Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Denk dat de goose act al compact disk dummies is. dEUS zou mooi zijn. Lijkt nog wel ruimte voor iets

Vrijdag 17 februari komt het nieuwe album van dEUS uit. Zou ideaal zijn om dat in de verf te zetten met een aankondiging van wat festivals deze zomer zoals een Rock Werchter en Cactus.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Een dag met The 1975, Sam Fender, Stromae, Stormzy, Iggy Pop en Royksopp zou bij veel festivals een heel sterk rijtje zijn, ik vind dat trouwens ook gewoon zo voor Werchter. Bizar ook hoe veel mensen afgeven op 1 naam op de main omdat die andere muziek maakt dan ze gewend zijn. Come on, niet zo conservatief. Of hadden jullie willen ruilen met de Pinkpop headliners :)
Niet zo conservatief zijn, maar dan in het BKS-topic heb je dezelfde houding als de mensen hier🙈
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Yup, niet origineel, geen diepgang en bombastisch tot en met, maar ik heb er een stukken minder grote hekel aan dan die Led Zeppelin van Wish die Greta is.

Stukken betere frontman ook. Zeg wat je wil over Damiano David, maar de gast heeft wel uitstraling.
The Loneliest vind ik dan toch een prima nummer, die mij wel raakt.

En wat is er mis met een beetje bombast?
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Mogelijk heb jij een andere interpretatie van conservatief zijn?
"Bizar ook hoe veel mensen afgeven op 1 naam op de main omdat die andere muziek maakt dan ze gewend zijn."

"Als BKS Goldband gaat programmeren zijn ze wel af hoor."

Doet gewoon net hetzelfde in het bks-topic, terwijl hij hier kritiek heeft op mensen die afgeven op Stormzy. Dat is dus mijn punt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zit een groot verschil tussen Goldband op BKS (dat past niet) en Stormzy op RW (dat past wel) imo.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Zit een groot verschil tussen Goldband op BKS (dat past niet) en Stormzy op RW (dat past wel) imo.
Ik ga niet mee in het welles/nietes spelletje of er nu iets thuis hoort of niet thuis hoort.. Het is gewoon hypocriet om anderen te verwijten, terwijl je net hetzelfde doet. Het viel mij gewoon op. Soit, ik zwijg hier al, want er zit hier duidelijk ook een goldband-haatgroep op dit forum. Peace and love!
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Er is een verschil tussen conservatief zijn en namen binnen het concept van een festival zetten
Zo is Rock Werchter een groot mainstream festival, waar dus ook mainstream namen zoals Stormzy passen. BKS is een alternatief/indie festival dan moet je daar geen Goldband zetten. Net zoals je op Graspop ook geen Goldband gaat zetten.
Dat heeft ook niet met haat naar een act toe te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
Ik ga niet mee in het welles/nietes spelletje of er nu iets thuis hoort of niet thuis hoort.. Het is gewoon hypocriet om anderen te verwijten, terwijl je net hetzelfde doet. Het viel mij gewoon op. Soit, ik zwijg hier al, want er zit hier duidelijk ook een goldband-haatgroep op dit forum. Peace and love!
Misschien niet netjes ofzo, right. Maar ik zeg alleen dat BKS als zelfbenoemd alternatief festival af is als ze een act als Goldband boeken. Er zit wat context achter dus.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Misschien niet netjes ofzo, right. Maar ik zeg alleen dat BKS als zelfbenoemd alternatief festival af is als ze een act als Goldband boeken. Er zit wat context achter dus.
En zoals ik in het bks-topic al heb gezegd, je had vorig jaar al een volledige (!) Stage, the floor, die niets met alternatieve/indiemuziek te maken had, maar puur platte commerce was. Bks evolueert...
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.669
Maar dat was ook extreem klote, dus laten we dat niet als referentiekader gebruiken. Als BKS daarmee verder gaat, is het na dit definitief klaar.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Heel benieuwd of er nog veel Belgisch zal bijkomen, zit nu toch nog wat aan de lage kant tegenover anders denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken