Graspop Metal Meeting 2023

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Iemand een idee hoe snel deze zullen uitverkopen? De festihutten/tip-ups dus?
Geen idee... Vorig jaar waren er nog een aantal beschikbaar, maar helemaal niet veel. De meesten waren al weg van 2019. Ik heb toen via via een Voucher gekregen, maar veel keuze had ik toen niet meer.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
481
1.512
Donderdag: 26 namen
Vrijdag: 24 namen
Zaterdag: 31 namen
Zondag: 28 namen

Als ik zo snel goed geteld heb. Lijkt me dat zeker de zaterdag al richting compleet gaat? Heb ik het goed dat er gemiddeld 30-34 namen per dag stonden afgelopen edities?
Klopt. Dit jaar stonden er op donderdag 31 namen, op zaterdag 33. Aantallen exclusief coverbands en DJ Carl.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Dit hebben we nog te goed (laten we rekening houden met 33 namen / dag):
donderdag: 7 (waaronder headliner)
vrijdag: 9 (waaronder headliner)
zaterdag: 2
zondag: 5

Nog iets meer dan 20 bands te goed dus.
The Hu / Alter Bridge / (Electric Callboy misschien?) / Airbourne verwacht ik daar wel nog bij eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Er staat in de aankondiging dat 41 bands hun debuut maken op Graspop. Als ik bij de first timers kijk, zie ik slechts 40 bands. Welke band ontbreekt er nog?


Het zou voor de grap Sum 41 kunnen zijn ...


Maar het zal wel een andere band die nog ontbreekt.


Wil ook zeggen dat de overige bands (waarvan minstens 1 headliner) bands zijn die er al eerder stonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.137
7.329
Er staat in de aankondiging dat 41 bands hun debuut maken op Graspop. Als ik bij de first timers kijk, zie ik slechts 40 bands. Welke band ontbreekt er nog?


Het zou voor de grap Sum 41 kunnen zijn ...


Maar het zal wel een andere band die nog ontbreekt.


Wil ook zeggen dat de overige bands (waarvan minstens 1 headliner) bands zijn die er al eerder stonden.
de 41ste is Metallica uiteraard

Sum 41 heeft er al eerder gestaan
 
  • Geweldig
Waarderingen: Simoni

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Er staat in de aankondiging dat 41 bands hun debuut maken op Graspop. Als ik bij de first timers kijk, zie ik slechts 40 bands. Welke band ontbreekt er nog?


Het zou voor de grap Sum 41 kunnen zijn ...


Maar het zal wel een andere band die nog ontbreekt.


Wil ook zeggen dat de overige bands (waarvan minstens 1 headliner) bands zijn die er al eerder stonden.
Dat laatste is niet gezegd. Gewoon 41 bands uit deze lading zijn nieuwkomers. Niemand zegt dat er bij de volgende lading ook geen nieuwkomers kunnen zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Jammer dat Rancid niet op de Mötley Crue dag staat. Dan had ik mooi 2 bands kunnen afstrepen van mijn to see list.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Ik vind het jammer dat er geen packs meer zijn van 40 munten!



Edit: hier ben ik weer met mijn 40 besef ik nu ... this is getting creepy
 
  • Haha
Waarderingen: saurus en Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Dat laatste is niet gezegd. Gewoon 41 bands uit deze lading zijn nieuwkomers. Niemand zegt dat er bij de volgende lading ook geen nieuwkomers kunnen zitten.
"Maar liefst 41 acts maken hun GMM-debuut in 2023. Check ze hier!"

Versta ik toch als 41 acts in totaal over de volledige affiche ;).


Die link werkt trouwens niet.


Sum 41 heeft idd al op het festival gestaan ja, dat klopt, die show was ik bij, was in 2017. Stond er even niet bij stil dat mijn grap eigenlijk moest slagen op bands die er nog niet stonden maar allee soit het was ook maar een grap dus maakt niet uit.


(Trouwens Sum 41 zou nog steeds een van de ontbrekende bands kunnen zijn anyway)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jbj

Dagopener
11 okt 2022
529
725
Heel erg blij met deze namen! Zie al een dagelijks programma voor mij, met inderdaad de zaterdag overstacked. Andere dagen zitten eveneens nu al gevuld denk ik.

Ik had graag 285 (+15 parking) gezien als combi-prijs. Ook de munten had ik liever op 3 gezien. Dit aangezien er toch al wat goedkopere headliners tussenzitten (waar ik volledig tevreden mee ben). Vrijdag heeft een sterke bovengroep, wat mijn vermoeden in een kleinere headliner (gok: BMTH of Nightwish ) doet bevestigen. Donderdag lijkt mij Metallica-ready te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
447
244
"Maar liefst 41 acts maken hun GMM-debuut in 2023. Check ze hier!"

Versta ik toch als 41 acts in totaal over de volledige affiche ;).


Die link werkt trouwens niet.


Sum 41 heeft idd al op het festival gestaan ja, dat klopt, die show was ik bij, was in 2017. Stond er even niet bij stil dat mijn grap eigenlijk moest slagen op bands die er nog niet stonden maar allee soit het was ook maar een grap dus maakt niet uit.


(Trouwens Sum 41 zou nog steeds een van de ontbrekende bands kunnen zijn anyway)
Ik denk dat het vreemd verwoord is maar dat ze wel degelijk bands bedoelen uit wat er nu is aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken