Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
Misschien eens herinneren dat hier meer dan 350 pagina's zuur staan van iedereen, met grootste frustratie dat het alweer dezelfde namen zijn.
Ik ga niet terug opnieuw dezelfde namen herhalen hier, maar enige verfrissing zou wel op zijn plaats geweest zijn in de headliners.

Dus ja, na x aantal jaren Werchter, heb ik dit jaar heel weinig waar ik écht naar uitkijk en is de voeling weg. Het 'magische' ontbreekt ofzo...
Nochtans, de mogelijkheden zijn er wel degelijk om een affiche te vullen met namen die 'nieuw' zijn.



Met voorsprong Glastonbury, maar ook een Primavera Sound.
Kon er uiteindelijk niet bij zijn bij die laatste, maar volgend jaar hopelijk wel.
Enkel Kendrick is een Werchter headliner waardige naam die ze gemist hebben dit jaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
En Blur en Depeche Mode.

De sterkte bij Glastonbury is dat ze ruimer programmeren, zoals Guns 'n Roses, Lizzo, Lana Del Rey, Blondie, Elton John, ...
Zet daarnaast 80% van onze huidige Werchter lineup en je krijgt een totaal andere affiche.
Helemaal eens, maar Werchter en Glasto vergelijken lijkt me niet helemaal fair.
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
De sterkte bij Glastonbury is dat ze ruimer programmeren, zoals Guns 'n Roses, Lizzo, Lana Del Rey, Blondie, Elton John, ...
Zet daarnaast 80% van onze huidige Werchter lineup en je krijgt een totaal andere affiche.

Gaat ook makkelijker zoveel artiesten booken als je zo ontiegelijk veel podiums hebt. Lijkt mij niet een eerlijke vergelijking.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
En Blur en Depeche Mode.
De moeite dat Blur heeft met de lokerse feesten geeft RW wel een stok om mee te slaan. En dan zouden ze voor een ander moeten spelen in deze line up.
Beetje eenzelfde verhaal met Lizzo, jammer dat haar Sportpaleis niet uitverkocht, gaat nog een extra boost nodig hebben om de finale stap te zetten lijkt me.
DM doet geen festivals, behalve PS exclusief.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.627
875
Enkel Kendrick is een Werchter headliner waardige naam die ze gemist hebben dit jaar.
Met een beetje geluk hebben we in 2024 wel een affiche met namen die we nog niet zo dikwijls gezien hebben.
Zou bijvoorbeeld kunnen worden: Dua Lipa, Blink-182, Aerosmith, RATM en dat spreekt me meer aan dan de zoveelste keer Muse, RHCP of Editors.
Natuurlijk, ik besef ook wel dat voor iemand die jong is en nog niet zoveel Werchter-jaren achter de rug heeft, deze affiche waarschijnlijk wél aanspreekt...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
Met een beetje geluk hebben we in 2024 wel een affiche met namen die we nog niet zo dikwijls gezien hebben.
Zou bijvoorbeeld kunnen worden: Dua Lipa, Blink-182, Aerosmith, RATM en dat spreekt me meer aan dan de zoveelste keer Muse, RHCP of Editors.
Natuurlijk, ik besef ook wel dat voor iemand die jong is en nog niet zoveel Werchter-jaren achter de rug heeft, deze affiche waarschijnlijk wél aanspreekt...
Blink is een binnenkopper net als FF. En afhankelijk van Zack RATM ook.
Depeche Mode in the mix (TW Classic?).
Aerosmith gaat naar GMM natuurlijk als ze touren.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.627
875
Helemaal eens, maar Werchter en Glasto vergelijken lijkt me niet helemaal fair.
Gaat ook makkelijker zoveel artiesten booken als je zo ontiegelijk veel podiums hebt. Lijkt mij niet een eerlijke vergelijking.

Ja, dat snap ik wel + uiteraard vrij veel 'concurrentie' in België, wat je in andere landen minder hebt.
Hier heb je helaas veel hokjes, waardoor bijvoorbeeld een Aerosmith op Graspop terecht komt en een Dua Lipa op Boutique...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arctic en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Stonden wel op Primavera toch? Of was dat een hele exclusieve?
Nee dit jaar echt uitgesproken een zaaltour, met Primavera als enige uitzondering. Volgend jaar verwacht ik wel festivals (de Mad Cools, Openers, en hopelijk ook Werchter en eindelijk eens de eerste keer Glastonbury).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Blink is een binnenkopper net als FF. En afhankelijk van Zack RATM ook.
Depeche Mode in the mix (TW Classic?).
Aerosmith gaat naar GMM natuurlijk als ze touren.
The National ook wel een knoert van een inkopper, nu die niet in België staat maar wel in de Ziggo. Voor een band die we zo vaak zien ook echt verrassend lang geleden op RW. Het zal 11 (!) jaar geleden zijn tegen dan. Veel aangevraagd ook nu omtrent die vervanger van Stromae.

En Dua Lipa. En The Cure.

En dan gaan we één voor één weer zien afvallen al puntje bij paaltje komt.
 
Laatst bewerkt:

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
The National ook wel een knoert van een inkopper, nu die niet in België staat maar wel in de Ziggo.

Voor een band die we zo vaak zien ook echt verrassend lang geleden op RW. Het zal 11 (!) jaar geleden zijn tegen dan. Veel aangevraagd ook nu omtrent die vervanger van Stromae.
Hoe zit het dan met Eaux Claires (of hoe noemt hun georganiseerd festival)? Viel altijd in het RW weekend, maar geen idee of het nog bestaat.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
954
993
Ik zie The National niet meteen een headliner status genieten in België voor een festival als Werchter.
Zijn toch nog eerder een headliner voor een Cactus of Lokerse Feesten lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Hoe zit het dan met Eaux Claires (of hoe noemt hun georganiseerd festival)? Viel altijd in het RW weekend, maar geen idee of het nog bestaat.
Dat bestaat al eventjes niet meer. Laaste editie was in 2018.
Ik zie The National niet meteen een headliner status genieten in België voor een festival als Werchter.
Zijn toch nog eerder een headliner voor een Cactus of Lokerse Feesten lijkt me.
The National is nooit groter geweest dan nu denk ik. Hun Ziggo is ook netjes uitverkocht in NL en ik denk dat ze in België zelfs nog ietsje populairder zijn dan in Nederland. Die zijn duidelijk opgespaard voor volgend jaar (ipv een keer het Sportpaleis). Die gaan gewoon een spot a la War On Drugs in 2022 krijgen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Weer The Cure?! 😉
Ja, vind het ook heel snel aanvoelen maar als er dit jaar al 2 headliners uit 2019 kunnen staan (en eentje uit 2022), dan kan het volgend jaar zeker. De zaalshows zijn geweest en die nieuwe plaat komt er echt aan. Dat wordt weer alle festivals afgaan volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Misschien eens herinneren dat hier meer dan 350 pagina's zuur staan van iedereen, met grootste frustratie dat het alweer dezelfde namen zijn.
Ik ga niet terug opnieuw dezelfde namen herhalen hier, maar enige verfrissing zou wel op zijn plaats geweest zijn in de headliners.

Dus ja, na x aantal jaren Werchter, heb ik dit jaar heel weinig waar ik écht naar uitkijk en is de voeling weg. Het 'magische' ontbreekt ofzo...
Nochtans, de mogelijkheden zijn er wel degelijk om een affiche te vullen met namen die 'nieuw' zijn.



Met voorsprong Glastonbury, maar ook een Primavera Sound.
Kon er uiteindelijk niet bij zijn bij die laatste, maar volgend jaar hopelijk wel.
Heeft toch ook allemaal te maken met wie tourt , haalbaar is en wil komen. Als je headliner afhaakt is mumford een mooie boeking.
Foo fighters zullen wrs volgend jaar touren , net als Metallica, Rage (?) En Taylor Swift (boutique). Maar dat wil niet zeggen dat dat ook effectief doorgaat. Als je Primavera met werchter vergelijkt dit jaar zou ik altijd werchter kiezen. Zeker de undercard een pak sterker hier.ookal heb ik zelf niks met bvb stormzy
Maar dan ben je bij smaken en die verschillen. Niet dat werchter plots zoveel zwakker zou zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Gebruikers die dit onderwerp bekijken