Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
Guns N' Roses verkocht (helaas) juist wél goed. En die datum een jaar later in Groningen was ook binnen een week uitverkocht.

Heb wel dezelfde gok als jij voor de bovenkant. Zou ik dik tevreden mee zijn!
Nou voor de zondag tickets van Pinkpop 2020 was de verkoop niet heel denderend... Kan verschillende oorzaken hebben uiteraard toen.
Maar die show in Groningen was in ieder geval inderdaad meteen, knal-drang en FOMO, zo uitverkocht!
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Ik denk eerlijk gezegd dat robbie nu wel echt een grote kans maakt en wat zou ik dat zonde vinden voor mij mischien wel de slechts mogelijke
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Dat Beyonce er niet staat, was mijn punt niet. Ben het zeker met je eens dat die waarschijnlijker is voor een stadion. Maar snap niet waarom je U2 ineens wel een kanshebbertje vindt.

U2 tour 2017 podium:

* Een LED scherm dat langer is dan de Chinese muur.

Met dit podium zijn ze toen al de meer ecologische weg ingeslagen. De constructie waarin de LED tegels worden opgehangen (Spaceframe) is vervaardigd uit carbon ipv metaal waardoor veeeeeeel lichter, heel snel op- en afbouwbaar en door de moduleerbaarheid neemt het maar een fractie van de plek in in vrachtwagens tov de oudere metalen frames. Ik weet het niet meer exact maar dacht dat ze alleen hierdoor een 12-tal minder vrachtwagens mee op de baan moesten nemen.

Dat terzijde, maar vergeet nu toch eens allemaal dat artiesten als Coldplay, U2, Beyoncé, Rammstein etc naar festivals komen. Elke groep/artiest die de potentie heeft om een stadion van 50K mensen (bijna of minstens) 2 x uit te verkopen zal nooit of te nimmer (op een enkele uitzondering na) festivals aandoen, en de 2 belangrijkste redenen hiervoor zijn :

- Geld, onnodig uit te leggen dat het voor hen vele malen lucratiever is natuurlijk
- Artiesten/bands zijn ook echt wel bezig met hun fanbase (en ook wel ego). Het is toch vele malen leuker om op te treden voor 50k mensen die enkel en alleen voor jou/jullie komen dan dat je een show moet geven op een festival waar maar een deel van de mensen speciaal voor jou/jullie komt én waar niet al jouw/jullie fans mogelijks een ticket voor hebben kunnen kopen...

Ik zou voor het gemak de regel nemen, zolang een band/artiest 2 x een KBS of JCA kan uitverkopen dan zal die nooit een festival doen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Met dit podium zijn ze toen al de meer ecologische weg ingeslagen. De constructie waarin de LED tegels worden opgehangen (Spaceframe) is vervaardigd uit carbon ipv metaal waardoor veeeeeeel lichter, heel snel op- en afbouwbaar en door de moduleerbaarheid neemt het maar een fractie van de plek in in vrachtwagens tov de oudere metalen frames. Ik weet het niet meer exact maar dacht dat ze alleen hierdoor een 12-tal minder vrachtwagens mee op de baan moesten nemen.

Dat terzijde, maar vergeet nu toch eens allemaal dat artiesten als Coldplay, U2, Beyoncé, Rammstein etc naar festivals komen. Elke groep/artiest die de potentie heeft om een stadion van 50K mensen (bijna of minstens) 2 x uit te verkopen zal nooit of te nimmer (op een enkele uitzondering na) festivals aandoen, en de 2 belangrijkste redenen hiervoor zijn :

- Geld, onnodig uit te leggen dat het voor hen vele malen lucratiever is natuurlijk
- Artiesten/bands zijn ook echt wel bezig met hun fanbase (en ook wel ego). Het is toch vele malen leuker om op te treden voor 50k mensen die enkel en alleen voor jou/jullie komen dan dat je een show moet geven op een festival waar maar een deel van de mensen speciaal voor jou/jullie komt én waar niet al jouw/jullie fans mogelijks een ticket voor hebben kunnen kopen...

Ik zou voor het gemak de regel nemen, zolang een band/artiest 2 x een KBS of JCA kan uitverkopen dan zal die nooit een festival doen.
Waarom stond een Bruce Springsteen dan wel op Pinkpop? Of Rolling Stones?
Vergeet niet dat het spelen op een festival ook voor de band een bepaalde uitstraling heeft.
U2 is in Nederland groot geworden na hun eerste Pinkpop-optreden. Een terugkeer op Pinkpop kunnen zij als een soort 'back to the basics' neerzetten.
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Waarom stond een Bruce Springsteen dan wel op Pinkpop? Of Rolling Stones?
Vergeet niet dat het spelen op een festival ook voor de band een bepaalde uitstraling heeft.
U2 is in Nederland groot geworden na hun eerste Pinkpop-optreden. Een terugkeer op Pinkpop kunnen zij als een soort 'back to the basics' neerzetten.
Ik zei toch 'op een enkele uitzondering na'. Het is geen exacte wetenschap wat ik zeg eerder een algemene regel waar wat uitzonderingen op mogelijk zijn.

En U2 is in elk land in de wereld bekend geworden door op een lokaal festival op te treden..., dat geldt trouwens voor een groot percentage van alle artiesten eh, diegene die het direct tot headliner schoppen op een festival zij op 1 hand te tellen.

Wij Belgen menen ook dat U2 wereldberoemd is geworden door RW, maar elk land heeft zo ongetwijfeld zijn link/band met hen hoor. Zolang die meer dan 1 x een groot stadion kunnen uitverkopen gaan die (buiten een eenmalige uitzondering op Glastonbury na) nooit een festival doen, daar bereiken ze te weinig fans en het brengt maar de helft op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
Nederland is ook wel een Walhalla voor concerten en festivals...
Voor artiesten zijn er mogelijkheden meer dan voldoende om ergens te staan en ook voor locaties >50k

Maar, voor Pinkpop eigenlijk als enige NL-festival, voor max 70k publiek is iets wat aanlokkelijk gemaakt kan worden voor artiesten door Mojo. Dat heeft al eerder artiesten over de streep kunnen trekken, dus zeg nooit nooit...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
Waarom stond een Bruce Springsteen dan wel op Pinkpop? Of Rolling Stones?
Vergeet niet dat het spelen op een festival ook voor de band een bepaalde uitstraling heeft.
U2 is in Nederland groot geworden na hun eerste Pinkpop-optreden. Een terugkeer op Pinkpop kunnen zij als een soort 'back to the basics' neerzetten.
Laatste keer dat U2 op een festival in de Benelux stond was RW ‘85. Daarna altijd eigen concerten. Tuurlijk het is niet uitgesloten dat Pinkpop U2 weet te strikken, maar die kans is echt heel erg klein.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Laatste keer dat U2 op een festival in de Benelux stond was RW ‘85. Daarna altijd eigen concerten. Tuurlijk het is niet uitgesloten dat Pinkpop U2 weet te strikken, maar die kans is echt heel erg klein.
Ik schat de kans dat U2 er staat ook bijzonder klein in hoor. Maar ik reageerde vooral op het punt van Cisseman dat voor dergelijke grote acts in de regel niet op een festival als Pinkpop zou staan, als zij voor een eigen show meer mensen zouden trekken.

Omdat er al de nodige typische PInkpopnamen afgevallen is, en het lijstje met typische Pinkpopnamen voor dit jaar begint op te drogen, zou je hopen dat er weer een keer zo'n grote klapper op het festival staat (...om daarna toch teleurgesteld te worden door een Post Malone of zo).
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Cisseman

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Ook in dit geval, liever Post Malone dan Guns n Roses. :)

Malone heeft eerst nog wat andere problemen:


Dus je zult het toch met GnR moeten doen!
 
  • Confetti
Waarderingen: Paddy en Bassie78

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.185
4.394
Malone heeft eerst nog wat andere problemen:


Dus je zult het toch met GnR moeten doen!
Denk dat Malone het ook in die toestand beter doet dan Axl.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
En Axl zong deze zomer gewoon goed voor zijn doen, om het voor de zoveelste keer als enige voor 'm op te nemen. Dus dat plus de voorvakken plus Slash = succes gegarandeerd.
Know Joe Biden GIF by The Democrats
 
  • Confetti
Waarderingen: Bassie78 en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken