Een hele hoop mooie namen zijn voorbij gekomen en ook wat van mijn lijstje. Dat is natuurlijk ook het risico van er wat langer uitliggen. Ik ga gewoon lekker een beurt voor mij uit spelen en kondig 4 namen aan. Als
@MadMandra27 een van die namen wou aankondigen, heb ik pech en is die voor jou ipv mij.
We beginnen in Denemarken. Geen idee waarom, maar in september 2017 heb ik dit nummer in mijn spotify playlist gegooid. Sindsdien komt het nummer geregeld voorbij en telkens is het weer genieten van volkomen vreemde teksten. Ik ga ook niet opzoeken wat het betekent.
Fribytterdrømme (DNK)
We gaan door naar Japan. 2de keus uit dat land, dus vol voor deze draft. Iets heel bijzonders, want is het een artiest of band? Nee, project is misschien beter. We kennen allemaal de holograms van ABBA die optreden of de visuele band Gorillaz. Dit is next level. Een software voicebank zoals op Wiki beschreven. Komt dat zien.
Hatsune Miku (JPN)
Nieuw-Zeeland zijn we nog niet geweest, dus hoog tijd. Tudu-dududu-dududududu. Op papier zegt het je niks, maar als je het hoort herken je het direct!
Brooke Fraser (NZL)
We sluiten af met vikingmetal uit Faeröer. Net zoals op begeleidend filmpje, komen ze met orkest!
Týr (FRO)
Voor het overzicht:
Blackpink (KOR) - Wizkid (NGA) - Alanis Morrisette (CAN) - Hatsune Miku (JPN) - Woodkid (Fra) - Paul Kalkbrenner (DEU) - Pendulum (AUS) - Kitarõ (JPN) - Parov Stelar (AUT) - Brooke Fraser (NZL) - Mura Masa (GGY) - Tinariwen (MLI) - Spider Murphy Gang (DEU) - Midnight Oil (AUS) - Týr (FRO) - Babasónicos (ARG) - Go_A (UKR) - Gazpacho (NOR) - Fribytterdrømme (DNK)