Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Met de setlist die ze gisteren speelden heb je gewoon echt een heel erg lekkere show.
Gewoon hopen dat ze 3, minimaal 2 nummers van Citizen Erased(!!), Stockholm Syndrome, New Born, Bliss en Map of the Problematique spelen. Die zijn de afgelopen 4 shows allemaal minimaal 1 keer voorbij gekomen.
Op dit moment krijgt elke show 2 nummers uit die 5, maar ik vind dat toch wat weinig eerlijk gezegd.
Ik zou zeggen: doe gewoon Stockholm Syndrome en New Born standaard in elke set, Bliss en MOTP kunnen omstebeurt, en dan Citizen Erased roteren met andere "zeldzamere" nummers. Zeldzame tussen aanhalingstekens, want Citizen spelen ze stiekem best vaak de laatste jaren. Een keer afwisselen met Space Dementia of Assassin bijvoorbeeld zoals in de theatershows. Of nog iets écht zeldzaams maar die kans is natuurlijk klein.
Ook omdat het redelijk korte sets zijn zou je toch denken dat er meer ruimte is voor dit soort nummers.
Het lijkt er nu trouwens op dat ze Time is Running Out in rotatie hebben met You Make Me Feel Like It's Halloween, dat is ook wel grappig.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Toen ik op vakantie in Italië "Compliance" op de autoradio hoorde, dacht ik serieus dat het een obscure, lokale, rip-off naspeelband van Muse betrof. Ik moest er smakelijk om lachen. Later kwam daar nog "Halloween" overheen, toen kon ik Muse niet meer serieus nemen. En ik ben nochtans fan geweest.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
Here We Go Again GIF
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.945
Okay even een Muse appreciatie berichtje dan, om alle Muse fans tegemoet te komen tussen de kritieken.

New Born is een van mijn favoriete nummers van deze eeuw, hier een magistrale uitvoering in Wembley (2007).


En uit diezelfde show, het mag dan wel een grijs gespeeld nummer zijn, Knights of Cydonia stond hier nog strak van de frisse energie, en ik heb deze versie vroeger zo vaak geluisterd (HAARP live album geloof ik?) dat ik de perfect getimede "COME ON WEMBLEY" op 4:32 nog altijd in mijn hoofd hoor bij elke uitvoering van dat nummer.


Het zijn beelden met ongeveer 3 en een halve pixel trouwens, maar het geluid is top, daar gaat het om :)

/fanboy mode off
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat is dan ook net de reden waarom er zoveel kritiek is. Omdat ze zo goed waren toen. Maakt het contrast zoveel groter. Er gaan hier geen 10 pagina's vol geluld worden over dat de laatste nieuwe van rag 'n Bone Man maar niks is.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Okay even een Muse appreciatie berichtje dan, om alle Muse fans tegemoet te komen tussen de kritieken.

New Born is een van mijn favoriete nummers van deze eeuw, hier een magistrale uitvoering in Wembley (2007).


En uit diezelfde show, het mag dan wel een grijs gespeeld nummer zijn, Knights of Cydonia stond hier nog strak van de frisse energie, en ik heb deze versie vroeger zo vaak geluisterd (HAARP live album geloof ik?) dat ik de perfect getimede "COME ON WEMBLEY" op 4:32 nog altijd in mijn hoofd hoor bij elke uitvoering van dat nummer.


Het zijn beelden met ongeveer 3 en een halve pixel trouwens, maar het geluid is top, daar gaat het om :)

/fanboy mode off
HAARP is fantastisch ja, ik heb die registratie ook echt grijs gedraaid vroeger. Samen met Glastonbury 2004 is dat wel Muse op de top van hun kunnen.
Dit is nog steeds wel mijn favoriete uitvoering van New Born ook, vooral vanwege die outro jams.

En ik heb ook altijd die "COME ON WEMBLEY" in mijn hoofd ja, ik roep dat nog steeds elke keer als ik het nummer live hoor! :ROFLMAO:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken