Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
editie 2020:
Aerosmith - vrijdag 6 december om 10:00
Faith No More - maandag 9 december om 16:00

editie 2019:
groep namen (23) - donderdag 6 december om 16:00

editie 2018:
Volbeat - woensdag 6 december om 18:00

editie 2017:
Deep Purple - woensdag 14 december om 16:00
Evanescence - donderdag 15 december om 16:00
groep namen (64) - vrijdag 16 december om 16:00

editie 2016 (tijden niet meer terug te vinden):
groep namen (22) - vrijdag 18 december
:unsure: heeft graspop altijd midden december een pakketje namen gedropt ?

Tadaaaa
 
  • Leuk
Waarderingen: prins

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
GNR speelt al zeker niet op Werchter want op 30 juni 2023 staan ze in Hyde Park (Londen) geprogrammeerd en de dagen daaropvolgend zijn de headliners van Werchter al gekend.

Inderdaad. Blur is voor Rock Werchter nog een optie om voor Stromae te staan die donderdag. Dit kan niet met Guns N' Roses. Die laatste is voor Graspop, dat is nu wel zeker.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Net enkele recente live opnames van GNR gezien uit Australië. Ik viel bijna van mijn stoel. De laatste keer op Graspop was het live echt nog wel te smaken maar ondertussen is er blijkbaar toch wat schade opgetreden. Ergens bij de video's stond de commentaar dat Axl zingt als Mickey Mouse en lijkt op Donald Trump. Dit was spijtig genoeg de nagel op de kop. Als ze dan toch op Graspop moeten staan, misschien Brian Johnson laten invallen als zanger. Kwestie van wederdienst.
Oei ja... Ik zit nu ook te kijken. Dit is echt heel gênant.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Ben nog steeds van mening dat je niet moet beoordelen aan de hand van dat soort beelden. Dat soort beelden waren er in 2018 ook al.
En live is het toch altijd anders. Hoe zouden de beelden van Graspop 2018 klinken? (oprechte vraag, geen idee zelf, vond het optreden in 2018 ook gewoon goed)
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Waren op dit forum in andere topics behoorlijk wat reviews van verschillende GNR shows van de 2022 tour te lezen.
Heb genoeg mensen gehoord die het helemaal niks vonden, maar ook even veel mensen die het een goede show vonden.
Ik heb het idee dat het ook een beetje per dag verschilt welke Axl je krijgt. Laten we maar hopen dat Axl een goede dag heeft als hij op Graspop staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj, Jamel en jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ben nog steeds van mening dat je niet moet beoordelen aan de hand van dat soort beelden. Dat soort beelden waren er in 2018 ook al.
En live is het toch altijd anders. Hoe zouden de beelden van Graspop 2018 klinken? (oprechte vraag, geen idee zelf, vond het optreden in 2018 ook gewoon goed)
Net even geluisterd naar de beelden van Graspop 2018, want ik vond het wel een goeie vraag. In 2018 klonk het beter. Was toen ook al verre van top, maar dat kan ik me ook nog herinneren. Maar er zit wel degelijk een verschil in performance van toen als je die vergelijkt met nu.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Net even geluisterd naar de beelden van Graspop 2018, want ik vond het wel een goeie vraag. In 2018 klonk het beter. Was toen ook al verre van top, maar dat kan ik me ook nog herinneren. Maar er zit wel degelijk een verschil in performance van toen als je die vergelijkt met nu.

Dan nog een vervolgonderzoek, maar dat hoef je niet uit te zoeken, want dat is veel meer werk en daar heb ik zelf ook geen zin in. Het lijkt me dat er ook in 2018 slechte beelden te vinden zijn en in 2022 goede beelden.

Ik denk dat het gewoon zo'n ding is zoals ook bij Scorpions vaak wordt benoemd. Goede dagen en slechte dagen. Hopelijk komende dinsdag in ieder geval een headliner erbij. Wil weten of we ons donderdagticket erbij kunnen halen!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dan nog een vervolgonderzoek, maar dat hoef je niet uit te zoeken, want dat is veel meer werk en daar heb ik zelf ook geen zin in. Het lijkt me dat er ook in 2018 slechte beelden te vinden zijn en in 2022 goede beelden.

Ik denk dat het gewoon zo'n ding is zoals ook bij Scorpions vaak wordt benoemd. Goede dagen en slechte dagen. Hopelijk komende dinsdag in ieder geval een headliner erbij. Wil weten of we ons donderdagticket erbij kunnen halen!
Haha, nee dat onderzoek laat ik ook even aan me voorbij gaan. Ik denk na 2012 en 2018 wel een goed beeld te hebben van wat we krijgen: een heeeele lange show, met een aantal hoogtepunten. Met achteraf het gevoel dat de impact van het geheel ook prima in een show van anderhalf uur bereikt had kunnen worden. En een zanger die inmiddels al een jaar of 25 over zijn hoogtepunt heen is. Het is wat het is, zal ongetwijfeld weer vermakelijk worden. Maar ik hoop wel echt op een gaaf alternatief in de Marquee. In elk geval voor het eerste uur.

Pfoeh, bij Scorpions hadden wij dan wel heel veel pech, afgelopen jaar. Was niet te doen. En inderdaad, laten we hopen dat we komende week duidelijkheid krijgen! Maakt me allemaal niet zo heel veel uit wat we krijgen, als Gojira maar in het donker kan spelen op vrijdag.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.838
Haha, nee dat onderzoek laat ik ook even aan me voorbij gaan. Ik denk na 2012 en 2018 wel een goed beeld te hebben van wat we krijgen: een heeeele lange show, met een aantal hoogtepunten. Met achteraf het gevoel dat de impact van het geheel ook prima in een show van anderhalf uur bereikt had kunnen worden. En een zanger die inmiddels al een jaar of 25 over zijn hoogtepunt heen is. Het is wat het is, zal ongetwijfeld weer vermakelijk worden. Maar ik hoop wel echt op een gaaf alternatief in de Marquee. In elk geval voor het eerste uur.

Pfoeh, bij Scorpions hadden wij dan wel heel veel pech, afgelopen jaar. Was niet te doen. En inderdaad, laten we hopen dat we komende week duidelijkheid krijgen! Maakt me allemaal niet zo heel veel uit wat we krijgen, als Gojira maar in het donker kan spelen op vrijdag.
Prima vermaakt bij Scorpions dit jaar!
Zo zie je maar weer.. 🤷‍♂️;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Ik heb me best vermaakt op Hellfest met Guns n roses.Soms wat valse uithalen van Axl,maar het zijn ook niet de makkelijkste songs.Ook wel wat allemaal op de automatische piloot,maar die knalt dan wel weer drie uur door.Maar denk dat het inderdaad live bij Guns live love it or hate it is.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Grappig dat veel mensen hier helemaal opgewonden worden bij Motley Crue, omdat ze een propagandafilmpje op netflix hebben gekeken. Terwijl mensen ook axl rose bekritiseren op zijn stem.
Vince Neil is niet veel beter hoor.

Dit is dus waarom ik Def Leppard hoger aan sla, dan Motley Crue, die laatsten hebben DE naam, de eerste hebben nog altijd kwaliteit
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Grappig dat veel mensen hier helemaal opgewonden worden bij Motley Crue, omdat ze een propagandafilmpje op netflix hebben gekeken. Terwijl mensen ook axl rose bekritiseren op zijn stem.
Vince Neil is niet veel beter hoor.

Weet niet hoe je erbij komt dat mensen motley liever hebben dan gnr, de reacties daarop waren zeker niet beter hier.

EDIT: Waar heb je uberhaupt reacties gelezen over mensen die opgewonden worden van Motley Crue op de laatste paar pagina's? Er heeft in die 450 pagina's niemand gezegd dat Vince Niel beter bij stem is dan Axl. begrijp die posts niet hoor.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken