Arctic Monkeys

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Prima album, nog wat meer luisterbeurten nodig voor ik er meer over kan zeggen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik heb het geprobeerd, maar ik kom er niet doorheen. Die glibberige popsongs vind ik niks. En zoals ze op MuMe echt perfect hebben omschreven: Het peper en zout is vergeten om deze plaat wat meer smaak te geven'.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Die glibberige popsongs vind ik niks.
Dit is een beetje het minst poppy dat ze ooit geweest zijn vind ik. Zelfs een toegankelijke single als Four Out Of Five staat hier niet op.

Maar de productie moet wel je ding zijn denk ik. Veel strijkers, meer dan ik verwacht had. Ik ga hier wel lekker op, heerlijke zondagmiddagplaat.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Dit is een beetje het minst poppy dat ze ooit geweest zijn vind ik. Zelfs een toegankelijke single als Four Out Of Five staat hier niet op.

Maar de productie moet wel je ding zijn denk ik. Veel strijkers, meer dan ik verwacht had. Ik ga hier wel lekker op, heerlijke zondagmiddagplaat.
Productioneel is het inderdaad heel sterk, absoluut.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik vind het best een goed album. Niet eentje die mijn jaarlijst gaat halen goed, maar wel lekkere loungemuziek voor in de zondagochtend of ergens in een koffiebar.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Sculpture of Anything Goes is een liedje om verliefd op te worden, maar verder kabbelt de plaat teveel voort om me erg enthousiast te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en elo

whosvegas

Playlistbediener
23 aug 2022
38
13
Arctic Monkeys moet gewoon weer lekker Arctic Monkeys worden om het interessant te maken voor mij. Sinds AM is het tempo eruit gehaald en krijg je saaie optredens. Turner is gewoon geen entertainer en dat gaat hij ook nooit worden. Omdat de muziek van 2005 tot pak en beet 2010 dit op kon vangen, waren de shows vroeger echt top.
Helemaal mee eens
Heb nu het nieuwe album op staan, net zo als het vorige, wat een draak!
 
  • Haha
Waarderingen: elo

whosvegas

Playlistbediener
23 aug 2022
38
13
Als ik naar de setlist kijk, worden oude nummers best nog wel gespeeld:

Op basis bovenstaande setlist zou ik me best vermaken

Zou dat een moetje zijn?, om te zorgen dat het publiek niet in slaap valt :)
Trouwens de rustige nummers van vroeger zoals 505, vind ik wel tof

Ze zijn gewoon een totaal andere weg in geslagen
En dit album lijkt sprekend op het vorige, maar dat heb ik ook niet echt geluisterd.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Everything you’ve come to expect van last shadow puppets vibes. Toen is Alex echt deze richting uitgeslagen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Als ik naar de setlist kijk, worden oude nummers best nog wel gespeeld:

Op basis bovenstaande setlist zou ik me best vermaken

Zou dat een moetje zijn?, om te zorgen dat het publiek niet in slaap valt :)
Trouwens de rustige nummers van vroeger zoals 505, vind ik wel tof

Ze zijn gewoon een totaal andere weg in geslagen
En dit album lijkt sprekend op het vorige, maar dat heb ik ook niet echt geluisterd.
Dit album lijkt niet sprekend op het vorige, maar als je dat album niet echt geluisterd hebt geluisterd kan ik deze take begrijpen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Als niet-AM fan, vind ik dit album zeer goed.
Waarschijnlijk net doordat het weinig AM klinkt...

Leuke arrangementen, minder rechttoe/rechtaan , af en toe eens een jazz akkoord. Zeer fijn.

En ook hier live met dezelfde feeling gebracht:
 

whosvegas

Playlistbediener
23 aug 2022
38
13
Op Kink komt regelmatig Are you in voorbij van het nieuwe album
Moest er eerst niks van hebben

Maar nu begin ik het zelfs een mooi nummer te vinden (je moet ff de oude AM uit je hoofd zetten :) )
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Met het omzetten van de topics kwam ik deze tegen. Mensen nog bij Arctic Monkeys geweest afgelopen weekend? Hoorde dat het ouderwets goed was en minder traag als op de festivalweides afgelopen jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken