Graspop Metal Meeting 2023

Robbr

Randprogramma
10 jun 2021
239
241
Over wanneer de dag is. Niet vandaag, niet morgen, ook nog niet volgende week. Normaal de week daarna.
Schools Out Joy GIF by BrabantinBeelden

Dr. Hannibal

Subheadliner
24 nov 2013
3.932
2.188
Is dit een grap of is dit echt? Pantera, of wat er van over bleef gaan nu niet meer touren? Sorry was even niet meer op het forum. En foo fighters. Tja, dat wist ik al.
De grap is dat Foo Fighters natuurlijk niet als vervanging van Pantera is opgetrommeld, maar gewoon als losse boeking daar staat.

Pantera is op RaR/RiP en een Oostenrijks festival gecanceld vanwege racistische uitingen in het verleden, de rest van de tour staat voorlopig nog overeind.

Het feit dat de bekendmakingen van het cancelen van Pantera en het boeken van de Foo Fighters binnen enkele dagen van elkaar vielen, maken dat sommigen blijkbaar incorrect de aanname maken dat die twee dingen verband houden...

Somekindofdylan

Gouden Tip
26 jun 2022
360
329
De grap is dat Foo Fighters natuurlijk niet als vervanging van Pantera is opgetrommeld, maar gewoon als losse boeking daar staat.

Pantera is op RaR/RiP en een Oostenrijks festival gecanceld vanwege racistische uitingen in het verleden, de rest van de tour staat voorlopig nog overeind.

Het feit dat de bekendmakingen van het cancelen van Pantera en het boeken van de Foo Fighters binnen enkele dagen van elkaar vielen, maken dat sommigen blijkbaar incorrect de aanname maken dat die twee dingen verband houden...
Klopt! Kvond het grappig dat foos pantera zouden vervangen 🤐 was idd waarschijnlijk al lang geboekt, viel toevallig samen met cancellation van pantera.

Gamedarthvader

Campingartiest
25 nov 2022
58
91
Ik hoop het niet hoor maar zou Kiss misschien niet een optie zijn(ze hebben in 2019 er al wel gestaan maar dat zou mischien de extra dag verklaren)

En we moeten toch wat hebben om over te praten om de 666 aan te tikken ;)

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
2.361
2.241
Ik hoop het niet hoor maar zou Kiss misschien niet een optie zijn(ze hebben in 2019 er al wel gestaan maar dat zou mischien de extra dag verklaren)

En we moeten toch wat hebben om over te praten om de 666 aan te tikken ;)
Die zijn elke 20 pagina´s al eens aangehaald en het antwoord blijft, staan al in Brussel met een zaalshow rond GMM dus wss niet

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
275
275
Ik blijf het een vreemde strategie vinden om op 24 november 100+ acts bekend te maken en daarna meer dan 2 maanden geen enkele naam te lossen. Had dan liever wekelijks een pakketje van 10-15 namen gehad.

Alcatraz loste vorig jaar dagelijks een soort "mini"-affiche per genre; wicked wednesday, thrashing thursday, freaky friday enzovoort. Dit bevatte dan tussen de 10 - 20 acts van datzelfde genre. Vond ik persoonlijk een héél leuk concept.

Achja, het ligt mogelijks aan mij, ik vind het gewoon fijner als er meerdere namen binnendruppelen over een lange periode dan dat er één grote bom namen gedropt wordt.

Dr. Hannibal

Subheadliner
24 nov 2013
3.932
2.188
Ik blijf het een vreemde strategie vinden om op 24 november 100+ acts bekend te maken en daarna meer dan 2 maanden geen enkele naam te lossen. Had dan liever wekelijks een pakketje van 10-15 namen gehad.

Alcatraz loste vorig jaar dagelijks een soort "mini"-affiche per genre; wicked wednesday, thrashing thursday, freaky friday enzovoort. Dit bevatte dan tussen de 10 - 20 acts van datzelfde genre. Vond ik persoonlijk een héél leuk concept.

Achja, het ligt mogelijks aan mij, ik vind het gewoon fijner als er meerdere namen binnendruppelen over een lange periode dan dat er één grote bom namen gedropt wordt.
Persoonlijk vind ik het op zich niet verkeerd om in een keer een hoop namen te krijgen, geeft gelijk een goed overzicht. Maar die mini affiches op genre klinken ook wel heel leuk ja, en als marketing strategie lijkt het me zeker superieur om meerdere kleine pakketjes te lossen inderdaad, gewoon puur omdat je dan veel meer momenten pakt en de aandacht over een langere periode vasthoudt. Plus namen die in een pakket van 100+ wellicht wat wegvallen, kunnen in een pakket van 10-20 juist een leuke blikvanger zijn.

jbj

Gouden Tip
11 okt 2022
252
298

Alcatraz deed ook één jaar elke middag om 12u een band (soms twee). Dat vond ik ook heerlijk! Zelfs al stond die band je niet aan had je iedere dag die spanning. Nu, misschien werkte dat gewoon niet en werden mensen dit een beetje beu, ieder zn voorkeur natuurlijk..

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.343
328
We hebben nieuwe sfeerbeheerders, ingrijpen aub!
Ik sta volledig achter de opmerking. Alles om te voorkomen dat we pagina 666 gaan halen. Dat worden kruistochten naar het Festileaks hoofdkwartier. En ik wil het festivalseizoen nog wel graag halen!

xydroh

Subheadliner
22 okt 2018
3.968
2.353

Denk dat dit de strategie is om heel veel mensen op dag 1 een kaart te laten kopen en dan kort daarna met de nearly sold out berichten het volledig te beslissen alleen werkt dat alleen als je alle headliners al hebt

jbj

Gouden Tip
11 okt 2022
252
298
Denk dat dit de strategie is om heel veel mensen op dag 1 een kaart te laten kopen en dan kort daarna met de nearly sold out berichten het volledig te beslissen alleen werkt dat alleen als je alle headliners al hebt
Ik denk inderdaad een soort wow-effect creeëren en hopen dat mensen in dat enthousiasme direct een kaart kopen.

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
275
275
Begrijpelijk, maar Graspop heeft al enige tijd niets om op dat "wow"-niveau in te spelen. Ze teren nu alsnog op dezelfde namen als 2 maanden geleden. Hadden ze een bommetje van 50 namen & 4 headliners gedropt en dan een dikke maand later opnieuw 50 namen, speelden ze misschien wat meer in op dat effect van die eerste hoop.

Ach, de marketeers van Graspop weten ongetwijfeld beter dan ik wat ze doen! Ik blijf het gewoon maar vreemd vinden 😁

Rockbeer

Geliefde act
6 okt 2016
1.823
1.330

Toevallig dacht ik vanmiddag in de auto uit m’n werk precies hetzelfde. Voor mij als voorpret-goeroe werkt het echt veel beter als je elke week een handvol namen krijgt dan ineens 100. Ben in principe pas bij de letter E om in te luisteren. Het is gewoon te veel tegelijk.

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
3.077
3.137
Ik denk dat de aankondiging strategie van Graspop anders was dan hoe het is gelopen. Volgens de geruchten zou GNR aangekondigd worden begin December. Misschien dat ze dan nog een headliner en poster eruit zouden hebbem gegooid en dan heb je toch een heel ander plaatje voor de feestdagen.

Veel namen in 1 keer vind ik dan persoonlijk juist wel weer fijn eigenlijk. Heb dat juist liever dan allemaal losse pakketjes.

Denk verder dat het wel los zal lopen met de kaartverkoop. Als alle headliners bekend zijn en de poster eruit is dan zal het wel uitverkopen gok ik

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken