Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Dus we hebben de Maestro wat top is maar eigenlijk een jaar te laat.

Vrijdag nog niks.

Muse is gewoon oké, heb ik niet heel veel mee maar hebben een sloot lekkere nummers. Pinkpop 2015 konden ze me niet heel erg verbazen. Fred Again kan ik lekker op dansen maar daar koop ik geen kaart voor. Oscar & the Wolf noem ik zeurpop en vind ik gewoon afgrijselijk.

Zondag met Queens of the Stone Age het festival afsluiten om daarna inderdaad te beseffen dat Arctic Monkeys met hun nieuwe stijl beter een indoor show kan spelen (waarvan ik denk dat het wel heel vet is).

Ik ga dus helaas nog geen kaart voor Stromae + Queens of the Stone Age halen. Voor mij persoonlijk moet er nog een mooie rocknaam of classic naam van formaat bij. Iets als Eilish ofzo trek ik echt niet (mumblepop) of Swift (zoetsappig). Vooral voor het bedrag dat ze nu voor een kaart vragen moet de lineup wel op mn persoonlijke voorkeur aansluiten.

Queen, GNR, iets in die richting en goede kans dat ik er gewoon weer bij ben.
Denk dat je er beter niet bij bent dan dit jaar. Of eventueel jezelf wat openstellen voor dingen buiten je comfortable zone ;-) alle artiesten die aangekondigd zijn verdienen de plek. Wat vroeg voor je conclusie nee?

Stromae verdient het om te herkansen in het donker voor meer dan KBC alleen.

Fred Again moet er staan na zijn ticketverkoop AB en zotte show op PKP.

O&TW moet nu op Werchter headliner. Jarenlang nooit daar gezeten, nu het juiste niveau met de juiste show. Opnieuw, zie PKP.

Muse is gewoon Muse, die zijn altijd goed zelf on repeat voor RW. Veel hits, toegankelijk voor groot publiek, en niet te groot zoals namen a la Metallica.

QOTSA verdient die plek op zondag. Persoonlijk ga ik er niet zijn, niet zo m’n ding, maar staan daar goed.

AM is gewoon de nostalgie machine van de nieuwe generatie al.

Alle namen zover zijn gewoon goed geboekt voor het festival dat RW is met een zeer breed publiek. Hoewel ik ook wel hoop en begrijp voor mensen die het hardere wat meer appreciëren dat die ook nog hun honger gestild krijgen. Maar als de headliners niet dat doen, zal RW dat wel in de undercard voorzien. De headliners die jij hier opnoemt zijn gewoon echt maar dan ook echt passé en horen gewoon niet meer op RW. Hoogstens eens op TW classic, maar de grote massa stel je daar echt niet meer mee tevreden :)
 
  • Haha
Waarderingen: Verwijderd lid 37800

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Denk dat je er beter niet bij bent dan dit jaar. Of eventueel jezelf wat openstellen voor dingen buiten je comfortable zone ;-) alle artiesten die aangekondigd zijn verdienen de plek. Wat vroeg voor je conclusie nee?

Stromae verdient het om te herkansen in het donker voor meer dan KBC alleen.

Fred Again moet er staan na zijn ticketverkoop AB en zotte show op PKP.

O&TW moet nu op Werchter headliner. Jarenlang nooit daar gezeten, nu het juiste niveau met de juiste show. Opnieuw, zie PKP.

Muse is gewoon Muse, die zijn altijd goed zelf on repeat voor RW. Veel hits, toegankelijk voor groot publiek, en niet te groot zoals namen a la Metallica.

QOTSA verdient die plek op zondag. Persoonlijk ga ik er niet zijn, niet zo m’n ding, maar staan daar goed.

AM is gewoon de nostalgie machine van de nieuwe generatie al.

Alle namen zover zijn gewoon goed geboekt voor het festival dat RW is met een zeer breed publiek. Hoewel ik ook wel hoop en begrijp voor mensen die het hardere wat meer appreciëren dat die ook nog hun honger gestild krijgen. Maar als de headliners niet dat doen, zal RW dat wel in de undercard voorzien. De headliners die jij hier opnoemt zijn gewoon echt maar dan ook echt passé en horen gewoon niet meer op RW. Hoogstens eens op TW classic, maar de grote massa stel je daar echt niet meer mee tevreden :)
Hij was gwn zijn mening van de namen aan het geven, geen objectief feit
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
12 headliners en niet een waarvan ik ook maar een beetje wil dat het op RW staat. Straf.

(Oke, Fender nog wel, maar die staat natuurlijk voor Bruce op TWC.)
The Pretenders deden ook ooit beide. En dan heb je meer kans dat hij toch op 1 van de 2 staat...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
De headliners die jij hier opnoemt zijn gewoon echt maar dan ook echt passé en horen gewoon niet meer op RW.
Zet GnR op RW en de dagtickets zijn in een mum van tijd uitverkocht.
En niet alleen aan 50 plussers...

En zeggen dat dit soort namen geen grote massa meer aanspreken, is gewoon van de pot gerukt
Dat ze de jongeren niet aanspreken, kan ik begrijpen.
Maar elkeen die wat muzikale kennis heeft ontwikkeld (ook veel jongeren), zullen heus wel de kwaliteit inzien van gevestigde waarden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Flogging Molly laatste weekend van mei op 3 Britse festivals. Verder nog geen Europese data. Zou ik erg leuk vinden, altijd een feestje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Denk dat je er beter niet bij bent dan dit jaar. Of eventueel jezelf wat openstellen voor dingen buiten je comfortable zone ;-) alle artiesten die aangekondigd zijn verdienen de plek. Wat vroeg voor je conclusie nee?

Stromae verdient het om te herkansen in het donker voor meer dan KBC alleen.

Fred Again moet er staan na zijn ticketverkoop AB en zotte show op PKP.

O&TW moet nu op Werchter headliner. Jarenlang nooit daar gezeten, nu het juiste niveau met de juiste show. Opnieuw, zie PKP.

Muse is gewoon Muse, die zijn altijd goed zelf on repeat voor RW. Veel hits, toegankelijk voor groot publiek, en niet te groot zoals namen a la Metallica.

QOTSA verdient die plek op zondag. Persoonlijk ga ik er niet zijn, niet zo m’n ding, maar staan daar goed.

AM is gewoon de nostalgie machine van de nieuwe generatie al.

Alle namen zover zijn gewoon goed geboekt voor het festival dat RW is met een zeer breed publiek. Hoewel ik ook wel hoop en begrijp voor mensen die het hardere wat meer appreciëren dat die ook nog hun honger gestild krijgen. Maar als de headliners niet dat doen, zal RW dat wel in de undercard voorzien. De headliners die jij hier opnoemt zijn gewoon echt maar dan ook echt passé en horen gewoon niet meer op RW. Hoogstens eens op TW classic, maar de grote massa stel je daar echt niet meer mee tevreden :)
Sterk onderbouwde reactie, waardeer ik wel. Objectief gezien ben ik het met een hoop zaken die je zegt eens.

Stromae: zoals ik aanhaalde, ik vind Stromae echt een goede boeking. Vind het zelf ook qua muziek en performance te gek. Alleen na zo een ontzettend uitgebreide tour (Boutique, Lowlands, Ziggo, Paleis 12 als alleen al Nederland en België) boek je hem eigenlijk te laat.

Wel eens dat hij op het Werchter terrein een herkansing verdient, in het donker wel te verstaan. Ik vind alleen qua scherpte van boeking dat ze hem afgelopen editie moesten hebben.

Fred Again is een erg mooie barnhead, als ik erbij ben ga ik ook zeker zn show bijwonen en lekker dansen (voor zover ik goed kan dansen uiteraard). Maar zoals ik al aanhaalde, dit is niet de reden om een weekender te halen.

O&TW, ik snap de boeking deels, productietechnisch en show voor veel mensen ja. Alleen je hebt al een Belg als headliner en daarnaast verwacht ik ook niet dat dit in België dé kaarten schuiver gaat zijn. Dit is in "beschikbaarheid" toch gewoon de Vlaamse Kensington?

Overigens trek de muziek niet (vind het echt oprecht zeurpop, 2017 op Werchter de show ook niet bezocht). Kijkende naar de liveshow vind ik Max Colombie vooral overdreven doen op het podium, niet de leuke manier van overdreven bedoel ik dan.

Muse, goede boeking objectief gezien. Ik vind de muziek opzich heel erg goed en productietechnisch zit er altijd een mooie show omheen. In 2015 was Muse (met mijn toen nog relatief weinige concertervaring) zóveel opgehyped, dat het géwoon goed was. Dat in plaats van overweldigend.

Muse zou ik zeker checken en gewoon van genieten hoor. Maar ook niet de wów boeking voor mij.

Queens of the Stone Age is voor mij juist dé boeking tot nu toe. Wil ik dolgraag zien. Villains vond ik een heerlijk album (lekker groovy gitaren), toen een van m'n meest beluisterde albums van 2017. Inderdaad ook objectief een goede boeking.

Arctic Monkeys schuift kaarten als geen ander. Ik ben ook groot fan van de muziek. Alleen is het "vuur" bij mannen uitgedoofd. Ik zou vele malen meer hyped zijn voor een Sportpaleis show (ondanks dat ik uit NL kom is Antwerpen vele malen dichterbij). Het weekend gaat uit als een nachtkaars ben ik bang.

Ik heb een erg brede muzieksmaak, ik luister werkelijk alles en de concerten die ik dit jaar heb bezocht gaan van Soul tot Heavy Metal. Ik sta ook écht overal voor open, maar sommige dingen trek ik helaas niet.

Té passé ben ik het absoluut niet mee eens. Misschien niet zo modern meer (hoewel de Bohemian Rhapsody tour productietechnisch alles uit het water blaast). Maar als je een Queen of GNR op vrijdag boekt, is die echt zo uitverkocht. Mensen van 18 tot 70 vinden dat nog altijd te gek.

Ik denk gewoon dat voor de weekenders er écht nog een serieuze kaarten schuiver op die vrijdag moet, en dan juist een wat "traditionelere" headliner om wat balans te geven. M.i. spreken Stromae, O&TW, Fred Again en AM allen zowat hetzelfde publiek aan namelijk. Muse is wat meer overkoepelend en QOTSA voor de 25+er?

Ik snap de drang naar moderne headliners. Er zijn namen die het zeker verdienen. Maar alsjeblieft, gooi niet na een jaar met PJ, TWOD, Metallica, The Killers, RHCP een bovenkant vol met allemaal "moderne" dingen (QOTSA is het enige pré 2000 qua bekendheid). Als ik dat wil, dan ga ik wel naar BKS of DTHR. Ik wil graag een bovenkant in balans zien.

Dit was mijn rant weer voor vanavond.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Arctic Monkeys schuift kaarten als geen ander.
Mwa. Deze zomer op Pukkelpop geraakte hun dag, samen met oa. Oscar (heb je hem weer) en Bring Me The Horizon niet eens meer uitverkocht…. En dan is dat dan een festival met een lagere capaciteit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dit is in "beschikbaarheid" toch gewoon de Vlaamse Kensington?
Laatste echte full on productie / headline shows:
- Sportpaleis (12-11-2022)
- Pukkelpop 2022
- AB (12-11-2021)
- Lokerse Feesten 2019
- Cactus 2019
- Sportpaleis 2x (oktober 2018)
- Pukkelpop 2018
- Werchter Boutique 2018

Beschikbaar ja, maar qua shows denk ik dat ie eigenlijk niet zo'n belachelijke 'ik ben een Belgische act die op elke straathoek speel'-act schreeuwt.

Muse, goede boeking objectief gezien.
Ah ja? In 2019 waren de reacties weinig positief en liep het veld gewoon LEEG. Bovendien was het een headliner die met veel naam en faam werd aangekondigd, maar toch niet de hype en verkoop kon waarmaken - althans toch niet qua snelheid van verkopen tickets in dagtickets (iets waar bands als Pearl Jam, Metallica of Rammstein géén probleem mee hebben).

Arctic Monkeys schuift kaarten als geen ander.
Huh? In Nederland misschien dan met die hype voor die Ziggo show, maar op PKP geraakte idd hun dag pas op de valreep uitverkocht. Ze mogen dan wat credits hebben terug gewonnen door die showcase, hun laatste passages op RW en PKP waren gewoon ronduit kut.

Ik snap de drang naar moderne headliners. Er zijn namen die het zeker verdienen. Maar alsjeblieft, gooi niet na een jaar met PJ, TWOD, Metallica, The Killers, RHCP een bovenkant vol met allemaal "moderne" dingen (QOTSA is het enige pré 2000 qua bekendheid). Als ik dat wil, dan ga ik wel naar BKS of DTHR. Ik wil graag een bovenkant in balans zien.
Um, maar je vergeet dat er ook het aanbod moet voor zijn. Het duurt wel héél erg lang voordat Mad Cool een teken van leven gaf. NOS Alive en Roskilde eigenlijk ook. En we stellen ons hier al weken collectief de vraag met wat zij gaan komen vanwege de weinige geruchten die slechts de ronde doen. Dat je denkt dat RW daar een soort alleenheerschap heeft over dat ze maar kunnen boeken wie ze willen, is gewoon naïef. Bovendien, vind ik het vreemd dat je QOTSA als oudste act benoemt terwijl Muse.. daar nog voor kwam, ma bon.

Ik vind overigens de headliners die voorlopig zijn aangekondigd meer in balans dat die van afgelopen jaar. Pearl Jam, Metallica en RHCP komen gewoon uit hetzelfde tijdperk. The Killers begin 00's en dan tenslotte nog Imagine Dragons en Twenty One Pilots als acts van de 10's. Dan vind ik Muse en QOTSA (00's), AM en Stromae (10's) toch al een pak beter begin. Zet Billie Eilish en een oudere act die z'n hayday kende in de 90's er nog bij en je hebt denk ik de perfecte mix. Niet? Dat overwicht aan 90's en 00's headliners.. iéder jaar opnieuw, da's toch vermoeiend? Graspop heeft dat dit jaar heel erg mooi gedaan vind ik met éindelijk eens een gevarieerde mix van jong en oud zonder steeds dat overtal aan 80's glamrock/hairmetal waarvan er altijd een stuk of drie dat festival headlinen. Da's toch vermoeiend constant maar weer diezelfde riedel bands het festival te zien headlinen. Idk. Mijn mening.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Vaag gerucht gelezen op Efest dat Eddie Vedder in Italië zou staan volgende zomer. Solo ook een first timer natuurlijk. Tussen de regels hier al gelezen dat hij de co moest zijn voor Muse in 2019...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Vaag gerucht gelezen op Efest dat Eddie Vedder in Italië zou staan volgende zomer. Solo ook een first timer natuurlijk. Tussen de regels hier al gelezen dat hij de co moest zijn voor Muse in 2019...
Eddie Vedder solo is toch geen coheadliner op de mainstage van Werchter? Een zeer sterke Barn headliner, dat wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik blijf trouwens van mening dat enkel 2022 echt scheef getrokken was qua generaties. Andere jaren heb je wel headliners gespreid over 90-00-10. Of toch wanneer ze hun (voorlopig) hoogtepunt gekend hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken