacties, ook aan het einde van de reguliere set, wanneer de band voor de vorm afscheid neemt. Het kan niet anders of vrijwel iedere fan denkt ergens op de avond ook even aan ‘dat andere’.
Zo hangt er toch een dempende deken over de avond, die zelfs de grootste vuurspuwers niet verdrijven. De liefhebbers komen in Groningen echt wel aan hun trekken, maar memorabel wil het geen moment worden.

 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.113
6.187
https://dvhn.nl/groningen/Tot-waar-is-Rammstein-te-horen-Laat-het-ons-weten-28524635.html

Image
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.113
6.187
Tja, als je iedereen dit gewoon laat invullen, blijkt het dus dat Rammstein dan toch nog op Pinkpop heeft gestaan!
ik wilde gisteren nog een cd van Rammstein opzetten, dan had ik dit ook kunnen invullen voor Landgraaf 😂
 
  • Haha
Waarderingen: Bassie78

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.468
3.035
In mijn woonplaats waren ze schijnbaar ook te horen. Ik zat toch echt tot een uurtje of 11 buiten, maar heb toch geen Rammstein gehoord.🤣 Was dan zeker net buiten dorp in een weiland.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken