Festileaks Festival Draft VIII

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Staat op o.a. Stubru en Dansense Beren ook omschreven als festival en is blijkbaar op meerdere locaties. Beetje verwarrend inderdaad.

Dit staat op Festivalinfo:
Oké, dus je hebt een concertzaal. En jaarlijks houden ze eind april tot en met de eerste week van mei Les Nuits. Anders dan doorheen het jaar zijn alle drie de zalen + een buitenpodium open, inclusief enkele clubavonden. Geen idee hoe ik het duidelijker moet zeggen, tbh. Het is geen festival. Dingen als Filter Festival (georganiseerd door Trix) is dat bv. wél. Tenzij je natuurlijk de grenzen wilt opzoeken wat 'iets' een festival maakt natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Oh, ik zeg niet dat ik jou in twijfel trek hoor. Meer dat het gewoon overal aangeschreven staat als festival en dat de verwarring daarom logisch is. Maar logisch, dan kan Olsen inderdaad niet. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Zoals je het uitlegt klinkt het inderdaad niet als een festival, maar sommigen noemen het dus wel een festival… Maar ik vind het wel goed, Angel Olsen mag gewoon niet gekozen worden en verwacht dat deze situatie niet vaker gaat voor komen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dadi-Freyr.png


De leukste act van het seizoen (iig waarbij ik het meest heb gelachen).


De namen tot nu toe, op alfabetische volgorde zodat je er nog niks uit kan afleiden:
Black Pumas - Chvrches - Courtney Barnett - Dadi Freyr - Eefje de Visser - FKJ - Giorgio Moroder - Girl in Red - Michael Kiwanuka - Phoebe Bridgers - Spinvis - Spoon - Vampire Weekend

@warriorandweirdo > @RubenFrusciante
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dadi-Freyr.png


De leukste act van het seizoen (iig waarbij ik het meest heb gelachen).


De namen tot nu toe, op alfabetische volgorde zodat je er nog niks uit kan afleiden:
Black Pumas - Chvrches - Courtney Barnett - Dadi Freyr - Eefje de Visser - FKJ - Giorgio Moroder - Girl in Red - Michael Kiwanuka - Phoebe Bridgers - Spinvis - Spoon - Vampire Weekend

@warriorandweirdo > @RubenFrusciante
Waar zijn je headliners?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Komen nog? Zitten er al tussen? Ik verklap niks :)

Er zitten iig nog hele ggrote vissen in de vijver qua headline poule.
Benieuwd, wel opvallend om er nog geen eentje (imo toch) te hebben. Dat er nog heel wat headliners in de poule zitten, dat is zeker ja!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
De volgende artiest, die we met veel trots mogen aankondigen, was op een eerdere editie van Cabin In The Woods al eens te gast als lid van het geweldige Boygenius. Daarnaast bewijst ze sinds 2015 dat ze ook solo meer dan haar vrouwtje staat. Maak je klaar voor een erg fijne set met een immer innemende frontvrouw en songs om bij weg te dromen: Lucy Dacus!


Reeds aangekondigd voor Cabin In The Woods 2022 zijn: Aurora, Bruno Mars, Eels, Feist, Janelle Monáe, Kylie Minogue, London Grammar, Lorde, Lucy Dacus, Maggie Rogers, Sons Of Kemet en St. Vincent

@RubenFrusciante
@Koekdoos
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
It's a Sin dat deze band nog niet gekozen is. Ze sluiten met een show van 70 minuten onze tent af op vrijdag. Dit Britse synthpop-duo gaat al 40 jaar mee maar ook hun nieuwe muziek krijgt mensen nog altijd aan het dansen. Met hits als 'Go West', 'Love, etc.', 'Love Is A Bourgeois Construct', 'West End Girls' verandert de tent in een mega disco. Being Boring, maar toch niet bij de Pet Shop Boys!


Tot nu toe bekend:

Vrijdag 7 juli
Massive Attack - Placebo
Pet Shop Boys
Balthazar - Kacey Musgraves

Zaterdag 8 juli

Dua Lipa
Christine and the Queens
Steven Wilson - Fred again.. - Jessie Ware

Zondag 9 juli
The Cure
Liam Gallagher
Wolf Alice

@Koekdoos -> @Yannick
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Gelukkig is de volgende naam nog beschikbaar. Na de lovende woorden van @Brian voor albums van 2022 en zijn keuze voor de RW wishlist was het even flink zweten, omdat hij ook elk moment aan de beurt was voor de volgende aankondiging. Maar we got the moves!

Electric Callboy

Ook hier even een overzicht per dag:
Vrijdag
Dimmu Borgir - Alice Cooper
Electric Callboy - The Hu

Zaterdag
System of a Down

Parkway Drive
Def Leppard - Gojira


Zondag
Disturbed
Amon Amarth - Europe

Slash
Disclaimer: er kunnen geen rechten worden ontleent aan de positie en lettergrootte.


@Yannick en daarna @Paddy
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Your nerves begin to tremble
Your legs they don't feel like your own
Are you dancing, are you dancing, are you dancing, are you dancing??

7E78670F-CA02-4C5D-ABE4-4C14D92FC2F4.jpeg

Als het te vroeg is om achter de geraniums te zitten, dan kun je beter een nieuwe band beginnen. Cesar Zuiderwijk en Mario Goossens rammen er op los en hebben lol achter de drums. Ze zochten er twee gitaristen bij en zo ontstond Sloper!


@teunajax
@mattman
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
On dreams I'm moving through heavy water
The love is enormous, it's lifting me up
I'd rather be sleeping
I'd rather fall into tidal waves
Right where the deepest currents fall


Wat is er fijner dan wakker worden met de hemelse muziek van Liz Harris aka Grouper ? Helemaal niets. Daar moeten we iets mee doen dachten we bij Secret Beach Experience. Later meer over dit concept...


LCD Soundsystem | Iggy Pop | Patti Smith | Rosalía
At the Drive-In | Carly Rae Jepsen | Death Grips | Fever Ray | Grouper | Godspeed You! Black Emperor | Osees | Phoenix | Swans

@mattman @anderhalvemunt
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Gelukkig is de volgende naam nog beschikbaar. Na de lovende woorden van @Brian voor albums van 2022 en zijn keuze voor de RW wishlist was het even flink zweten, omdat hij ook elk moment aan de beurt was voor de volgende aankondiging. Maar we got the moves!

Electric Callboy
Wees gerust. De metalnamen die op mijn lijstje staan hoop ik in de vrije keuze te kunnen benutten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken