Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.416
1.916
Ik ben trouwens heel benieuwd wat we allemaal geen terugzien op Mad Cool, meestal een festival heel erg overlappend met RW.

Vooral omdat Muse daar al geen optie is (stonden er dit jaar) en Depeche Mode als usual suspect ook al wegvalt door Primavera. Als daar nog eens RATM bij wegvalt, vraag ik me af wat zij in de koker hebben.
Mad Cools affiches zijn een groter feest aan herhalingen dan Werchter dus die eerste zou ik zelfs nog niet durven uitsluiten. Die pleuren jaarlijks alles wat er te pakken valt op hun line up šŸ¤£
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Mad Cools affiches zijn een groter feest aan herhalingen dan Werchter dus die eerste zou ik zelfs nog niet durven uitsluiten. Die pleuren jaarlijks alles wat er te pakken valt op hun line up šŸ¤£
Muse, Florence en Placebo trouwens. Stonden alledrie nog op hun lineup dit jaar. Touren alledrie opnieuw volgend jaar.

Ik denk vooral dat we daar gaan moeten kijken voor de nieuwe headliners. Mad Cool lijkt me wel een festival dat Arcade FIre zal oprapen wanneer Primavera ze laat lopen...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Vind het echt raar om muziek "gedateerd" te noemen en daarvoor af te schrijven.
Nummers als A Hard Day's Night schreeuwt ook langs alle kanten meer dan 50 jaar oud. Maar iedereen ziet McCartney maar al te graag dat live brengen. In verschillende genres zoals punkrock of hiphop, word een oldschool sound nƩt een pluspunt.

Als dat 30 jaar geleden goed was, is dat nu toch nog altijd goed? Muziek is muziek. Het is misschien niet origineel of fris meer, maar waarom zou het 30 jaar na datum minder goed zijn...? Dat je Axl Rose zijn kuren niet aan kan is natuurlijk iets anders :ROFLMAO: Denk gewoon dat de band Guns 'n Roses door het publiek eerder een "foute stempel" krijgt en dat iedereen daarin meeloopt, ipv echt toe te geven wat men van de muziek vind.

Mensen die G'n'R altijd al bagger vonden, worden hier niet aangesproken. Alsook snap ik dat je dat als 10 jarig mannetje leuk vond, maar nu bent uitgegroeid.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.416
1.916
Vind het echt raar om muziek "gedateerd" te noemen en daarvoor af te schrijven.
Nummers als A Hard Day's Night schreeuwt ook langs alle kanten meer dan 50 jaar oud. Maar iedereen ziet McCartney maar al te graag dat live brengen. In verschillende genres zoals punkrock of hiphop, word een oldschool sound nƩt een pluspunt.

Als dat 30 jaar geleden goed was, is dat nu toch nog altijd goed? Muziek is muziek. Het is misschien niet origineel of fris meer, maar waarom zou het 30 jaar na datum minder goed zijn...? Dat je Axl Rose zijn kuren niet aan kan is natuurlijk iets anders :ROFLMAO: Denk gewoon dat de band Guns 'n Roses door het publiek eerder een "foute stempel" krijgt en dat iedereen daarin meeloopt, ipv echt toe te geven wat men van de muziek vind.

Mensen die G'n'R altijd al bagger vonden, worden hier niet aangesproken. Alsook snap ik dat je dat als 10 jarig mannetje leuk vond, maar nu bent uitgegroeid.
Maar dat filmpje van een pagina terug, ja de band kan het nog steeds maar Axl niet he. Zijn stem is zowat de helft van wat GnR is, en hij haalt het niet meer.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.416
1.916
Muse, Florence en Placebo trouwens. Stonden alledrie nog op hun lineup dit jaar. Touren alledrie opnieuw volgend jaar.

Ik denk vooral dat we daar gaan moeten kijken voor de nieuwe headliners. Mad Cool lijkt me wel een festival dat Arcade FIre zal oprapen wanneer Primavera ze laat lopen...
Arcade Fire gaat overal opduiken lijkt me. Tenzij er eerder een veroordeling volgt. Lijkt me ook die headliner op de H&S poster te zijn, waar ik eerst van had gehoopt dat het DM zou zijn. Quasi even grote naam, letterlijk dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Het is meuk. En een zwaktebod van Werchter als ze het doen. Dat we blijven discussiƫren jaar op jaar dat ze naar RW zouden komen blijft me toch verbazen. Zijn belange niet groot genoeg laat staan een passende naam op elke affiche van RW de laatste 5 jaar.

Niet groot genoeg? Dude, wel even serieus blijven.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Zal zijn goede en slechte dagen hebben qua stem... Op TW Classic was het in elk geval goed.

Natuurlijk is Welcome to the Jungle top, maar ben vooral fan van de 'minder bekende' nummers, zoals Mr. Brownstone, Rocket Queen, Coma, You could be mine, Estranged ...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Maar dat filmpje van een pagina terug, ja de band kan het nog steeds maar Axl niet he. Zijn stem is zowat de helft van wat GnR is, en hij haalt het niet meer.
Als iedereen hier "gedateerd" gebruikte in de vorm van de live shows zijn niet meer wat het geweest is. Dan neem ik mijn woorden terug. Maar denk dat dat niet het geval was. Leek me echt over de kwaliteit van de muziek te gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Oef. Dit lijkt op een van die shredding videos. En los van die try-not-to-laugh performance van Rose spat de energie er bij de rest van de band ook niet bepaald van af.
Op dit filmpje is het geluid van de band ook niet echt super. Heb GNR in de Goffert gezien en als ze dat niveau weer halen, dan misstaan ze echt niet op RW. Het liefst wel de duur met 1 tot 1 1/2 uur inkorten naar ca. 2 uur.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Een naam die ik hier nog niet heb zien passeren (in tegenstelling tot Pinkpop): Post Malone. Als Macklemore op basis van 2 hits coheadliner mag zijn, dan kan Post Malone ook gerust als kleinere coheadliner voor pakweg Muse of Arctic Monkeys staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Een naam die ik hier nog niet heb zien passeren (in tegenstelling tot Pinkpop): Post Malone. Als Macklemore op basis van 2 hits coheadliner mag zijn, dan kan Post Malone ook gerust als kleinere coheadliner voor pakweg Muse of Arctic Monkeys staan.
Stond netuurlijk al eens op RW, wat een band schept.

Moet de man zijn ribbenkast wel eerst genezen denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Zijn z'n headlineshows ondertussen ook al better now sinds die show op PKP? Want met wat ie daar gepresteerd heeft, zie ik Herman hem niet meteen boeken hoor.
Was niet best schijnt he. Sowieso een groot gat tussen die Barn show op RW waar hij de hype waarmaakte en die headlineshow die een halve grap leek.
Ik zet hem persoonlijk ook niet bovenaan mijn bucketlist trouwens...
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
571
541
Als Post Malone (co-)headliner wordt ga ik wel een dixie opzoeken, krijg ik spontaan diarree van.

Of dansen bij de Jupiler stage met Gunther D, dat mag ook. Was een leuk feestje dit jaar.
 
  • Haha
Waarderingen: randyrw

Gebruikers die dit onderwerp bekijken