Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.915
Dat is een praktisch uitgangspunt, waar slechts een klein gedeelte van op de hoogte was.

Deze namiddag heeft nog iemand hier de vraag gesteld om één naam te posten die dé vervanger mocht worden.
Geen M&S, hoor. Niemand.

Begin meer en meer de voeling met Werchter kwijt te geraken, vooral omdat andere omliggende festivals in Europa het duidelijk wel beter kunnen precies...
Ongeloofelijk hoeveel zuur er uit je reacties druipt. Die laatste alinea waar slaat dat zelfs op.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.700
2.363
Daarom wil ik weten welke festivals beter doen hahaha, RW heeft in mijn ogen toch echt wel de beste en meest gevarieerde line up van de majors in die periode
Meest gevarieerde zou ik nu niet meteen zeggen, op dat vlak doet bijvoorbeeld Roskilde het (op vlak van muziekgenres en inclusie) nog net wat beter.

Wat zeker niet wilt zeggen dat Werchter een mindere line-up heeft. Als je met die Roskilde line-up afkomt op Werchter wordt dat meteen afgestraft qua ticket sales (kwestie van doelgroep, traditie en cultuur). Beste line-up is natuurlijk kwestie van smaak, en dan "wint" Werchter dit jaar ook voor mij.

Misschien dat zo'n festival Slyke meer aanspreekt? (Of tis iets helemaal anders, dat kan ook 😅).
 
Laatst bewerkt:

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.915
Meest gevarieerde zou ik nu niet meteen zeggen, op dat vlak doet bijvoorbeeld Roskilde het (op vlak van muziekgenres en inclusie) nog net wat beter.

Wat zeker niet wilt zeggen dat Werchter een mindere line-up heeft. Als je met die Roskilde line-up afkomt op Werchter wordt dat meteen afgestraft qua ticket sales (kwestie van doelgroep, traditie en cultuur). Beste line-up is natuurlijk kwestie van smaak, en dan "wint" Werchter dit jaar ook voor mij.
Roskilde, Glastonbury, Werchter, Primavera van de grootste in hun 'ding'. En ieder heeft hun 'ding' dit jaar maar dan in orde.
Eervolle vermelding naar Open'er met enkele europese exclusives. Mad Cool is vergelijkbaar met Werchter en Nos stelt me teleur dit jaar.

Overall niet het beste festivaljaar.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Onderschat je toch hoor. 2019 gemist? Echte headliner
Ik heb ze enkel in 2010 gezien in de tent op Pukkelpop.
Totaal onderschat door de organisatie. Die tent ontplofte en de sfeer neigde naar massahysterie.

Maar dat was toen en ik vraag me af of ze die headliner spot nog steeds waard zijn.
In normale omstandigheden dan. Als vervanger vind ik het prima gedaan van de organisatie. Alleen heb ik er echt niks mee.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Ongeloofelijk hoeveel zuur er uit je reacties druipt. Die laatste alinea waar slaat dat zelfs op.
Misschien eens herinneren dat hier meer dan 350 pagina's zuur staan van iedereen, met grootste frustratie dat het alweer dezelfde namen zijn.
Ik ga niet terug opnieuw dezelfde namen herhalen hier, maar enige verfrissing zou wel op zijn plaats geweest zijn in de headliners.

Dus ja, na x aantal jaren Werchter, heb ik dit jaar heel weinig waar ik écht naar uitkijk en is de voeling weg. Het 'magische' ontbreekt ofzo...
Nochtans, de mogelijkheden zijn er wel degelijk om een affiche te vullen met namen die 'nieuw' zijn.


Welke festivals doen het volgens u beter? Oprechte vraag, dat ik ze ook eens kan overwegen dan.
Met voorsprong Glastonbury, maar ook een Primavera Sound.
Kon er uiteindelijk niet bij zijn bij die laatste, maar volgend jaar hopelijk wel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Misschien eens herinneren dat hier meer dan 350 pagina's zuur staan van iedereen, met grootste frustratie dat het alweer dezelfde namen zijn.
Ik ga niet terug opnieuw dezelfde namen herhalen hier, maar enige verfrissing zou wel op zijn plaats geweest zijn in de headliners.

Dus ja, na x aantal jaren Werchter, heb ik dit jaar heel weinig waar ik écht naar uitkijk en is de voeling weg. Het 'magische' ontbreekt ofzo...
Nochtans, de mogelijkheden zijn er wel degelijk om een affiche te vullen met namen die 'nieuw' zijn.



Met voorsprong Glastonbury, maar ook een Primavera Sound.
Kon er uiteindelijk niet bij zijn bij die laatste, maar volgend jaar hopelijk wel.
Het programma is goed maar (op Elton na) zijn die Glastonbury headliners ook niet jevanhet dit jaar imo. Raar dat Rosalia daar ook ontbreekt op het affiche.

Lijkt gewoon een lastig jaar te zijn. En met die Stromae cancel heeft RW het gewoon in korte termijn goed opgelost imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Arctic

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.915
Net ook een beetje 'ter voorbereiding' nog eens die hitjes aangeklikt op Spotify. Die zijn in die 13 jaar ook snel en lelijk oud geworden.
De beste nummers van die mannen hebben het dan ook nooit gehaald tot singles of hits. Dat terzijde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Het programma is goed maar (op Elton na) zijn die Glastonbury headliners ook niet jevanhet dit jaar imo. Raar dat Rosalia daar ook ontbreekt op het affiche.

Lijkt gewoon een lastig jaar te zijn. En met die Stromae cancel heeft RW het gewoon in korte termijn goed opgelost imo.
Ja maar zelfs met een GnR valt er op die Glasto lineup weer weinig af te dingen. Hoe langer je kijkt, hoe krankzinniger het wordt.

En ze hebben Lana. Ook gewoon een headliner. Let op hij zij daar straks meer volk trekt dan de Gunnies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Het programma is goed maar (op Elton na) zijn die Glastonbury headliners ook niet jevanhet dit jaar imo. Raar dat Rosalia daar ook ontbreekt op het affiche.

Lijkt gewoon een lastig jaar te zijn. En met die Stromae cancel heeft RW het gewoon in korte termijn goed opgelost imo.
De sterkte bij Glastonbury is dat ze ruimer programmeren, zoals Guns 'n Roses, Lizzo, Lana Del Rey, Blondie, Elton John, ...
Zet daarnaast 80% van onze huidige Werchter lineup en je krijgt een totaal andere affiche.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken