Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Zo lang mogelijk gewacht met de tweede acts uit eenzelfde land, maar na het Verenigd Koninkrijk is nu ook Italië aan de beurt:
Tijd voor weer wat echte powermetal. What's better than a dwarf? A drunken dwarf!
Niet normaal gezellig met (enorm feest richting het einde van de videoclip):

Wind Rose

Tot nu toe aangekondigd:
Harry Styles 🇬🇧 - Bryan Adams 🇨🇦
Ghost 🇸🇪 - Volbeat 🇩🇰 - Enrique Iglesias 🇪🇸
Andrea Bocelli 🇮🇹 - Ramin Djawadi 🇩🇪 - Joe Hisaishi 🇯🇵
Noel Gallagher's High Flying Birds 🇬🇧 - a-ha 🇳🇴
Airbourne 🇦🇺 - Brutus 🇧🇪 - Froukje 🇳🇱 - Myrath 🇹🇳 - Wind Rose 🇮🇹
The Rasmus 🇫🇮 - Kalush Orchestra 🇺🇦 - Daði Freyr 🇮🇸 - RUSSKAJA 🇦🇹

Disclaimer: aan de positie van namen kunnen geen rechten worden ontleend


@MadMandra27 en daarna @Brian wanneer ie kan en @Timmetje
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Een hele hoop mooie namen zijn voorbij gekomen en ook wat van mijn lijstje. Dat is natuurlijk ook het risico van er wat langer uitliggen. Ik ga gewoon lekker een beurt voor mij uit spelen en kondig 4 namen aan. Als @MadMandra27 een van die namen wou aankondigen, heb ik pech en is die voor jou ipv mij.

We beginnen in Denemarken. Geen idee waarom, maar in september 2017 heb ik dit nummer in mijn spotify playlist gegooid. Sindsdien komt het nummer geregeld voorbij en telkens is het weer genieten van volkomen vreemde teksten. Ik ga ook niet opzoeken wat het betekent.

Fribytterdrømme (DNK)


We gaan door naar Japan. 2de keus uit dat land, dus vol voor deze draft. Iets heel bijzonders, want is het een artiest of band? Nee, project is misschien beter. We kennen allemaal de holograms van ABBA die optreden of de visuele band Gorillaz. Dit is next level. Een software voicebank zoals op Wiki beschreven. Komt dat zien.

Hatsune Miku (JPN)


Nieuw-Zeeland zijn we nog niet geweest, dus hoog tijd. Tudu-dududu-dududududu. Op papier zegt het je niks, maar als je het hoort herken je het direct!

Brooke Fraser (NZL)


We sluiten af met vikingmetal uit Faeröer. Net zoals op begeleidend filmpje, komen ze met orkest!

Týr (FRO)


Voor het overzicht:
Blackpink (KOR) - Wizkid (NGA) - Alanis Morrisette (CAN) - Hatsune Miku (JPN) - Woodkid (Fra) - Paul Kalkbrenner (DEU) - Pendulum (AUS) - Kitarõ (JPN) - Parov Stelar (AUT) - Brooke Fraser (NZL) - Mura Masa (GGY) - Tinariwen (MLI) - Spider Murphy Gang (DEU) - Midnight Oil (AUS) - Týr (FRO) - Babasónicos (ARG) - Go_A (UKR) - Gazpacho (NOR) - Fribytterdrømme (DNK)
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Ondanks de MadMandra Meeting ook de laatste groep van Brian wou aankondigen, ging dat pas bij de vrije keuze zijn waarschijnlijk dus het is voor hem!

De volgende naam die we aankondigen komt wederom van een nieuw land, meer bepaald uit Nieuw-Zeeland. Stevige headliners zijn mooi, maar een sterke undercard maakt het pas helemaal af. Dames en heren, The Beths.


Next: @Timmetje, @InsaniTiny
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion, Yannick en Brian

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Park Green Naked.jpg
Park Green Jaar.jpg

Het was wat langer wachten dan verwacht maar plots zijn daar dan twee nieuwe namen voor Park Green. De eerste is een Nieuw-Zeelandse band, The Naked and Famous. De band bestaat al sinds 2007 en liet ondertussen vier volledige albums op de wereld los waarvan de laatste in 2020. De band zal in Antwerpen op zaterdag op Main Stage spelen voor Goldband, Elbow en Arctic Monkeys.

Voor zondag is er dan Nicolás Jaar bijgekomen, een man met de Chileense nationaliteit. Hij zal op een speciale stage mogen spelen op zondag, meer nog hij mag deze afsluiten. Zondag krijgt wel duidelijk wat Zuid-Amerikaanse trekken met verder nog Rodrigo y Gabriela en Buena Vista Social Club.

Park Green Overzicht.jpg

Door privé omstandigheden dit weekend niet op het forum geraakt, in ieder geval heb ik nu ingehaald en is het nog steeds aan @Timmetje en daarna @InsaniTiny
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Bij aanvang van deze landenbingo kwam de organisatie erachter dat ze eigenlijk totaal geen kennis had van Zuid-Amerikaanse muziek. Er is sindsdien druk onderzoek gedaan, en daar is onder andere de volgende geweldige indie-popgroep uit Chili uit naar voren gekomen:


Playa Gótica




@Oasiss
@teunajax
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Tijd voor de eerste van bij onze noorderburen. Annelotte De Graaf komt haar geweldige 3de album 'Barefoot On Diamond Road' exclusief voorstellen op Cabin In The Woods 2023: Amber Arcades!


@Martijn
@jonasvh

De teller voor Cabin In The Woods 2023 staat hiermee op 19! Reeds aangekondigd zijn:


Adele (🇬🇧), Fiona Apple (🇺🇸), Sigrid (🇳🇴), Nightwish (🇫🇮), Black Midi, New Road (🇬🇧), Angélique Kidjo (🇧🇯), Carly Rae Jepsen (🇨🇦), Courtney Barnett (🇦🇺), Rina Sawayama (🇯🇵), Hania Rani (🇵🇱), Alice Phoebe Lou (🇿🇦), Amber Arcades (🇳🇱), Just Mustard (🇮🇪), Beabadoobee (🇵🇭), Bedouine (🇸🇾),Pussy Riot (🇷🇺), Francis Of Delirium (🇱🇺), Girl Scout (🇸🇪) & Nana Benz du Togo (🇹🇬)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Een nieuwe week, een nieuwe aankondiging voor Festival of Fools:

Voor deze aankondiging houden we halt in Denemarken. Deze band haalt z'n saus bij Clutch, Down en Rage Against The Machine en met hun derde langspeler uit 2022 op zak zijn ze helemaal klaar om het podium in Oostende te beklimmen.

Make some noise for: 🤘 I'LL BE DAMNED 🤘

30th & 31st of february (22).jpg


@Marshmallowsz > ik > @Martijn


LINE UP

Ozzy Osbourne 🇬🇧 - SOAD 🇺🇸 - AC/DC 🇦🇺
The Hu 🇲🇳 - Carthagods 🇹🇳 - Sabaton 🇸🇪 - Beuk 🇧🇪 - Dirty Honey 🇺🇸 - Powerwolf 🇩🇪 - Royal Republic 🇸🇪 - Vandenberg 🇳🇱
Nickelback 🇨🇦 - Alestorm 🇬🇧 - The Rumjacks 🇦🇺 - NanowaR of Steel 🇮🇹 - Motosierra 🇺🇾 - Lordi 🇫🇮 - Miracle of Sound 🇮🇪 - I'll Be Damned 🇩🇰


MORE TO BE ANNOUNCED SOON
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Voor de volgende aankondiging houden we halt in Kroatië. Met een stem die zomaar uit de gloriejaren '80 kan komen, weet zanger Dino Jelusic alvast hoe je een publiek moet inpakken met kneiterharde rock 'n roll!

🤘 ANIMAL DRIVE 🤘

30th & 31st of february (23).jpg


@Martijn > @warriorandweirdo


LINE UP

Ozzy Osbourne 🇬🇧 - SOAD 🇺🇸 - AC/DC 🇦🇺
The Hu 🇲🇳 - Carthagods 🇹🇳 - Sabaton 🇸🇪 - Beuk 🇧🇪 - Dirty Honey 🇺🇸 - Powerwolf 🇩🇪
Royal Republic 🇸🇪 - Vandenberg 🇳🇱 - Nickelback 🇨🇦 - Alestorm 🇬🇧 - The Rumjacks 🇦🇺 - Animal Drive 🇭🇷
NanowaR of Steel 🇮🇹 - Motosierra 🇺🇾 - Lordi 🇫🇮 - Miracle of Sound 🇮🇪 - I'll Be Damned 🇩🇰

MORE TO BE ANNOUNCED SOON
OFFICIAL SPOTIFY PLAYLIST
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken