Graspop Metal Meeting 2023

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
En dan heb je het je hele leven goed gedacht. 😜

Geen idee waar dat 'Guns No Roses'-fabeltje vandaan komt, alleen maar de plaatsing van die apostrof?
Ik denk dat ze dat gewoon leuk vonden, en dat een stel jonge, losbandige rockers zich niet bepaald druk maakt over correcte grammatica.
Maar als iemand ergens een interview of wat dan ook tevoorschijn kan toveren dat het tegendeel bewijst, dan zie ik het graag.. 😉
Komt onder andere van hun oudste fansite gemaakt door Jeff Boerio (legendarische naam onder de GNR fans). Die is inmiddels offline, dus tja.

In de jaren negentig stond het ook in een boek over GNR, maar ook daar moet je me op mijn woord vertrouwen. Want het boek heb ik niet meer.
 
Laatst bewerkt:

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Komt onder andere van hun oudste fansite gemaakt door Jeff Boerio (legendarische naam onder de GNR fans). Die is inmiddels offline, dus tja.

In de jaren negentig stond het ook in een boek over GNR, maar ook daar moet je me op mijn woord vertrouwen. Want het boek heb ik niet meer.
Waarom is er dan niets te vinden over Guns No Roses? Als je online gaat zoeken krijg je alleen: Bedoel je Guns N' Roses? Geen boeken waar het in zou staan en zelfs niet in combinatie met Jeff Boerio. Het is niet dat GnR zo'n kleine band is dat dit super geheim is of iets. Dan zouden er toch wel interviews zijn met de bandleden die zeggen: je hoort het uit te spreken als...
En waarom weten andere die hard fans dit dan niet?

Wat wel eventueel kan zijn is dat er of ergens een typefout stond, maar ook dat soort dingen kan je meestal terugvinden of dat jij het verkeerd hebt geïnterpreteerd. Tenzij je met titels van boeken aan komt zetten of met een interview waar dit naar buiten is gekomen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Nou de officiële schrijfwijze is nog steeds guns n’ roses . En niet guns & roses wat dan logischer zou zijn. Maar goed je hoeft me niet te geloven en dat doe je ook niet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Nou de officiële schrijfwijze is nog steeds guns n’ roses . En niet guns & roses wat dan logischer zou zijn. Maar goed je hoeft me niet te geloven en dat doe je ook niet.
Grammaticaal heb je gelijk, maar het is niet wat de band ermee bedoelt. Het is gewoon een stilistische keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dumblydore

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nederland heeft ook gewoon Pantera in het klein hoor. Ome Leon is goed bezig. Christus. https://www.rijnmond.nl/nieuws/1609...lack-metal-band-door-ondanks-verzet-personeel
Valt me wel tegen, dit. Baroeg krijgt (zeer terecht) de credits als een veilige plek voor iedereen. Daar horen dit soort figuren niet thuis. Al moet ik zeggen dat ik me ook erger aan zo'n populistische uitspraak van die vrouw van GroenLinks. Want ik weet uit persoonlijke ervaring op welke manieren Baroeg zich positief profileert op het gebied van inclusie. Maar daar hoor je dit soort mensen dan niet over. Het is jammer dat je het 99 keer goed kan doen en bij die ene keer dat je de plank misslaat, zo'n vrouw dan gelijk vragen gaat stellen over je subsidie. Dat is trouwens niet alleen iets wat zij doet, maar een steeds groter groeiend soort gezwel in onze samenleving wat ik echt heel schadelijk vind. De nuance is steeds vaker zoek, we roepen allemaal om het hardst en schieten in een cancelstuip zodra we iets horen of zien wat niet in ons ideale wereldbeeld past, zonder de hele context te kennen.

Ik denk dat Leon in dit geval wel eieren voor zijn geld gaat kiezen en dat lijkt me ook verstandig. Want nogmaals, extreem rechts gedachtengoed past niet bij de uitgangspunten van Baroeg, daar is iedere bezoeker het denk ik wel over eens. Maar het lijkt me nog minder chique als dit nog een vervelend staartje gaat krijgen.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Laatst bewerkt:

gman1977

Playlistbediener
5 feb 2020
10
8
Dat zou nog eens plezant zijn 😀
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230128_153406_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230128_153406_Samsung Internet.jpg
    165,1 KB · Weergaven: 25

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Valt me wel tegen, dit. Baroeg krijgt (zeer terecht) de credits als een veilige plek voor iedereen. Daar horen dit soort figuren niet thuis. Al moet ik zeggen dat ik me ook erger aan zo'n populistische uitspraak van die vrouw van GroenLinks. Want ik weet uit persoonlijke ervaring op welke manieren Baroeg zich positief profileert op het gebied van inclusie. Maar daar hoor je dit soort mensen dan niet over. Het is jammer dat je het 99 keer goed kan doen en bij die ene keer dat je de plank misslaat, zo'n vrouw dan gelijk vragen gaat stellen over je subsidie. Dat is trouwens niet alleen iets wat zij doet, maar een steeds groter groeiend soort gezwel in onze samenleving wat ik echt heel schadelijk vind. De nuance is steeds vaker zoek, we roepen allemaal om het hardst en schieten in een cancelstuip zodra we iets horen of zien wat niet in ons ideale wereldbeeld past, zonder de hele context te kennen.

Ik denk dat Leon in dit geval wel eieren voor zijn geld gaat kiezen en dat lijkt me ook verstandig. Want nogmaals, extreem rechts gedachtengoed past niet bij de uitgangspunten van Baroeg, daar is iedere bezoeker het denk ik wel over eens. Maar het lijkt me nog minder chique als dit nog een vervelend staartje gaat krijgen.
Totaal eens met wat je zegt hier. Ik ken Leon als een rustige en gedegen directeur die iedereen in zijn waarde laat. En juist staat voor een cultuur waar iedereen welkom is. Daarom vermoed ik dat dit verhaal compleet uit context is getrokken. Maae hoe dan ook klinkt dit niet als een frisse band waar Baroeg zich mee moet willen associëren. Dus afzeggen dat optreden inclusief een persbericht dat men bij nader inzien een andere conclusie heeft getrokken
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
142
300
Je zegt het zelf al: zullen zeker geen headliner zijn.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik ze ook helemaal niet op GMM.

Om de een of andere reden lijkt GMM het niet zo op Duitse power metal bands te hebben, met uitzondering van Powerwolf.
Het is al een tijdje tot hele tijd geleden dat bands als Rage (2002), Blind Guardian (2009), Helloween (2013), Brainstorm (2013), Gamma Ray (2014), Primal Fear (2016), Grave Digger (2017) er stonden, en bands als Running Wild, Iron Savior, Orden Ogan, Freedom Call, Stormwarrior, Avantasia, Majesty, Rebellion hebben er zelfs nog nooit gestaan.
Ik zou dus maar niet te veel hopen op Helloween...
Jammer dat ze dan uitgerekend voor Powerwolf een uitzondering maken 🙄
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Hun logo zegt toch gewoon alles, want wat zie je?
Wel ja...
XYdITfFzeQBLoNsIIpthkC1jfK9r-jVijx_ULuralq1KaN35Z_tJdgyoB9O-eSCm_NdEgN1E-Ok=s900-c-k-c0x00ffffff-no-rj


Vanavond Epica en Apocalyptica in AB. Hopelijk met welriekende fans en goed geluid ;)
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
138
312
Nog een nieuwtje hier. Complimenten voor de toffe en vriendschappelijke sfeer op het forum!

Combiticket voor graspop is al enkele weken binnen. Kon ik opnieuw niet aan me voorbij laten gaan toen ik de release van de 103 namen zag. Voor mij persoonlijk echt een beresterke line-up met tonnen bands die ik wil zien.

Gojira, in flames, as i lay dying, arch enemy, septicflesh, orbit culture, architects, amon amarth, lorna shore, polaris, hippotraktor, end...
Wordt weer kiezen en verliezen.

Enkele namen die er voor mij gerust bij mogen, realistisch of niet;
Bring me the horizon, trna, mono, anaal nathrak, pothamus, xibalba, fit for an autopsy, alcest, nasty...

Dinsdag nog naar heaven shall burn (met malevolence!!!!), donderdag harakiri for the sky... Het is een kostelijk maandje geweest 🤭
Coole nickname 😅
 
  • Geweldig
Waarderingen: Morda

Gebruikers die dit onderwerp bekijken