Graspop Metal Meeting 2023

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
nieuwe week, nieuwe kansen ! wordt dit de week ?

alter bridge, hammerfall, airbourne, queensryche, ad infinitum, evanescence, quierboys, skid row, dead daisies, amaranthe om maar een paar te noemen'.
en :ROFLMAO: mike tramp's songs from white lion.
Dit is al efficienter dan, "wordt dit de dag?"

Ik ga het aanstaande woensdag nog een stuk efficienter proberen.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Alestorm was gisteren wel oke in Torhout. Had ze nog nooit in een zaal gezien. Vond altijd dat ze ook wel eens een headlinerspot konden krijgen bij een net iets mindere line up.
Na gisteren heb ik er net een minder gevoel bij. Was nog altijd dik oké, maar had het gevoel dat het wat grof zou zijn tegenover bands die lyrisch en muzikaal net wat beter zijn, maar minder volk in Jack n Jones en Ralph Lauren truitjes aantrekken, om ze als headliner te plaatsen.
De helft van West-Vlaanderen was er weer bij, net zoals bij Rammstein vorig jaar. Alestorm is dus wel een band die wat volk kan trekken, maar ik miste iets... Geen idee wat juist, met om headliner te zijn is het net niet.

Zat me ook te bedenken, Epica verkoopt net de AB in Brussel uit, net zoals Trivium/HSB op dinsdag. Die staan hoog, tot headliner op Alcatraz. Alestorm speelt in een sporthal in Torhout...geen idee of het management nog niet mee is, er geen andere zaal in gans België vrij was, of het effectief hun niveau nu is. Als je in een sporthal speel in Januari, dan ben je toch nog een paar jaar van headliner status vanaf.
Alestorm blijft leuk, maar waarschijnlijk op hun hoogtepunt. Kan er natuurlijk heeeeel ver naast zitten.
Hoi...de Mast een sportzaal benoemen is toch een beetje underrated voor deze zaal....Torhout heeft deze zaal speciaal gebouwd voor allerlei evenementen....StrikeTorhout gebruikt deze zaal voor concerten te geven omwille van de grotere capaciteit dan hun eigen club....Persistence tour en Stonesour,Papa Roach, in het verleden....Het is idd een rechthoekige betonconstructie van uitzicht die wel wat meer aankleding kan gebruiken....
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.418
Goedemorgen!
Weer een aantal pagina's bijgelezen.

First: GnR = Guns and roses of Guns no roses... Dan moeten we Mötley Crüe nu ook wel zeer vreemd gaan uitspreken. <Meutlie Creue>
Second: Big up naar de sfeerbeheerders om snel in te grijpen in het links-rechts-debacle. Dit is hier enkel de plek voor de Devils Horns. niets meer of minder 🤘
Last but not least: Vandaag is de dag!


PS, even iets totaal anders; iemand goeie ervaringen met (online) lessen om gitaar te leren spelen? Heb mezelf een beginnersgitaar (elektrisch) gekocht. Deels omdat het een Les Paul-imitatie is, en dat gewoon vet staat in m'n living. Maar het zou jammer zijn om die enkel maar stof te doen vergaren. Tips zijn welkom!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Hoi...de Mast een sportzaal benoemen is toch een beetje underrated voor deze zaal....Torhout heeft deze zaal speciaal gebouwd voor allerlei evenementen....StrikeTorhout gebruikt deze zaal voor concerten te geven omwille van de grotere capaciteit dan hun eigen club....Persistence tour en Stonesour,Papa Roach, in het verleden....Het is idd een rechthoekige betonconstructie van uitzicht die wel wat meer aankleding kan gebruiken....
ok, maar je kan toch moeilijk beweren dat het geluid in die zaal echt goed zit?
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Goedemorgen!
Weer een aantal pagina's bijgelezen.

First: GnR = Guns and roses of Guns no roses... Dan moeten we Mötley Crüe nu ook wel zeer vreemd gaan uitspreken. <Meutlie Creue>
Second: Big up naar de sfeerbeheerders om snel in te grijpen in het links-rechts-debacle. Dit is hier enkel de plek voor de Devils Horns. niets meer of minder 🤘
Last but not least: Vandaag is de dag!


PS, even iets totaal anders; iemand goeie ervaringen met (online) lessen om gitaar te leren spelen? Heb mezelf een beginnersgitaar (elektrisch) gekocht. Deels omdat het een Les Paul-imitatie is, en dat gewoon vet staat in m'n living. Maar het zou jammer zijn om die enkel maar stof te doen vergaren. Tips zijn welkom!
Misschien is Rocksmith van Ubisoft wel iets ( Heb er zelf nooit wat mee gedaan dus niet echt ervaring) https://www.ubisoft.com/nl-nl/game/rocksmith/plus
Heb het zelf geleerd via https://www.ultimate-guitar.com/ ouderwets alles uitprinten.
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
PS, even iets totaal anders; iemand goeie ervaringen met (online) lessen om gitaar te leren spelen? Heb mezelf een beginnersgitaar (elektrisch) gekocht. Deels omdat het een Les Paul-imitatie is, en dat gewoon vet staat in m'n living. Maar het zou jammer zijn om die enkel maar stof te doen vergaren. Tips zijn welkom!
Leuk joh! Heb jaren terug eenzelfde soort aankoop gedaan, budget Les Paul + Marshall combo. Als je echt 0 ervaring hebt met gitaar spelen zou ik wel aanraden om een paar lessen bij een lokale gitaar leraar te boeken, gewoon iemand die je laagdrempelig de basics kan uitleggen om te begrijpen hoe je het instrument ongeveer gebruikt. Die kan je dan ook feedback geven op je houding en techniek enzo, online lessen zijn natuurlijk wat passiever en makkelijker verkeerd te volgen.

Maar als je die basis hebt, lekker op youtube beginners lessen opzoeken voor nummers die je leuk vindt, of op een website als songsterr de tabs opzoeken. Na een paar “echte” lessen kun je je heel goed redden met al het materiaal wat gratis op youtube staat. Of eventueel een betaalde video cursus, als je wat meer theorie en techniek wil leren, in plaats van alleen liedjes spelen.

Zelf ben ik overigens overgestapt op basgitaar inmiddels, meer laag = meer beter 🤘🏼
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.418
Misschien is Rocksmith van Ubisoft wel iets ( Heb er zelf nooit wat mee gedaan dus niet echt ervaring) https://www.ubisoft.com/nl-nl/game/rocksmith/plus
Heb het zelf geleerd via https://www.ultimate-guitar.com/ ouderwets alles uitprinten.
Die Rocksmith ziet er inderdaad wel interessant uit, ga ik me eens wat in verdiepen! Thanks!

Leuk joh! Heb jaren terug eenzelfde soort aankoop gedaan, budget Les Paul + Marshall combo. Als je echt 0 ervaring hebt met gitaar spelen zou ik wel aanraden om een paar lessen bij een lokale gitaar leraar te boeken, gewoon iemand die je laagdrempelig de basics kan uitleggen om te begrijpen hoe je het instrument ongeveer gebruikt. Die kan je dan ook feedback geven op je houding en techniek enzo, online lessen zijn natuurlijk wat passiever en makkelijker verkeerd te volgen.

Maar als je die basis hebt, lekker op youtube beginners lessen opzoeken voor nummers die je leuk vindt, of op een website als songsterr de tabs opzoeken. Na een paar “echte” lessen kun je je heel goed redden met al het materiaal wat gratis op youtube staat. Of eventueel een betaalde video cursus, als je wat meer theorie en techniek wil leren, in plaats van alleen liedjes spelen.

Zelf ben ik overigens overgestapt op basgitaar inmiddels, meer laag = meer beter 🤘🏼
Ja, ik begin echt van nul komma nul. Helaas niets van muziekschool gevolgd vroeger.
Maarja, je kan de tijd niet keren en je bent nooit te oud om iets bij te leren!
Goeie tip om eerst fysiek wat lessen te nemen. Ik ga eens op onderzoek naar wat lesgevers in de buurt!
En ja, een song valt in het niets zonder een goeie basslijn. Alleen denk ik dat ik er net iets te weinig voldoening uit zou krijgen om als bas mee te spelen met m'n favo songs. Wellicht ben ik hierin verkeerd hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Alleen denk ik dat ik er net iets te weinig voldoening uit zou krijgen om als bas mee te spelen met m'n favo songs. Wellicht ben ik hierin verkeerd hoor.
Dat is een hele logische gedachte inderdaad. Het begon bij mij ook met de wens gitaarriffs en melodieën na te spelen enzo. Metallica, Pink Floyd, Smoke on the Water natuurlijk 😆volg vooral je hart en doe wat je het meest interesseert, geeft je de beste motivatie om te oefenen!
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Die Rocksmith ziet er inderdaad wel interessant uit, ga ik me eens wat in verdiepen! Thanks!


Ja, ik begin echt van nul komma nul. Helaas niets van muziekschool gevolgd vroeger.
Maarja, je kan de tijd niet keren en je bent nooit te oud om iets bij te leren!
Goeie tip om eerst fysiek wat lessen te nemen. Ik ga eens op onderzoek naar wat lesgevers in de buurt!
En ja, een song valt in het niets zonder een goeie basslijn. Alleen denk ik dat ik er net iets te weinig voldoening uit zou krijgen om als bas mee te spelen met m'n favo songs. Wellicht ben ik hierin verkeerd hoor.
Denk dat lessen, zeker met gitaar, wel kunnen helpen. Ik heb mezelf leren drummen zonder een enkele les en zou durven te beweren dat dat me goed afgaat, maar een gitaar lijkt me dan toch net even een iets lastiger instrument. En inderdaad, daarna lekker YouTube en dergelijke afstruinen.

Ik zou je een app en site genaamd Songsterr ook kunnen aanraden. Daar staan veel tabs van nummers op (ook metal, maar is wel een community-dingetje dus of die van je favoriete band eropstaan weet ik niet, maar wel handig om het alsnog te leren) en hij beweegt ook mee met het nummer zelf, wat ontzettemd handig is.
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Maar ook dan kan je altijd nog een tussenpakketje droppen met oa Alter Bridge en Evanescence ofzo. In het kader van het affiche verder aanvullen. Wachten op GnR is een keuze.
Goh, zo werkt het niet echt hoor. Artiesten kunnen dat vragen om te wachten met pakketjes. Of je hebt als organisatie een soort plan.
Nu, hoeveel namen zijn er al bekend, 100? Ik zie het probleem niet echt waarom er nog per se snel een pakketje nodig is.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.418
Ondertussen is de volledige tour hiervan bekend. Ze doen slechts 1 festival en Belgie wordt voorlopig overgeslagen in de andere data binnen concertzalen.
Ook de data van Graspop zijn op 1 dag na volledig volzet.

Lijkt mij dus geen kanshebber meer te zijn voor Graspop.
Billy F Gibbons op 8 juli naar 't Koninklijk Circus. Streep er dus definitief door.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik zie 8 juli alleszins niet in de lijst staan op zijn site, of op de site van cirque royal
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Ben ook geïnteresseerd voor optreden van Gibbons/ZZ Top, vind ook nergens die aankondiging..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken