Denk dat je er beter niet bij bent dan dit jaar. Of eventueel jezelf wat openstellen voor dingen buiten je comfortable zone ;-) alle artiesten die aangekondigd zijn verdienen de plek. Wat vroeg voor je conclusie nee?
Stromae verdient het om te herkansen in het donker voor meer dan KBC alleen.
Fred Again moet er staan na zijn ticketverkoop AB en zotte show op PKP.
O&TW moet nu op Werchter headliner. Jarenlang nooit daar gezeten, nu het juiste niveau met de juiste show. Opnieuw, zie PKP.
Muse is gewoon Muse, die zijn altijd goed zelf on repeat voor RW. Veel hits, toegankelijk voor groot publiek, en niet te groot zoals namen a la Metallica.
QOTSA verdient die plek op zondag. Persoonlijk ga ik er niet zijn, niet zo m’n ding, maar staan daar goed.
AM is gewoon de nostalgie machine van de nieuwe generatie al.
Alle namen zover zijn gewoon goed geboekt voor het festival dat RW is met een zeer breed publiek. Hoewel ik ook wel hoop en begrijp voor mensen die het hardere wat meer appreciëren dat die ook nog hun honger gestild krijgen. Maar als de headliners niet dat doen, zal RW dat wel in de undercard voorzien. De headliners die jij hier opnoemt zijn gewoon echt maar dan ook echt passé en horen gewoon niet meer op RW. Hoogstens eens op TW classic, maar de grote massa stel je daar echt niet meer mee tevreden
Sterk onderbouwde reactie, waardeer ik wel. Objectief gezien ben ik het met een hoop zaken die je zegt eens.
Stromae: zoals ik aanhaalde, ik vind Stromae echt een goede boeking. Vind het zelf ook qua muziek en performance te gek. Alleen na zo een ontzettend uitgebreide tour (Boutique, Lowlands, Ziggo, Paleis 12 als alleen al Nederland en België) boek je hem eigenlijk te laat.
Wel eens dat hij op het Werchter terrein een herkansing verdient, in het donker wel te verstaan. Ik vind alleen qua scherpte van boeking dat ze hem afgelopen editie moesten hebben.
Fred Again is een erg mooie barnhead, als ik erbij ben ga ik ook zeker zn show bijwonen en lekker dansen (voor zover ik goed kan dansen uiteraard). Maar zoals ik al aanhaalde, dit is niet de reden om een weekender te halen.
O&TW, ik snap de boeking deels, productietechnisch en show voor veel mensen ja. Alleen je hebt al een Belg als headliner en daarnaast verwacht ik ook niet dat dit in België dé kaarten schuiver gaat zijn. Dit is in "beschikbaarheid" toch gewoon de Vlaamse Kensington?
Overigens trek de muziek niet (vind het echt oprecht zeurpop, 2017 op Werchter de show ook niet bezocht). Kijkende naar de liveshow vind ik Max Colombie vooral overdreven doen op het podium, niet de leuke manier van overdreven bedoel ik dan.
Muse, goede boeking objectief gezien. Ik vind de muziek opzich heel erg goed en productietechnisch zit er altijd een mooie show omheen. In 2015 was Muse (met mijn toen nog relatief weinige concertervaring) zóveel opgehyped, dat het géwoon goed was. Dat in plaats van overweldigend.
Muse zou ik zeker checken en gewoon van genieten hoor. Maar ook niet de wów boeking voor mij.
Queens of the Stone Age is voor mij juist dé boeking tot nu toe. Wil ik dolgraag zien. Villains vond ik een heerlijk album (lekker groovy gitaren), toen een van m'n meest beluisterde albums van 2017. Inderdaad ook objectief een goede boeking.
Arctic Monkeys schuift kaarten als geen ander. Ik ben ook groot fan van de muziek. Alleen is het "vuur" bij mannen uitgedoofd. Ik zou vele malen meer hyped zijn voor een Sportpaleis show (ondanks dat ik uit NL kom is Antwerpen vele malen dichterbij). Het weekend gaat uit als een nachtkaars ben ik bang.
Ik heb een erg brede muzieksmaak, ik luister werkelijk alles en de concerten die ik dit jaar heb bezocht gaan van Soul tot Heavy Metal. Ik sta ook écht overal voor open, maar sommige dingen trek ik helaas niet.
Té passé ben ik het absoluut niet mee eens. Misschien niet zo modern meer (hoewel de Bohemian Rhapsody tour productietechnisch alles uit het water blaast). Maar als je een Queen of GNR op vrijdag boekt, is die echt zo uitverkocht. Mensen van 18 tot 70 vinden dat nog altijd te gek.
Ik denk gewoon dat voor de weekenders er écht nog een serieuze kaarten schuiver op die vrijdag moet, en dan juist een wat "traditionelere" headliner om wat balans te geven. M.i. spreken Stromae, O&TW, Fred Again en AM allen zowat hetzelfde publiek aan namelijk. Muse is wat meer overkoepelend en QOTSA voor de 25+er?
Ik snap de drang naar moderne headliners. Er zijn namen die het zeker verdienen. Maar alsjeblieft, gooi niet na een jaar met PJ, TWOD, Metallica, The Killers, RHCP een bovenkant vol met allemaal "moderne" dingen (QOTSA is het enige pré 2000 qua bekendheid). Als ik dat wil, dan ga ik wel naar BKS of DTHR. Ik wil graag een bovenkant in balans zien.
Dit was mijn rant weer voor vanavond.